Skocz do zawartości

Zmiana linków w sklepie a pozycja w Google


siwy

Rekomendowane odpowiedzi

Używałem wyszukiwarki, ale może nieumiejętnie, za co z góry przepraszam.

Obecna strona (sklep internetowy) posiada linki w takiej postaci:

example.com/index.php?where=[produkt]&p_id=[id_produktu]&d_id=[jakiś inny id]

System zostanie przeniesiony na Magento, gdzie linki (do tego samego produktu) wyglądają następująco:

example.com/nazwa-kategorii/nazwa-podkategorii/nazwa-produktu-z-wycietymi-zbednymi-znakami.html

W tej chwili niektóre produkty są dość wysoko wypozycjonowane na niektóre frazy. Jak zmiana url-i wpłynie na pozycję produktów w wyszukiwarce? Czy wszystko szlag jasny trafi i będzie trzeba pozycjonować od nowa, czy jednak to, że domena zostanie taka sama sprawi, że jednak jakoś te produkty będzie można gdzieniegdzie znaleźć?

edit:

Dodatkowa informacja - wszystkie produkty będą przeniesione na subdomeny (5 głównych działów).

Podejrzewam, że całkowicie się wszystko rozwali, ale chciałbym jakiegoś potwierdzenia od kogoś kto się na tym dobrze zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może formułami w htaccess?

Oczywiście, tylko tych formuł będzie dokładnie tyle ile produktów, a więc około 5500, może około 4000. Obawiam się, czy nie wpłynie to jakoś na wydajność strony? Za każdym wywołaniem strony będzie musiał być sprawdzony najpierw plik .htaccess, bez względu na to, czy przekierowanie będzie musiało nastąpić, czy też nie.

.htaccess wzbogaci się o około 500 kB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

htaccess odpada.

Ja bym zrobił tak, żeby przygotować plik index.php, który:

1. sprawdzał by czy są podane parametry: where lub p_id lub d_id - to będzie oznaczało, że klient przychodzi do sklepu ze starym linkiem i wtedy trzeba bedzie wykonać przekierowanie

2. zakładam, że wiesz jak zbudować (z poziomu skryptów php) link do produktu w Magento mając te powyższe parametry - w tym momencie budujemy ten link

3. robimy w php przekierowanie 301 na ten link

Bildero - super wydajny serwer zdjęć, możliwość skalowania w locie, zoom, zdjęcia obrotowe (360 stopni), własny znak wodny i wiele innych możliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PHP masz więcej możliwości jeśli chodzi o regularne i przekierowania - chociażby możesz sprawdzać czy stary link jest do produktu który istnieje i czy warto w ogóle robić przekierowanie czy może po prostu 410 Gone.

Z drugiej strony .htaccess będzie szybszy - Twoja strona nawet nie zacznie się ładować jak ktos wejdzie ze starego linka - zostanie przekierowany natychmiast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie najprościej będzie w php?

przekierowanie nie musi być koniecznie powiązane z silnikiem sklepu, w pliku index.php dopisz kilka linijek kodu,

np: z geta pobieraj dane where=[produkt]&p_id=[id_produktu]&d_id=[jakiś inny id], szukaj w bazie pasujący ciąg literek i zrób 301

i wsio, ja tak robiłem wiele razy i zdawało egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności