Skocz do zawartości

Jak radzic sobie z ustawianiem stawek przy sklepie www [1000produktow]


colca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

pierwszy raz bede prowadzil kampanie na sklepie internetowych - produktow okolo 1000 :)

poza cala konfiguracja martwi mnie sprawa w jaki sposob zaplanowac najoptymalniej aktualizacje stawek, aby pozniej sobie z taka ilosc slow kluczowych poradzic(szybkosc modyfikacji)

mam zamiar zrobic tak:

1.Wydzielic slowa kluczowe o odpowiedniej stawce maxymalnej (najlepiej z czasem kiedy juz poznam min. max. CPC) i tworzyc pod nie grupy reklam o podobnych stawkach - trzymajac sie danej kategorii produktow sklepu

2.jak zajdzie potrzeba (a mysle ze tak) utworzyc nowe kampanie

3. zastosowac atumatyzacje w momencie duzych roznic w stawkach o roznych godzinach, porach dnia

Sadze ze bez recznej zmiany stawek(tych najdrozszych slow kluczowych) nie obejdzie sie, sklepy jednak to nie przelewki dlatego zalezy mi na jak najlepszym starcie

Co o tym sadzicie? dzieki za pomocne wskazowki! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kto Ci może odpisać??:)

Na początek to sobie porozmawiaj poważnie z Klientem, żebyś nie robił dwa razy pewnych rzeczy. Po co rozmowa? Bo może ma produkty, na które chce się mocniej reklamować. Wydzielasz dla tych produktów kampanie - oczywiście grupujesz później na grupy reklam.

Ja przy np. 500 słowach kluczowych grupowałem według głównej kategorii produkty w kampanie - nie chce Ci nic mówić, ale mi postawienie kampanii w odpowiedni sposób zajęło 40h - ale to był mój podział na kampanie i grupy reklam i nie miałem zestawu fraz tylko sam musiałem przeczesując sklep je generować.

Życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dzieki wielkie za pomocne info...widze ze jak bys nie ty to ten dzial bylby martwy :P

Zgadzam sie z twoimi sugestiami, z klientem juz rozmawiam chyba 5dzien :) ale tez mi nic nie podal wszystko sam musze wybierac i przygotowywac na podstawie asortymentu.

Co do strategii tez stwierdzilem aby rozdzielac produkty ktore maja miec niespecyficzne paramtry w osobnych kampaniach sadze ze to sporo ulatwi.

Co sadzisz, aby po jakims czasie jak juz poznam mniej wiecej stawke max. min. danego slowa kluczowego rozdzielic pozostale w osobnych grupach reklam, pod wzgledem stawki? oczywiscie beda one jak najbardziej tematyczne do calosci :P

np. 30slow kluczowych do jednego worka przy stawce 1,5zl max, a pozniej grupy reklam Max. stawka domyslna i test czy osiagam odpowiedni ranking.

Nie wiem czy jeszcze cos jest lepszego aby ulatwic w miare szybkie stawkowanie, bank bedzie z 700,850 slow kluczowych na poczatku nie wspominam tu o swoich i odwrotnosciach, a raczej czesciej bede stosowal dopasowanie scisle niz do wyrazenia...automatyzacja jest ryzykowna bez sprawdzania ;)

Poza tym licze ze dziennie po 5,7h ustawiajac kampanie na 1000key, zejdzie okolo 2tygodnie :P, niezle ale takie sa realia jesli ma to potem funkjonowac jak najlepiej.

Pytanie jak to wycenic??? za samą konfiguracje panela??? bo jestem na tym etapie zielony, co do prowadzenia kampanii to jesli nie bedzie klient wkladal w reklame wiecej niz 1,500zl (plus wnagrodzenie) i wyzej to mu podziekuje.

Ile procentowo i w jakim czasie udalo ci sie podniesc zyski firmie jesli mozna wiedziec? ;)

dzieki, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie branża była bardzo szeroka i stąd założonych 11 kampanii. Nie wiem czy wydzielenie haseł o jakiejś stawce za kliknięcie jest ok bo te stawki mogą się zmieniać przy dłuższej współpracy - sezonowość, konkurencja, itp.

Zbuduj tak grupy reklam by od razu widzieć hasła, które są do podniesienia - mogą być w przyszłości - tu nie ma czary mary - trzeba sprawdzać i działać - inna sprawa, że jest coś takiego jak max cpc przecież. Ustalasz wyższą stawkę dla wielu haseł, a google i tak weźmie tylko tą która wystarcza do wyświetlenia nie przekraczając max CPC.

Co do wynagrodzenia to sam musisz się zastanowić jak chcesz rozegrać to z Klientem.

Jeśli chodzi o automatyzację. Możesz ją zastosować tylko do konkretnych fraz - nie muszą być wszystkie. Automatyzacja się sprawdza, tylko tu znowu pytanie do Klienta jakie ma wymagania co do średniej pozycji i maksymalnego kliku. Chyba, że automatyzację będziesz ustawiał względem np. CTR, a nie pozycji reklamy.

I tak można w nieskończoność dyskutować - testuj... :)

Wspomniałeś o odwrotnościach haseł... czy wiesz co to modyfikator dopasowania przybliżonego?? Poczytaj o tym dopasowaniu do fraz - ułatwi

Ci trochę pracę, ale trzeba później śledzić na jakie hasła wyświetla się reklama - przycisk Wyszukiwane słowa kluczowe pod wykresem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedna rzecz. Po co uruchamiać od razu kampanię na 800 fraz? Rozumiem, że to sklep, z dużą ilością produktów, ale są przecież dopasowania słów i raporty. Nie prościej uruchomić kampanię jedną czy kilka względem asortymentu produktów, w grupach zawrzeć max 10 słów kluczowych w zmodyfikowanym dopasowaniu (+) i na ich podstawie użytkownicy sami będą tworzyć kolejne trafne frazy z wyszukań. Co więcej, dodając kilka fraz będziesz budował wysoki wynik jakości od samego początku. Dodając 800 fraz będziesz miał kupę słów z zerowymi wyświetleniami lub kliknięciami, które będziesz musiał selekcjonować, usuwać, modyfikować itp. Poza tym w tym przypadku nie będziesz musiał bawić się w misspelingi itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności