Skocz do zawartości

Mapa google pomocą w pozycjonowaniu ?

INOMan

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się jeszcze bardzo dobrze na mapach google jeżeli chodzi o pozycjonowanie, ale zrobiłem sobie jakiś czas temu katalogmeble.pl.

Pytanie: czy tak jak jest zrobiony ten serwis to pomaga to dodanym firmom w pozycjonowaniu w google związanym z daną miejscowością ?

Chodzi mi o wskoczenie na mapę google dla fraz związanych z miastem - np. "meble warszawa" czy "salon meblowy warszawa".

Najbardziej chodzi mi o ocenę szczegółów wpisu jakiejś firmy - jest tam (w 99% wpisów) pokazana mapka google ze znaczkiem/umiejscowieniem firmy + inne rzeczy które mają w tym pomóc.

Generalnie uściślając pytanie: czy tworzenie stron z mapką google i znacznikiem pomaga we wskoczeniu na mapkę w wynikach wyszukiwania ?

Generalnie uściślając pytanie: czy tworzenie stron z mapką google i znacznikiem pomaga we wskoczeniu na mapkę w wynikach wyszukiwania ?

W ten sposób jak to jest w Twoim katalogu to nie pomaga tym firmom / stronom. W dymku w mapie google'a nie ma linku - więc jest to tylko jakiś punkt na mapie a nie powiązanie z kokretną stroną (inną niż ta na której sie ta mapka znajduje).

Przykład:

https://katalogmeble.pl/firma.php?fid=61 - link w mapce googlea linkuje do strony na której jest mapka - więc linkuje samo do siebie

Jeśli by w dymku nba mapie dał:

<a href="...">PROJECT ART</a>

Zachodnia 10
05-822 Milanówek

miało by to lepszy efekt bo wtedy konkretny punkt na mapie jest podlinkowany do jakiejs strony - to czy zgodnie z prawdą to już do oceny Google'a.

Disclaimer: wpis w przykładzie został wybrany w sposób losowy

Ok dzięki, więc do dymka na stronie firmy dodam może jeszcze adres - chociaż z punktu widzenia usera to może jest trochę bez sensu bo na samej stronie jest już podany adres.