Skocz do zawartości

inne pozycje niż pokazuje podgląd reklam


niewolnikG

Rekomendowane odpowiedzi

1 pytanie:

Dlaczego sprawdzając pozycje (nie będąc zalogowany do adwords) z różnych komputerów i IP, pozycja mojej strony w wyszukiwarce google jest zawsze 2,3 lub jej wcale nie ma. Będąc dalej nie zalogowany na narzędziu podglądu reklam google, moja strona jest pierwsza.

Po zalogowaniu i podglądzie reklam dalej pierwsza.

W statystykach średnia pozycja też ma 1,2 z reguły.

O co w takim razie chodzi, czemu wpisując w google.pl podaną frazę, pozycja jest zawsze niższa i tak jak pisze na różnych komputerach i różnych ip to się powtarza.

2 pytanie:

Google adwords ma taką rzecz że nie zlicza nadmiarowych kliknięć. Chodzi mi o kliknięcia konkurencji. Na statystykach 4stat widzę powtarzające się IP, jedno nawet ok 40 razy a google nie pokazało to jako nadmiarowe kliknięcia w statystykach z dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o tym, że dane pokazują się na koncie adwords z opóźnieniem.

Po drugie nie wyświetlaj reklam w wyszukiwarce bo zaniżasz CTR a tym samym wynik jakości co ma wpływ na koszty kliknięć i zabierasz potencjalne wyświetlenia swoim Klientom.

Google wyłapuje również, że Twoje ip często sprawdza te hasła i może z mniejszą częstotliwością pokazywać Tobie reklamy.

Mam pytanie gdzie sprawdzasz niechciane kliknięcia? Na zakładce kampanie i odblokowanych odpowiednich kolumnach?

Znasz procedurę zgłaszania niepoprawnych kliknięć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem jak będąc zalogowany w adwords sprawdzić nadmiarowe kliknięcia i jak je zgłosić.

Mam zainstalowane statystyki i tam widzę że jedno IP klika mi moją stronę często, ale czy adwords tego nie zlicza? nie wiem, jak to sprawdzić?

Odnośnie pozycji, czemu mam ufać? podglądowi reklam, czy własnym wyświetlonym wynikom ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz zaufać mechanizmowi bo inaczej sprawdzając czy reklama się wyświetla powodujesz, że więcej musisz zapłacić za tą reklamę bo zaniżasz wskaźniki CTR a tym samym wynik jakości.

Jak sprawdzić niechciane kliknięcia?

Musisz wejść na zakładkę Kampanie i nacisnąć przycisk kolumny w górnej części wykresu. Wybierz wtedy dwa chackboxy ilość niechcianych kliknięć i procent niechcianych kliknięć i zatwierdź. Teraz w zakładce kampanie będziesz widział te dwa elementy.

Jeśli nie możesz wejść w zakładkę kampanie bo masz założoną tylko jedną kampanię to stwórz nową kampanię - wyimaginowaną - po prostu naciśnij przycisk utwórz nową kampanię i nazwij ją jakoś. Wtedy po lewej stronie będziesz widział dwie kampanie i w środkowej części strony zakładkę Kampanie.

Jeśli przy tworzeniu nowej kampanii będziesz mógł też dodać nową grupę reklam do poprzedniej kampanii to znaczy, że masz tylko jedną grupę reklam - co jest niedobre i na pewno swoją kampanie musisz rozbudować o dodatkowe grupy reklam - podział fraz.

Do każdej grupy reklam po np. 2-3 teksty reklamowe by ocenić, który jest skuteczniejszy itp., itd........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz zaufać mechanizmowi bo inaczej sprawdzając czy reklama się wyświetla powodujesz, że więcej musisz zapłacić za tą reklamę bo zaniżasz wskaźniki CTR a tym samym wynik jakości.

tzn korzystając z narzędzia podglądu reklam czy faktycznie szukając w google i nie klikając :)

jakoś to muszę kontrolować :D a nie mam jasności odnośnie pozycji właśnie dlatego co piszę że podgląd reklam pokazuje 1, statystyki pokazują 1,1 a faktyczne wyniki pokazują 2-3 miejsce z różnych IP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzając w narzędziu podglądu reklam nic cię to nie kosztuje i nie są one zliczane do statystyk.

Jeśli sprawdzasz w google to za wyświetlenie niby nie płacisz....

No tak bo tylko za kliknięcie, ale...

Poczytaj o wyniku jakości i wskaźniku CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń) - każde Twoje wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce zaniża ten wskaźnik a tym samym wynik jakości co ma ogromny wpływ na koszt kliknięć - podsumowując jeśli wyświetlasz reklamy w wyszukiwarce to musisz dokładać nieco do CPC.

Pamiętaj, że wyświetlanie się tylko na 1 miejscu nie musi oznaczać super skuteczności.

Jeśli jednak chcesz wyświetlać się tylko na pierwszym miejscu to kiedyś było można to "kontrolować" źle działającymi preferencjami pozycji. które zostały wycofane, a teraz poczytaj o automatyzacji.

Możesz tak ustawić reklamy, że jeśli będą one mogły pokazać się na drugim miejscu to reklama się nie wyświetli - ustawiasz odpowiednią formułę.

Pytanie

jeśli pokazujesz się na pierwszych trzech miejscach to czy korzystasz z rozszerzeń reklamy?? np. rozszerzeń linków witryny bądź lokalizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności