Skocz do zawartości

Zwrot towaru kupowanego na odległość


Leszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam sytuację gdzie Klientka kupiła produkt przez Allegro i został jej doręczony.

Wysyłkę wybrała za pobraniem.

Teraz Klientka zwróciła produkt swoim transportem i żąda ode mnie także zwrotu kosztów wysyłki jakie poniosła ze względu na pierwotne dostarczenie produktu do siebie.

Czy to zgodne z prawem?

Jak już to czytasz to zobacz moje PUFY, może coś dla siebie wybierzesz ;)

Napisz, że jesteś z PIO a wysyłkę masz gratis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często na allegro widziałem, że sprzedający pomimo wszystkiego i tak oddają tylko koszty przedmiotu. Ja się jak najbardziej z tym zgadzam, większy atak konkurencji, na przykład 10 zamówień i kurier tam 30 zł = 300 zł. I tak powoli sprzedawca plajtuje. A zwrotu od firmy pośredniczącej przy dostawce sprzedawca nie dostanie, oni zrobili co do nich należało.

Przepraszam, że nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wg UOKIK

Zwracasz kosz towaru i koszty wysyłki do klienta jeśli je naliczyłeś i klient je poniósł (chyba, że przesyłka była gratis).

Nie zwracasz kosztów poniesionych przez klienta na zwrot towaru.

Ale tak naprawdę to jest mocno dyskusyjne.

KC mówi, że nie (tak przynajmniej można interpretować przepisy).

A UOKIK wydaje jakieś dziwne decyzje i sam się zajmuje interpretacją prawa.

cyt z ustawy

To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. ..

Zmiana w zakresie zwykłego zarząd w odniesieniu do świadczenia konsumenta jest dokonanie zakupu usługi transportowej w jego imieniu - nie ma możliwości zwrotu świadczenia w tym zakresie bo zostało "skonsumowane".

Pozdrawiam,

Mariusz

Jak się nie chcesz szarpać to oddaj, a jak nie to powołaj się na odpowiednie przepisy !!!

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie oddal. Tak jak mowi Mariusz bym sie powolal na KC.

Trzeba na to spojrzec z nieco innej strony - Ty sprzedajesz dany towar na allegro, ale nie swiadczysz uslug transportu. Klient kupuje to co Ty oferujesz i niejako prosi Cie, zebys mu to wyslal w dany sposob na jego koszt. Ciebie natomiast to nie obchodzi jak klient sobie odbiera ten towar i jedynie niejako w gescie grzecznosci i przyjetego zwyczaju wysylasz mu go np. poczta. Natomiast nie ponosisz za to odpowiedzialnosci co sie z tym stanie i tez nie zwracasz za to kasy, bo Ty nie wykonujesz tej uslugi. Za takim pogladem przemwiaja tez wlasnie przepisy KC, gdzie to klient ponosi ryzyko za utrate lub uszkodzenie rzeczy w transporcie, bo on jest ich wlascicielem i on kazal je wyslac w dany sposob sprzedawcy.

Rownie dobrze klient moze cos kupic i poprosic Cie zebys te rzecz wyrzucil przez okno, bo on jest juz wlascicielem i ma taka zachcianke. Tak samo jakby powiedzial, ze jego kumpel Jozek bedzie w poblizu i odbierze, a pozniej by Ci kazal zwracac za paliwo Jozkowi. Nonsens.

Uwazam, ze UOKIK nie ma racji. Juz nawet nie wspominajac o tym co chlopaki napisali jak konkurencja moglaby cos takiego wykorzystac. Poza tym tak jest ogolnie przyjete i nawet jak nie zwrocisz to nikomu sie nie bedzie chcialo o to procesowac, bo kazdy sobie zdaje sprawe, ze jakby chcial cos takiego wygrac to bylby pierwszy w Polsce.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie siedziałem w tych ustawach, ale kiedyś czytałem, że na chwilę obecną sprzedawca oddaje konsumentowi wyłącznie kwotę wydaną na produkt.

Niestety niebawem mają wejść zunifikowane przepisy w całej UE, że sprzedawcy mają oddać konsumentowi całość wpłaty, jeśli zakup był droższy niż (chyba) 40 €. Chcą w ten sposób rozdzielić "ryzyko" transakcji mniej więcej po równo między sprzedawcę i konsumenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach biorę jeszcze pod uwagę przyczynę zwrotu.

Pełną kwotę za towar, wysyłkę, jak również koszt zwrotu towaru od klienta, wypada wziąć na siebie jeśli towar nie był zgodny z umową - zły opis, pomyłka przy pakowaniu itp.

Z czego wynika zwrot towaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam sytuację gdzie Klientka kupiła produkt przez Allegro i został jej doręczony.

Wysyłkę wybrała za pobraniem.

Teraz Klientka zwróciła produkt swoim transportem i żąda ode mnie także zwrotu kosztów wysyłki jakie poniosła ze względu na pierwotne dostarczenie produktu do siebie.

Czy to zgodne z prawem?

Jeśli kupiła "kup teraz" czyli bez licytacji i zwróciła w ciągu 10 dni to postępuje zgodnie z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności