Skocz do zawartości

Optymalizacja strony firmowej

Buzz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno uruchomiłem moją firmową stronę i mam w związku z tym kilka pytań i próśb o pomoc w zakresie jej optymalizacji. Najpierw jednak może słowo wstępu, żeby była jasność sytuacji.

Strona w tej chwili wygląda nieciekawie, z czego zdaję sobie sprawę i będę ją poprawiał. Stworzona jest w joomla! i wolałbym zostać w tym CMS'ie. Generalnie nie znam się na tworzeniu stron, html'u, bazach i innych cudach - wgranie grafiki na serwer i ustawienie jej jako logo było dla mnie wyczerpującym zadaniem :D

Moja firma zajmuje się odśnieżaniem dachów, działam w Toruniu. Hasła na które próbuję się wypozycjonować są z tym powiązane:

-odśnieżanie dachów Toruń

-odśnieżanie dachów w Toruniu

-odśnieżanie dachów

-ceny odśnieżania dachów w Toruniu itd.

Stronę stworzyłem sam i sam staram się też wypozycjonować (frazy raczej nie należą do najtrudniejszych). Robię to za pomocą precli - szukam tych w miarę mocnych, ręcznie moderowanych i piszę do nich samodzielnie teksty, około 3-5 dziennie. Dodatkowo dodaję stronę do kilku katalogów dziennie. Po około tygodniu od zaistnienia strony i rozpoczęcia pozycjonowania osiągnąłem wyniki przerastające moje oczekiwania - na kilka fraz jestem na pierwszej stronie, a na "ceny odśnieżania dachów w Toruniu" nawet na pierwszym miejscu.

Najważniejsze dla mnie będzie zdobycie i utrzymanie wysokich pozycji w google. Wygląd graficzny strony ma drugorzędne znaczenie. Zanim napisałem ten wątek, sporo poczytałem na forum PiO, więc mam nadzieję, że moje pytania nie są zupełnie bez sensu.

Adres strony: www.odsniezanie-dachow-torun.pl

Moje pytania i wątpliwości:

1. Zdaję sobie sprawę z tego, że wysoka pozycja mojej strony w tej chwili to efekt premiowania nowych stron przez google. Jak długo utrzymuje się taki efekt? Kiedy będę mógł faktycznie ocenić efekty pozycjonowania (czyli kiedy ten efekt minie)?