Skocz do zawartości

Konwersja z Adwords vs ruch organiczny


szaraczek

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

słowem wstępu prowadzę niewielki sklep internetowy w branży ślubnej. Współczynnik konwersji mam mały ok. 0.5% - myślę że to po trochu specyfika sprzedawanych produktów (podoba się komuś, albo nie) oraz mało rozbudowaną ofertą - nad tym pracuje:) Źródło ruchu głównie organiczne, żadnych działań reklamowych nie podejmowałem.

Pytanie brzmi, czy czy ruch z kompani Adwords generuje większą konwersję? Po chłopsku rozumuje, że osoby klikające w reklamy są bardziej nastawione na zakupy.

Macie jakieś doświadczenia w tym temacie, bo żadnych konkretów nie znalazłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie dokonasz poprawy pod kątem lepszej konwersji on site (większa gama produktów,lepsze zdjęcia produktów,seofriendly urls, content przyjazny pod seo itd itd) to nie odczujesz poprawy konwersji.

Ogarnij ten swój sklep pod kątem wyższej konwersji,zrób audyt SEO, potem zleć pozycjonowanie i adwordsa i wszystko będzie zmierzało w dobrym kierunku (większa sprzedaż).

Pozdrawiam T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kampania AdWords może przynieść lepsze efekty niż wyniki organiczne, ale równie dobrze może być odwrotnie.

Skoro masz współczynnik konwersji na poziomie 0,5% to na pewno wiesz z jakich fraz z wyników naturalnych użytkownicy stają się Klientami. Jeśli w organicu nie masz pierwszych pozycji to wykup dla tych fraz reklamę w AdWords (korzystając z odpowiedniego dopasowania słów kluczowych) i monitoruj efekty. Małymi krokami przy niewielkich nakładach możesz zwiększyć sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dokładniej przez konwersję w sklepie rozumiem przede wszystkim sprzedaż + elementy poboczne (rejestracja, kontakt itp.)

adresy podstron, czy treść pod względem seo jaki ma na to wpływ?

co innego optymalizacja treści pod względem sprzedąży, nlp itp. ale nie pod seo - to tak, ale nie wpływa na konwersję, o której mowa...

ps: artykuł do którego odsyłasz potwierdza to co ja napisałem, ale nie zauważyłem aby mówił coś o treść optymalizowanej pod seo czy o seo-adresach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym Tobie tak naprawdę zależy? Na wypełnionych formularzach kontaktowych? Sprzedanych produktach?

W przypadku kampanii Adwords konwersja się pojawia, ale tutaj duże znaczenie mają hasła na jakie kierujesz kampanię. Musisz sprecyzować grupę docelową, słowa kluczowe, treści reklam oraz stronę docelową żeby można było mówić o sukcesywnie rosnącej konwersji na stronie. Jeśli użytkownik wejdzie ci na stronę po haśle buty damskie, a ty sprzedajesz tylko buty męskie, a nie zaznaczyłeś tego w kampanii poprzez wykluczenie lub zawężenie frazy to częściej będziesz generował sobie koszty zamiast zysków.

W przypadku pozycjonowania jest tak, że nie musisz się martwić kosztami za każde kliknięcie i wejście użytkownika na stronę, ale efekty osiągasz wolniej i nie zawsze przekrada się to na konwersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności