Skocz do zawartości

Stronka zapleczowa

Jasiek7

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze to mój pierwszy post tutaj to witam Wszystkich zgromadzonych! :)

Zacznę od tego, że w temacie pozycjonowania jestem zupełnie początkujący. Przeczytałem parę kursów, wiem w teorii jak to mniej więcej wygląda, ale jeszcze nic nie pozycjonowałem.

Planuje postawić bloga tematycznego.

Wiem jaką moc mają linki. jednak na początku dosyć trudno mi będzie o wartościowe linki na podobnych tematycznie serwisach i tak myślę, żeby postawić drugiego ministronkę/minibloga zapleczowego. Umieszczę na nim trochę podstawowych informacji (solidna, unikalna treść, ta stronka sama w sobie już będzie wartościowa, ale mniej niż docelowy blog), wypozycjonuje, a potem dam linka do bloga głównego (na którym mi najbardziej zależy). W między czasie będę aktualizował.

Wpadłem na taki pomysł, bo ma 2 dobre domeny (po kupieniu pierwszej okazało się, że mogę mieć taką z frazą kluczową, więc kupiłem drugą).

Jeśli się to opłaca to jak to od strony technicznej powinno wyglądać. Domeny mam u innych operatorów (czytałem, że jak są u tych samych to mają takie samo IP i wtedy linki nie są wartościowe). Serwery na których będą oba blogi też powinny być u innych operatorów?

Pytanie jak to zrobić, żeby Google nie wpadło, że obie stronki są moje no i czy ma to w ogóle sens.

Pozdrawiam

przy dwóch stronach zapleczowych nie ma sensu moim zdaniem robić takich podchodów. To, że domeny są zakupione np. w nazwa.pl to nie ma wielkiego znaczenia - już bardziej dnsy i to na jaki serwer przekierowują. Generalnie im bardziej zróżnicowane tym lepiej np inne who.is. Jednak nie popadajmy w paranoje - te składowe mają wpływ ale jest to jedna z dziesiątek albo i setek rzeczy jakie wyszukiwarka może brać pod uwagę - także moim zdaniem nie poczujesz większej mocy przy kilku domenach.