Skocz do zawartości

Strona do oceny


sibil

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj, oto moje uwagi:

1. strona o kwatach, krzewach itp. wydaje mi się, że powinna być bardziej kolorowa

2. optymalizacja kodu

3. liczba słów kluczowych w <meta...> - nic Ci to nie da, zrób max 20 oddzielone przecinkiem

4. obrazki z galerii otwierają się w nowym oknie

5. validacja

Narazie tyle

Pozdrawiam

rpnet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mało czytelna nazwa przez te cosie w tle. Nie można pod białe napisy dawać białych wzorków.

2. Nagłowek do dopracowania, mało widać na nim konkretnych roslinek, większość to zielone tło- nawet w zdjęciu.

3. Po co ta informacja o imieninach? Żeby kupic komus drzewko na imieniny? Data jaka jest to też każdy uzytkownik komputera umie sobie sprawdzić inaczej, nie musisz tego na stronie dawać.

4. Reklamy google potrzebne ci jak nurkowi trąba, pewnie zysk niewielki a kierujesz odwiedzających prosto do konkurencji.

5. Coś zwisa z tych reklam, wygląda dziwnie, jakby coś tam miało być a nie ma. Taki glutek zwisa. Brzydki do tego.

6. Menu kiepściutkie.

7. Kolory fatalne, te szarości straszne, śnieżek w tle? Przecież tu się zieleń sprzedaje.

8. Najważniejsza uwaga. BRAK TREŚCI na stronie głównej, jakieś newsy niby, jakieś wypowiedzi i stare zyczenia. Przecież tu sie powinno sprzedawać. Wchodzisz na stronę jak do sklepu. Zawalasz klienta promocjami, wielkimi wystawami, pieknymi zdjęciami. Sprzedajesz na maxa.

Zasada jest prosta: Ściągnij uwagę odrazu na stronie głównej - tu działa kolor, położenie, ruch. Zainteresuj produktem odrazu, posłuż się wyjątkową ceną, pięknym zdjęciem, niezwykłym produktem lub sposobem sprzedaży. Klient wchodzi głębiej -klika.

Wywołaj chęć zakupu, użyj "specjalnych słów", przekonaj racjonalnymi argumentami albo podejdz klienta na emocje -to działa jeszcze lepiej. Promocja, oferta specjalna, gratis, cokolwiek wyjątkowego, tylko teraz, tylko dla Ciebie, a dzięki temu będziesz miał wspaniały ogródek, piękne drzewko i żona zacznie cię kochać bo to drzewo uczyni cię wreszcie mężczyzną i tak dalej...

Umożliwiaj klientowi natychmiastową akcję, zapewniaj pełną obsługę, podawaj łatwo maile, telefony, adresy, rozwiewaj wątpliwości co do rzetelności usługi, usuwaj wszystkie kłody spod nóg klienta. Tu ważne są możliwości zamawiania, wnoszenia opłat, wybór czego się da i łatwość nawigacji.

Przedstawiłem powyżej prościutki mechanizm marketongowy stosowany w reklami od lat, nic nowego, z tym, że w sieci żadko stosowany bo programiści nie maja na ogól takiej podstawowej wiedzy marketingowej. Tym lepiej jeśli ktoś ją ma- bo łatwo przeskoczyć konkurencję. Man nadzieję, że się to komuś przyda. Skoro już się tak rozpisałem to może to dam pożniej jako nawy wątek i zbierzemy tam więcej uwag jak projektowac sklepy i serwisy nastawione na sprzedaż.

Tyel narazie, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje ze uwag i podpowiedzi sie troche zebralo :)

Jednym slowem bede musial zabrac sie glownie za:

1) grafike - zdjecia, kolorystyke itp

2) tresci i uklad menu

To prawda ze marketingowo trzeba podejsc do klienta jednak pytanie jak to zrobic. Moze to i prawda ze trzeba stosowac pewne chwyty wywolujace chec zakupu itd jednak pytanie jak to dziala?

Wydaje mi sie ze wiekszosc ludzi przyzwyczajona jest do "standardowych" stron. Takie tresci wiec moga ich tylko zdenerowowac i wywolac uczucie checi "wcisniecia czegos"...

Zauwazylem ze rozpoczela sie nowa dyskusja na ten temat (sprzedazy i stosowania marketingu) wiec bede ja sledzil. Sam jestem ciekaw co na ten temat sadzicie.

Pozdrawiam, sibil

Tuje Thuja occidentalis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Wydaje mi sie ze wiekszosc ludzi przyzwyczajona jest do "standardowych" stron. Takie tresci wiec moga ich tylko zdenerowowac i wywolac uczucie checi "wcisniecia czegos"...

Tuje Thuja occidentalis

Po części się z Tobą zgodzę. Jak wchodzę na stronę i odrazu widzę chwyt wciskający - wychodzę. Nie luię nartętów.

P.S

Może spotkałeś się z takim skrótem??

"NLP to NeuroLingwistyczne Programowanie.

Najogólniej mówiąc chodzi o to, żeby tak formułować

komunikaty, aby nasz mózg przyjął je bez żadnego sprzeciwu."

To cytat właściciella jednej z ważnieszych księgarni internetowych książek w Polsce.

Pozdrawiam

rpnet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Uczucie wciśnięcia czegoś" wywołuje treść formułowana niekompetentnie. Ponadto przeciętny uzytkownik to nie programista/twórca stron. Nie projektuje sie stron sprzedazowych pod siebie tylko pod klienta.

Co do skuteczności mechaniznów dyskusja raczej nie ma sensu- wyniki same świadczą o skuteczności a dyskusje na ten temat pozostawiam specjalistom. Ja mimo praktyki w tej dziedzinie oraz sporej wiedzy z zakresu psychologii kognitywnej i wywierania wpływu społecznego za specjalistę się nie uważam.

Programowanie neurolingwistyczne jest jednym z ciekawszych zagadnień psychologi kognitywnej, szczególnie w zakresie właśnie nas interesującym -wywierania wpływu na klienta.

Przykładami wykorzystania komunikatu wywierającego wpływ są hasła reklamowe (plus cała reszta mechanizmów), które kreują wizerunek produktu z którym podświadomie się oswajamy. "Głodny na co czekasz?" oznacza "Snickers zaspokaja głód". Jesteśmy głodni i nie zastanawiamy sie już czy ten batom zaspokoi głód (bo tak naprawdę nie zaspokoi), to że zaspokoi już wiemy/przyjmujemy na wstępie i decyzja przenosi sie na inny poziom -czy nas stać na niego, czy ten a nie inny itd. I dalej sprzedawca używa innych mechanizmów itd, itd. Już nie musi sie martwić mamusiami, które będą dzieciom tłumaczyć ze słodyczami sie nie najedzą. Dzieci wiedzą swoje z reklamy, a powszechnie znana jest prawda, że łatwiej komuś zaszczepić opinię na nowy temat niż ją zmienić.

Polecam książkę Dolińskiego "Wywieranie wpływu społecznego", ponadto w bibliografi znajduje się sporo innych, ciekawych pozycji. Niestety wszystko trzeba samemu przenosić na grunt Internetu.

Pozdrawiam, chyba przekleję ten kawałek do tematu o Planowaniu Stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...I dalej sprzedawca używa innych mechanizmów itd, itd. Już nie musi sie martwić mamusiami, które będą dzieciom tłumaczyć ze słodyczami sie nie najedzą. Dzieci wiedzą swoje z reklamy, a powszechnie znana jest prawda, że łatwiej komuś zaszczepić opinię na nowy temat niż ją zmienić....

Fakt, dzieci wiedzą swoje i ciężko czsami im jest coś przetłumaczyć - zgadzam się, ale społeczeństwo nie jest takie naiwne jakby to się mogło wydawać, a przynajmniej mam taką nadzieję.

Swego czasu na gruncie nieinternetowym mieli do popisu domokrążcy - ale społeczeństwo przekonało się, że należy powiedzieć dziękuję i dowidzenia nie pozwalając dojść takiemu do słowa - to mogłoby oznaczać przegraną i kupno czegoś zupełnie nam tak naprawdę niepotrzebnego...

Ostatni domokrążca jako do mnie przyszedł (jakieś pół roku temu) miał przepiękną gadkę (nawet się ładnie przywitał, podał rękę :) ) i to mnie zachęciło do posłuchania go (byłem ciekawy jego technik wciskania) i muszę powiedzieć że zrobił na mnie duże wrażenie - oczywiście podziękowałem.

Zmierzam do tego, że z moich obserwacji (nie jestem specem w tych sprawach) i rozmowy ze znajomymi wynika, że takich krążowników jest coraz mniej, co może przedłożyć się na internetowe zagrywki - takie moje zdanie. Ktoś kto wejdzie na stronę i zauważy że wywierany jest na niego jakiś nacisk - natychmiast z niej zrezygnuje... Czy tak będzie i czy tak jest?? Rynek to zweryfikuje.

[edit]

miało być o stronie sibila... Przepraszam Sibil.

Pozdrawiam

rpnet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze wlozyles troche pracy w top wiec moze styl jaki stworzyles w topie wartoby bylo przeniesc na dalsza czesc strony. Sprawic aby nie wydawał on sie byc oddzielnym elementem strony ale aby wszysko łączyło się w integralną całość. Pomyśl więc moze nad jakimś przejściem ciekawszym, moze niech te faliste ramki w topie obejmują całą stronę.

Pozatym jak już ktoś wspomniał z tymi reklamami google troche nie trafione, a w szczegolnosci lokalizacja. Jeżeli koniecznie chcesz je mieć przenieś do lewej kolumny.

Tyle odemnie,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności