Skocz do zawartości

Opłacalność sieci reklamowej google i ogolnie o adwords


Krzysztof_

Rekomendowane odpowiedzi

Ot moje skromne doswiadczenie z jedna branza na przestrzeni 5lat - siec reklamowa Google to jedno wielki G...... generujace wielkie koszty z mizernym zwrotem z inwestycji (nie oplacalne w skrocie).

Na tej stronie natkanalem sie na stary wpis https://www.apogee-web-consulting.com/blogg...le-failure.html w skrocie gosc mial z sieci reklamowej, podsumowanej przez google w dosc ukrytej formie, mnostwo klikow a sam, przez logi apache, sprawdzil ze glownie nabijaja kase domeny "zombie" - kazdy rozumny wie ze albo wlasciciele tych domen nie legalnie kosza glupich reklamodawcow albo debilni uzytkownicy ktorzy przypadkiem na te domeny weszli klikaja "na glupa". Zyski zadne a koszty znaczne. Czy google cos z tym zrobil, nie wiem bo nie uzywam sieci reklamowej. Takie strony nie powinny w ogole miec prawa do emisji reklam bo jest to pulapka dla reklamodawcow. Nie wiem jak sytuacja wyglada obecnie. Jak wspomnialem te "lewe" strony opisano kilka lat temu.

Nie twierdze ze siec reklamowa jest zla zawsze, zgadzam sie ze moe byc ok do "budowania marki" i dla hasel "ogolnopolskich". Widzialem jak wzrastaja koszty kampani po wlaczeniu sieci partnerskiej google - jest to wzrost o 100%, z zerowym zwrotem (firma lokalna, dala sie namowic "poradom" googole wyświetlanym po zalogowaniu sie na adwords).

https://blog.merjis.com/2007/07/16/click-fr...ords-and-gclid/ a tu tez ciekawe informacje. Wpisow osob negatywnie nastawionych do google znajdziecie sporo na roznych blogach. W tym negatywnie nastawione do mojego odkrycia - listy hasel wykluczajacych kampani.

Otoz jesli wpisze slowo negatywne "tani" bo moj sklep jest drogi (i o tym wiem, nie ten target) to google nadal zaserwuje reklamy jak ktos wpisze "tanie meble torun" (przyklad). W negatywnych slowach trzeba wpisac KAZDA odmiane slowa (oh ten jezyk polski) plus z ogonkami ąęśółżź i bez nich ( góra, gora, laska, łaska itd). Google sie tutaj nie domysla ze to odmiana slowa z listy wykluczajacych slow i reklame zaserwuje!

ALE jesli chcesz(!) reklamowac sie na "tanie meble" to jak ktos wpisze "tanimi meblami" to reklama sie pojawi i dobrze - tutaj, do emisji reklamy juz google sie umei domyslic. Nie umie sie domsylic jak mogą potencjalnie NIE zarobic gdy reklamy w okreslonych przypadkach nie chcemy. Chyba jasne. Czyli ich system umie odmieniac polskie wyrazy, zna synonimy ale kuzwa nie stosuje tego w calym adWords :-(

Jak ktos wpisze "taniemeble torun" (nie ma spacji, ot pomylka) to reklama sie tez pojawi! A pomylki pisarskiej juz nikt nie przewidzi i nie wpisze do slow wykluczajcych "taniemeble". Nie jest to fair...

Kolejna sprawa nie fair - blokada po IP wchodzi do systemu skutecznie dopiero po kilkunastu a bardziej kilkudziesieciu minutach.

Fagas sobie klika w wasza reklame bo chodzi po googlu w tę i z powrotem, moze jest lamerem a moze tak pilnie porownuje strony, i tak w ciagu 1godziny wpie... wam po 5 kliknieć. Każde klikniecie to 2zł (mam takie stawki na czesc slow) a i tak zaraz wychodzi ze strony. Nie jest to "Fraud" ot lamer ktory szuka tego samego i sobie klika po waszym linku jak i konkurencji.

Kazdy unikalny gclid to pobrana kasa - bardzo fair prawda? Wam kliknal za 10zl, konkurencji tez za podobana ilosc, i tak nic nie kupic i tylko google zarobi. Takie sa zasady wiem, ale naliczac te same klikniecia za to samo haslo i to w przeciagu kilku minut - nie jest to mile.

A niby taka "pro publico" firma, chcaca naprawiac i ulepszac swiat ;) Jasne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkurencję, a często kuje w oczy taka reklama, wiec dla " wewnętrznego spokoju wyklikują reklamę konkurencji.

Kolega ładował sporo kasy w adwordsach miał ustawiony limit, wychodziło to ok 500 klików, przeważnie ok 12-13 limit się kończył, efekty niewielkie.

Ciężko to udowodnić ale za większością domen zombi wyklikujących reklamy stoją sprzedawcy tych reklam, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot moje skromne doswiadczenie z jedna branza na przestrzeni 5lat - siec reklamowa Google to jedno wielki G...... generujace wielkie koszty z mizernym zwrotem z inwestycji (nie oplacalne w skrocie).

[...] https://www.apogee-web-consulting.com/blogg...le-failure.html [...]

https://blog.merjis.com/2007/07/16/click-fr...ords-and-gclid/ [...]

Podane przykłady są bardzo dawno temu opublikowane - google broni się przed niechcianymi kliknięciami i jeśli ktoś w krótkim czasie stara się kliknąć/wyświetlić Twoją reklamę to reklama nie jest mu nawet pokazywana. Dokładnie to widać w raporcie niechcianych kliknięć dostępnym na koncie adwords na zakładce kampanie wystarczy wejść w kolumny i wybrać odpowiednie dwie kolumny dotyczące niechcianych kliknięć

Otoz jesli wpisze slowo negatywne "tani" bo moj sklep jest drogi (i o tym wiem, nie ten target) to google nadal zaserwuje reklamy jak ktos wpisze "tanie meble torun" (przyklad). W negatywnych slowach trzeba wpisac KAZDA odmiane slowa (oh ten jezyk polski) plus z ogonkami ąęśółżź i bez nich ( góra, gora, laska, łaska itd). Google sie tutaj nie domysla ze to odmiana slowa z listy wykluczajacych slow i reklame zaserwuje!

ALE jesli chcesz(!) reklamowac sie na "tanie meble" to jak ktos wpisze "tanimi meblami" to reklama sie pojawi i dobrze - tutaj, do emisji reklamy juz google sie umei domyslic. Nie umie sie domsylic jak mogą potencjalnie NIE zarobic gdy reklamy w okreslonych przypadkach nie chcemy. Chyba jasne. Czyli ich system umie odmieniac polskie wyrazy, zna synonimy ale kuzwa nie stosuje tego w calym adWords :-(

Jak ktos wpisze "taniemeble torun" (nie ma spacji, ot pomylka) to reklama sie tez pojawi! A pomylki pisarskiej juz nikt nie przewidzi i nie wpisze do slow wykluczajcych "taniemeble". Nie jest to fair...

Na tym polega optymalizacja kampanii. Nie da się po prostu ją stworzyć i niech działa. Trzeba zwiększać wyniki jakości samą strukturę kampanii, śledzić raport wyszukiwanych fraz i frazy wykluczać bądź wręcz dodawać do kampanii te najskuteczniejsze wyszukiwane.

Zastanów się czy masz odpowiednio przygotowaną kampanię, ponieważ piszesz, że: "ALE jesli chcesz(!) reklamowac sie na "tanie meble" to jak ktos wpisze "tanimi meblami" to reklama sie pojawi i dobrze - tutaj, do emisji reklamy juz google sie umei domyslic."

Ten zapis już sugeruje, że nie używasz dopasowań bądź używasz je nieświadomie. Jeśli faktycznie użyta fraza na Twojej kampanii wyglądałaby tak "tanie meble" to reklama nie ma prawa wyświetlić się na frazę "tanimi meblami" - dopasowanie do wyrażenia

Ty zapewne stosujesz dopasowanie przybliżone, które będzie generowało synonimy, słowa podobne, itp. Zastosuj co najmniej modyfikator dopasowania przybliżonego, czyli stosuj zapis +tanie +meble, czy +meble +toruń - wtedy google się domyśli, że ma pokazać frazy takie

meble toruń

toruń meble

mebel toruń - liczba pojedyncza

toruń mebel

mbele toruń - celowo z błędem

Zastosuj odpowiednie dopasowania do fraz- pogrupuj frazy i stwórz dla nich odpowiednie teksty reklamowe bo przez nieodpowiednie teksty klika zbyt dużo ludzi - nie zainteresowanych

Dodatkowo możesz zastosować remarketing, który w sieci reklamowej na pewno sprawdzi się w Twojej branży.

Również nie przepadam za siecią reklamową, ale w Twoim przypadku jest to kwestia optymalizacji konta i poświeceniu większej uwadze kontu adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zapewne stosujesz dopasowanie przybliżone, które będzie generowało synonimy, słowa podobne, itp. Zastosuj co najmniej modyfikator dopasowania przybliżonego, czyli stosuj zapis +tanie +meble, czy +meble +toruń - wtedy google się domyśli, że ma pokazać frazy takie

Obecnie wszystko mam z plusami, to byl przyklad moze nie trafny - chodzilo o pokazenie ze google nie stosuje odmian slow w przypadku listy slow wykluczajacych. Mam zablokowane slowo "hurtowania" bo nia nie jestem. Widzialem ze ludzie wlaza na frazy "churtowania ..." , "hórtowania ...." czyli kompletne imbecyle ;) a ja tego nie przewidzialem (ze mozna nie znac tak podstawowych slow, poprawnej pisowni dokladnie mowiac).

A jak dasz reklame na +hurtowania +meblowa to na "churtowania mebli" reklama sie zapewne pojawi ;) ("" oznacza tu to co wpiszemy w google search, jako user). Siec reklamowa to bzdura, chyba ze wyselekcjonujemy koszyk np 10 stron naprawde cennych, gdzie wchodza tylko ludzie zainteresowani danym tematem. Reklamowanie sie na wszystkich stronach, jak leci, w sieci to kasa w bloto doslownie (w sieci wiec beda emisje takze na blogach 13latek gdzie wchodza tylko dzieciaki - chyba ze reklamujesz nowe obrazki na komorke....).

Problem w tym ze google namawia do wlaczenia tej opcji, kiedys domyslnie byla zaznaczona przy tworzeniu nowych kampanii (pewnie nadal tak jest), szczwane lisy a jak. Znajomy tak jak juz pisalem stracil 1500zl na skorzystaniu z tej "porady". Zanim sie zorientowalem (bo poprosil mnie o pomoc - koszty szly w kosmos, zyski constans) co narobil nie mala kasa wyparowala. To ten znajomy co mu prowadzila kampanie jakas znana firma z Warszawki. Ci to dopiero odwalili chałę przy konfiguracji tej kampani, raporty przyslali mu jakies w pdf, mogli tam wpisac cokolwiek. Takze nie uczciwi partnerzy googla tez sa. Jeszcze straszyli go sadem za zerwanie umowy ;)! Powiedzialem mu ze niech strasza, w sadzie sie wybroni bo kampania byla prowadzona z naruszeniem jego interesow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof ja nie mówię, że sieć reklamowa to super sprawa bo też za nią nie przesadzam. Jeśli jednak Klient chce ją stosować to muszę przysiąść i odpowiednio zoptymalizować kampanię.

Jak najbardziej nie używasz wszystkich stron w sieci reklamowej. Na początku może, ale po pewnym czasie wybierasz tylko te najlepsze i tylko na nich polegasz jako stronach docelowych ręcznie wybranych.

Co do samej kampanii i jej optymalizacji to dla sieci reklamowej robi się zupełnie odrębną kampanię.

Możesz nawet skopiować kampanie na sieć wyszukiwania w edytorze i stworzyć nową identyczną na sieć reklamową - po co zakładamy nową?? Bo na innych zasadach działają obie sieci i trzeba dostosować to działanie do naszych potrzeb, czyli kierując na sieć reklamową używasz jeszcze więcej fraz by trafić do konkretnego klienta.

podam najlepszy przykład.

Sprzedajesz plecaki

musisz trafić do osób chętnych kupić plecak. Używając identycznych słów co na sieć reklamową trafiasz tylko na portale, które piszą o plecakach bądź te frazy pojawiły się w artykułach. - to nie do końca twój jedyny target.

Najprędzej trafisz w target na portalach turystycznych o górach, wycieczkach itp. Czyli tworzysz dodatkową grupę reklam czy grupy reklam z takimi frazami jak turystyka, góry, wycieczki górskie, wycieczki w góry i tworzysz super teksty wiedząc, że twoja reklama na takich portalach się pojawi.

Czyli ktoś sobie czyta artykuł o wyprawie w góry, a koło niego jest Twoja reklama typu

Wycieczki w góry

Wybierasz się w góry? Będziesz

potrzebował naszego plecaka! Kup

Czyli tworzysz teksty adekwatne do tego co może szuka/oczekuje Twój klient przez wzgląd na frazę jaka może spowodować emisję reklamy.

Czyli jak widzisz na sieć reklamową trzeba mieć trochę inne podejście i myśleć trochę szerzej.

Inny dobry przykład to - reklamowałem kiedyś toalety przenośne - takie mniejsze niż toy toye

Musiałem puścić reklamę na sieć reklamową - nie używałem tylko fraz toalety przenośne

Użyłem fraz, działki, budownictwo, remonty, itp - do każdej tej frazy adekwatne teksty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sieć reklamowa ma potencjał i będzie się rozwijać. Mam klientów gdzie sieć reklamowa ma lepsze wyniki niż wyszukiwarka!!

Wszystko zależy od poprawnej konfiguracji i bieżącej optymalizacji. Wiadomo zawsze część budżetu będzie musiała zejść lewe kliki, ale tak jest wszędzie.

Ja bym proponował SEM-owcom poświęcić więcej czasu na szlifowanie wiedzy odnośnie sieci reklamowej bo jak pisałem wyżej będzie się bardzo rozwijać - bardziej niż wyszukiwarka.

Google zaczyna integrować +1 z reklamami, można coraz bardziej targetować reklamy, więc się dzieje i dziać będzie. Musi gonić facebooka, bo tam z targetowaniem jest ogień, bardzo skuteczny ogień.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze tu ten sam problem co w wielu dziedzinach. kampania w agnecji kosztuje 300 zl? nie dam gnojom zarobic, sam ja zrobie!:) hydraulik bierze 100??? masakra, sam naprawie kran, itd. i pozniej sa takie kwiatki. my z dobrze zoptymalizowanej kampani wyciagalismy dla klienta ok 9 tysiecy srednio miesiecznie przy bardzo niskim koszcie, a stosunkowo drogich klikach. nie byly to co prawda meble, ale chodzi mi o to ze mozna osiagnac wiecej jak sie odstapi cos specjalistom, nawet jesli jest oplata..... a samemu zajac sie tym w czym jest sie dobrym....

dodam moze ze zajmujemy sie adwords raczej "po godzinach", a znam ludzi z konkurencji co ogarniaja ogromne kampanie i jakos nikt jeszcze nie narzekal ze sie nie oplacalo....

pozycjonowanie - interwencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze tu ten sam problem co w wielu dziedzinach. kampania w agnecji kosztuje 300 zl? nie dam gnojom zarobic, sam ja zrobie!:rolleyes: hydraulik bierze 100??? masakra, sam naprawie kran, itd. i pozniej sa takie kwiatki. my z dobrze zoptymalizowanej kampani wyciagalismy dla klienta ok 9 tysiecy srednio miesiecznie przy bardzo niskim koszcie, a stosunkowo drogich klikach. nie byly to co prawda meble, ale chodzi mi o to ze mozna osiagnac wiecej jak sie odstapi cos specjalistom, nawet jesli jest oplata..... a samemu zajac sie tym w czym jest sie dobrym....

dodam moze ze zajmujemy sie adwords raczej "po godzinach", a znam ludzi z konkurencji co ogarniaja ogromne kampanie i jakos nikt jeszcze nie narzekal ze sie nie oplacalo....

Jakby sie nie oplacalo to bym to wylaczyl. Chce polepszyc koszt pozyskania klienta. Na pewno nie szlifujesz wszystkich kampani tak jak ja swoje. Nie oszukuj mnie :) Bo ja co tydzien przegladam logi i wywalam durne hasla (czasami sie nie przysniloby co ludzie wpisuja a lapie to dobre dopasowanie z plusami). Tylko robiac samemu moge nad tym zapawnowac no i nie place dodatkowego VAT za obslugie kampani przez jakas firme. Firmy sa dobre dla zielonych, fakt, i dla duzych korporacji, bogatych. Dla mnie to jak wozenie drewna do lasu ;) I widzialem jak firma (jakas tam) zrobila kolesiowi... nie mowie ze wszystkie robia taka chale, ale ja musze miec dostep do statystyk adwords bo nie uwierze firmie trzeciej. To tyle. Ludzie ktorzy sie nie znaja na forum nie zagladaja takze rozmawiamy w ramach "kolegow po fachu" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumiałeś - musisz naliczyć ten vat - jest to eksport import usług.

Krzysztof_ lubi sam robić sobie:) jakąś wiedzę ma:) ale obrażasz trochę Krzysztofie osoby, które na prawdę zajmują się prowadzeniem kampanii dla Klientów - kampanii, które są doglądane codziennie - nie co tydzień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym VAT to juz sam nie wiem, pytalem dawno temu ksiegowej w 10 osobowej (w sumie to nie ma znaczneia) firmie, sprowadzaja rozne rzeczy z unii i ogolnie swiata, duze urzadzenia o ktorych nawet nie wiecie ze istnieja, setki tysiecy dolarow itd.

I napisala mi:

Faktura wewnetrzna importu usługi (kwota netto +22%Vat)

wykazać w VAT UE (rozliczenie bez cashowe) rozliczenia VAT unijne sa

wirtualne nie płacimi żadnego VATu tylko go wykazujemy .

Tak wiec miala racje czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się z tym, że aktualnie to już 23%, wystawia sie Fakturę wewnętrzną. Kupując usługę prowadzenia kampanii w PL firmie to ten Vat który u nich zapłacimy i tak jest do odliczenia jako Fv kosztowa. W sumie wychodzi na to, że ani tu ani tu Vatu nie zapłacimy. Chyba, że podatnik jest na stracie wtedy koszty Vatu będą do czasu uzyskania przychodów i dopiero wtedy Vat zostanie odliczony. Tak to widzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności