Skocz do zawartości

Reklamyt "Oparte na zainteresowaniach"


przemeks

Rekomendowane odpowiedzi

poważny to jest problem z algo dobierania reklam...

nie musisz tutaj opryskliwie tak reagowac ...

odpisywalem na post przemeks, z ktorego moze blednie wywnioskowalemm ze piszac niewiele nizszy rpm, sugeruje ze to "niewielki" problem...

wiec przy malej skali problemu faktycznie nie ma, ale przy duzej te kilke po przecinku robi roznice...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie reklamy oparte na zainteresowaniach także mają gorszą skuteczność ale wychodzę z założenia, że Google serwuje je w momencie gdy nie ma nic sensownego do zaoferowania wg kierowania kontekstowego. Tak więc lepiej żeby wyświetlone były reklamy oparte o zainteresowaniach niż jakieś bzdury :)

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie do końca tak działa.

Wg mnie jeśli google jest w stanie określić zainteresowania usera to reklama oparta na zainteresowaniach będzie ważniejsza od kontekstowej, a nie tylko w przypadku gdy nie ma dobrych reklam.

Przynajmniej takie jest moje zdanie.

BlackPress.pl - Automatyczna dodawarka do precli [Najtańsza na rynku - wystawiamy FV]

BlackPress.pl na forum PiO

Darmowa mieszarka synonimów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie do końca tak działa.

Wg mnie jeśli google jest w stanie określić zainteresowania usera to reklama oparta na zainteresowaniach będzie ważniejsza od kontekstowej, a nie tylko w przypadku gdy nie ma dobrych reklam.

Przynajmniej takie jest moje zdanie.

I co uważasz że google specjalnie wrzuca mniej efektywne reklamy?

Tam nie pracują debile i dla nich to też interes aby wyświetlały się najlepsze reklamy (w końcu pobierają 1/3 kasy dla siebie).

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mb, moze to byc bug algorytmu

bo na przyklad na 100% wiem ze potrafi wrzucic w miejsca docelowe reklamy ktore maja tak niski ctr ze ich rpm jest gorszy od kontekstowych

dla mnie to ewidenty blad, bo co z tego ze auckje wygrala reklama na miejsce docelowe z najwyzszym cpc jak RPM jest nizszy niz kontekstowe ..

obserwuje to u siebie nagminnie ...

nie wiem jak jest w przypadku reklam opartych na zainteresowaniach ale moze byc ten sam bug wedlug mnie, zlej optymalizacji rpm-ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mb, moze to byc bug algorytmu
Myślisz że oni mają jakieś poważne bugi w algorytmie dostarczania reklam - w systemie, który jest rozwijany przez parę ostatnich lat i dzięki któremu mają parę miliardów zysku rocznie? Być może to co zaobserwowałeś to są jakieś tymczasowe odchylenia, wiadomo że przy takiej skali robi się wiele uproszczeń ale jestem pewien że wszystko jest tak skonstruowane aby maksymalizować zyski wydawców oraz reklamodawców - dlatego ja np. nic nie blokuje.
pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem to na próbie 11 miesięcy ...

oczywiście, że może być bug ...

ja też nie blokuje, ale zastanawiam się głośno czy na tym nie tracę ...

w przypadku kanałów docelowych widzę taką możliwość, ponieważ rpm w ciągu tego roku wychodzi niższy sporo niż kontekstowy, przychodzi mi do głowy taki pomysł

kieruję na domenę kampanię docelową która będzie miała bardzo duży cpc więc wygra aukcje i się pokaże na stronie, ale będzie tak beznadziejnie skonstruowana, że ma super niski RPM ...

Wydaje mi się, że wydawca na tym straci i to nie mało ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież reklamy w adsense nie są pozycjonowane na podstawie CPC tylko wlasnie na podstawie czegoś zbliżonego do RPM.

Edit:

Pamietaj także że w domyślnie w raportach wyświetlane są dane dotyczace pojedynczego wyświetlenia strony, natomiast aby prawidłowo analizować parametry tych typów kierowań powinieneś ustawić kolumny na "wyświetlenia pojedynczej reklamy" (prawy góry róg w raportach)

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności