Skocz do zawartości

Jak zmusić użytkowników do czytania


Lexy

Rekomendowane odpowiedzi

Prowadzę serwis ogłoszeniowy, na którym znaczna część maili wysyłana jest bez czytania uwag na stronie. Potrzebuję pomysłów na to, jak ten problem rozwiązać.

Oto przykładowe sytuacje:

- po założeniu konta pojawia się informacja o konieczności jego aktywacji i o tym, aby w razie czego sprawdzić folder "spam" - niektórzy tej informacji po prostu nie widzą i pytają, na jakiej zasadzie konta są aktywowane albo nie sprawdzają wspomnianego folderu;

- nad formularzem kontaktowym znajdują się odpowiedzi na kilka najczęstszych problemów, m.in. na temat tego, aby w razie problemów z płatnościami przesłać szczegółowe informacje na ten temat (czyli m.in. numer tel., wysłana treść, data i godzina itp.) - od momentu dodania tej informacji nie widzę, aby zmniejszyła się liczba maili typu "wysłałam smsa, a moje ogłoszenie nadal nie zostało wyróżnione" i koniec, żadnych dodatkowych informacji, nawet na temat tego, o które chodzi ogłoszenie;

- w 2 głównych działach znajdują się informacje z ostrzeżeniem na temat tego, jakich treści absolutnie nie wolno w nich zamieszczać i których dodanie doprowadzi do blokady konta (informacja pogrubiona). Informacje te znajdują się tuż nad formularzem dodawania opinii i również w tym przypadku nie widzę, aby problem się zmniejszył po dodaniu tego info.

Takich sytuacji jest wiele. Jak dużą i jak mocno rażącą czcionką mam wstawić takie informacje, aby zostały przeczytane? Nawet na blogu nad formularzem kontaktowym mam info o tym, że nie udzielam bezpłatnych konsultacji, a nadal dostaję pytania o pomoc i kiedy wspominam o opłacie, nie dostaję nawet odpowiedzi na taką wiadomość.

Kiedyś czytałam artykuł na podobny temat, nie wiem czy nie był przypadkiem autorstwa Majewskiego albo Michalaka. Była w nim mowa o korzystaniu z takiego systemu do supportu, w którym użytkownik po wysłaniu maila otrzymuje autorespondera z najważniejszymi informacjami i dopiero jeśli nadal uważa, że nie znalazł tam odpowiedzi na swoje pytania, może wysłać maila ponownie. Tyle że stawiając się na miejscu użytkownika, wkurzyłabym się gdybym trafiła na taki system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zmodyfikować formularz kontaktowy. Np. dodać pole w którym użytkownik wybiera kategorie - tematyke zgłoszenia. Przed faktycznym wysłaniem zgłoszenia niech wyskakuje mu jakiegoś rodzaju popup z potwierdzeniem. W treści popupu niech będa najczęściej pojawiające się problemy z danej kategorii oraz przycisk "Tak, mój problem nie dotyczy żadnej, wyżej wymienionej sytuacji" :hi:

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że tak naprawdę czego byś nie zrobiła, to to niewiele da. Nieczytanie informacji leży w naturze człowieka. Wolą od razu napisać, spytać, niż samemu poszukiwać odpowiedzi (w tym przypadku po prostu przeczytać...). Ale trzymam kciuki!

A swoją drogą, na jakimś forum widziałam opcję, że podczas wpisywania tematu, wyskakiwały pokrewne mniej lub bardziej związane z tym problemem. Gdyby zrobić taki formularz kontaktowy - wpisujemy temat i wyskakują nam sugerowane odpowiedzi z faq. Tylko nie wiem, czy to się w ogóle da.

Ostatnio piszę o finansach na obcasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałam już o tym, aby rozbudować formularz i dodać do wyboru tematy, a następnie wyświetlać informacje przypisane do nich. W teorii wygląda to fajnie, ale w praktyce widzę, że nawet jeśli nad formularzem (w tym przypadku nie kontaktowym, ale formularzem dodawania ogłoszenia) zamieszczę 1-2 zdania to nawet tego nie przeczytają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexy, nie da się wiele zrobić.

Ludzkość nie czyta, a jak czyta to nie rozumie. Taka smutna prawda.

Moje pomysły:

1. Ograniczyć do niezbędnego minimum ilość wymaganych informacji (być może masz coś do "wyciachania").

Na przykładzie sklepów internetowych - typowym błędem jest np. wymaganie wyboru województwa przy zamawianiu.

2. Komunikaty do użytkownika napisać krótkim i możliwie prostym tekstem.

3. Spróbować dopasować treści do grupy docelowej.

Pozdrawiam,

Mariusz

@Tyle że stawiając się na miejscu użytkownika, wkurzyłabym się gdybym trafiła na taki system.

Mam podobne zdanie.

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexy a może budować formularz w zależności od tematyki problemu?

Czyli ktoś wybiera z listy w jakiej sprawie chce się skontaktować i jeśli chodzi o reklamacje płatności to formularz zawiera obowiązkowe pola jak numer telefonu, data wysłania itd.

Odnośnie niedozwolonych ogłoszeń to tutaj pomoże chyba tylko moderator i regularne kasowanie/blokowanie. Dopóki nie ma żadnej kary to wiele osób myśli "a może się uda i przejdzie". Więc czego byś nie napisała to i tak ludzie będą próbować i liczyć na szczęście.

Co do aktywacji pomysłu nie mam - sam kasuję cały spam bez żadnego czytania przez co pewnie czasem sam bywam takim piekielnym użytkownikiem ;)

Może uda mi się zrobić coś dobrego

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź napisałem ... bez czytania całego tematu ;) Dlaczego? Bo mi się nie chciało i taki sam jest problem z większością dzisiejszych internautów - przeglądają strony, nie czytają.

Dlatego najważniejsze rzeczy trzeba maksymalnie uprościć i skrocić do widocznych i zrozumiałych komunikatów, tak jak Mariusz w poście wyżej. :)

zrób to jeszcze raz pożegnasz się z forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałam artykuł na podobny temat, nie wiem czy nie był przypadkiem autorstwa Majewskiego albo Michalaka. Była w nim mowa o

Radzę znaleźć sobie lepsze autorytety ;)

a co do problemu: zmusić nie możesz. takie mamy teraz czasy i tak juz po prostu jest.

Możesz trochę zmniejszyć skale problemu np. jeżeli chodzi o form reklamacji to powinien mieć pola (np. url do ogloszenia, data, etc)

bez których w ogóle nie wyjdzie zgłoszenie.

ja miałem kiedyś maile "proszę skasować moje konto", na pytanie "które?" dostawałem "jak to które, przecież napisałam, że moje!!!" ;)

To zrobiłem obowiązkowe pola do wypełnienia i problem prawie z głowy.

ps. moje ulubione: jak jakiś wpis jest w moderacji dostaje często maila "czemu moje wpisy są w MODERNIZACJI?" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób quiz na końcu formularza :)

Gdzie powinienem szukać emaila aktywacyjnego jeśli nie przyszedł po 15 minutach:

[----------\/-]

nie wiem

w folderze spam

w kosmosie

w torebce babci

Tylko zapisuj stan tego formularza. Nic tak nie wkurza jak przepisywanie tokenu czy haseł po 10 razy.

zamieszczę 1-2 zdania to nawet tego nie przeczytają.

Daj pod tym checkbox, z tekstem na czerwono wszystko w czerwonej ramce. "Przeczytałem powyższe zdania, przyjmuję do wiadomości, że nie zrobienie tego przynosi pecha".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował przed formularzem zrobić podstronę z zamieszczonymi informacjami. Tylko co ważne, nie można tam upakować zbyt dużo tego tekstu bo tak czy siak wszyscy ten etap dodawania ominą. Kilka ważnych informacji, dobrze widocznych i problem z głowy + informacje przy formularzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexy, nie zrobisz nic.

Do większości dociera tylko pismo rysunkowe.. niestety - wracamy do ery kamienia łupanego

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie spróbuję sposobu zaproponowanego przez Artura, czyli rozbudowa formularza kontaktowego o wybór tematu i na jego podstawie wyświetlanie obowiązkowych pól. Mam nadzieję, że w jak największym stopniu zmniejszy to liczbę mało konkretnych maili albo pytań, na które odpowiedzi znajdują się już na stronie, chociażby w dziale "pomoc".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności