Skocz do zawartości

Koszt uzyskania przychodu


krzysiek_web

Rekomendowane odpowiedzi

Może mi Panowie rozjaśnicie pole widzenia odnośnie:

Miałem remont pokoju (mojego biura) czyli mam na fakturach: farby, gipsy, grzejnik, zawory itp typowo budowlane rzeczy czy mogę to podłączyć pod koszty uzyskania przychodów?

Wdrożenia i modyfikacje sklepów PrestaShop - webKS.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont zrobiłem razem z ojcem.

Mam faktury na wszystkie kupione rzeczy. Mogę to wliczyć w koszta?

Znalazłem coś takiego:

Remont biura kosztem uzyskania przychodu - 2011.08.08

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, ILPB1/415-682/11-5/AO

Podatnik może kwalifikować jako koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koszty remontów i bieżących napraw lokalu mieszkalnego, w którym jest prowadzona działalność gospodarcza. Skoro w przedmiotowym lokalu mieszkalnym w całości wykorzystywanym w prowadzonej przez Niego w formie spółki cywilnej działalności gospodarczej wykona prace budowlane stanowiące remont oraz dokona bieżących napraw tego lokalu, to zgodnie z generalną zasadą określoną w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wydatki te mogą stanowić koszty uzyskania przychodów.

Wdrożenia i modyfikacje sklepów PrestaShop - webKS.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tytuł wasności- wynajem, akt. notarialny i masz przeznaczone na działalność to mozesz odliczyć. Ale te sprawy powinna zatwierdzać księgowa.

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przeznaczyłeś swój pokój na biuro i wrzucasz w koszty odpowiednie części czynszu, opłat za prąd itp., to możesz tak samo wrzucić w koszty materiały do remontu. Oczywiście musisz to zrobić odpowiednio do powierzchni pokoju, nie wrzucaj w koszty materiałów potrzebnych do remontu całego mieszkania.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz. Ja odliczam nawet papier toaletowy, kawę, herbatę itp.

Pracując w domu?

Tak, tylko to jest tak śliskie jak gó.no pod papierem toaletowym. ;)

Do pierwszej kontroli.

Chyba, że masz biuro nie w domu tylko w innej lokalizacji i masz na to dokument najmu lub coś podobnego.

I zatrudniasz X pracowników.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca. Jak tu slusznie zauwazyli musisz miec ten lokal z przeznaczeniem pod DG. Jak wrzucisz to w koszty to bedzie to dla US podstawa, ze ten lokal jest pod DG. Od nowego roku beda nowe stawki oplat do gminy z tytulu uzywania lokalu pod DG, sa kilkukrotnie wieksze niz normalne stawki mieszkaniowe.

Teraz jak nie masz tego lokalu pod DG to sie zastanow, czy Ci sie to oplaca, bo jak wrzucasz to w koszty to musisz placic tez odpowiednia oplate do gminy za taki lokal (nawet jak jest to jeden pokoj), co pozniej sie moze okazac, ze wiecej na tym stracisz niz zyskasz.

kodeks-logo-baner-pio.jpg

Blog z informacjami o prawnych aspektach związanych z funkcjonowaniem internetu, w tym problematyka dotycząca SEM i SEO. organisciak.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności