Skocz do zawartości

Wymiana jednostki reklamowej a wpływ na zarobek


netvalue

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawia mnie taka sytuacja:

Na serwisie mamy jednostkę reklamową graficzną przed np. 2mc. Przynosi ona zarobek X. Przez te dwa mc wyswietlania

spada zarobek z tej jednostki poniewaz reklamodawcy nie otrzymali oczekiwanych konwersji. Czy w przypadku wymiany

tej jednostki na nową graficzna z tymi samymi rozmiarami (lecz nowa na koncie adsens. tzn bez 'historii') bedzie teoretycznie

mozna zwiekszyc zarobki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wpadniesz w smart pricing z braku konwersji

Mógłbyś wyjaśnić to stwierdzenie? Chodzi tutaj o brak akcji odwiedzającego (klik w reklamę)?

PS Naprawdę fajny pomysł, żeby temat Adsense wydzielić na osobnego bloga (dopiero teraz dowiedziałem się o nim z twojej sygnatury) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, na ile mam aktualne informacje, bo tematem interesowałem się ze 3 lata temu...

Rzecz w tym, że w kampaniach AdWords możesz śledzić konwersje, czyli ile np. zakupów jest skutkiem kliknięć w reklamę. Wymaga to, o ile się nie mylę, podłączenia też Google Analytics. Tak, czy siak, jeśli na danym koncie AdSense jest mniej konwersji, niż na innych, to stawki CPC są korygowane w dół, żeby wynagrodzić reklamodawcy gorszą konwersję.

Czyli puste kliki od osób niezainteresowanych tematem (np. ze stron MFA, choć nie zawsze) będą się przyczyniać do obniżenia stawek CPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności