Skocz do zawartości

Gdy Google Maps wskakuje w organiki...


abcd

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Tytułem wstępu: dla niektórych zapytań mapki z Google Maps wchodzą w skład wyników organicznych, zwiększając ich liczbę na pierwszej stronie wyników do 16/17. Taka sytuacja rodzi problem rozliczania z Klientem i w ogóle zdefiniowania na nowo pojęcia pierwsza strona wyników.

Przykładowy problem:

Dzień 1: strona jest na 2 miejscu (wskoczyła nad „organiczne” Google Maps); pierwsza strona wyników wyszukiwania zawiera 17 pozycji

Dzień 2: strona jest na 11 miejscu (spadła pod „organiczne mapki”); pierwsza strona wyników wyszukiwania zawiera 17 pozycji

Dzień 3: strona jest na 2 miejscu, Google Maps nie wchodzi w skład organicznych wyników wyszukiwania; pierwsza strona wyników wyszukiwania zawiera 10 pozycji

Taka sytuacja powoduje nieco zamieszania, przy założeniu że umowa była sporządzona w oparciu o model rozliczeń „opłata za efekt w postaci wypozycjonowania do TOP10 + podział na przedziały cenowe 1-3,4-6,7-10”.

I teraz:

1. Jak definiujecie pierwszą stronę wyników?

2. Jakiego narzędzia używacie do sporządzania miesięcznych raportów dla Klienta (zakładając rozliczenie w oparciu o model 1-3,4-6,7-10 lub zbliżony) przy takich skokach?

3. Rozwijacie model 1-3,4-6,7-10 o wyniki z Google Maps? Co ze stawkami?

4. Re-definiujecie zapisy w umowach?

5. Może po prostu próbujecie dostać się do wyników z Google Maps? A może całkowicie pomijacie wyniki z Google Maps w rozliczeniach?:-)

Tylko nie piszcie „trzeba było wybrać inny model rozliczeń” czy coś - różny Klient, różne modele rozliczeń, ale chyba ten, nazwijmy go umownie „za efekt w TOP10”, należy wciąż do najpopularniejszych w PL.

Dzięki za wszelkie uwagi.

Pzdr

----

Sprzedam Publikera, wersja 1.0.4 Biznes. Wystawiam FVAT. Więcej tutaj

Kupie linki i domeny - tematyka: księgowość/rachunkowość + zdrowie/medycyna. Kontakt przez PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kwestia dogadania się z Klientem, czy rozliczasz się za pierwszą stronę, czy TOP10. Jak Klient chce być na 1 stronie, to zrozumie, że czasem jest więcej wyników, a czasem mniej.

2. Serpmonster.pl - posiada opcje 'zawsze 10', która zamienia zawsze 'nadmiarowe' pozycje na 1 stronie na "10".

3. Mapki zintegrowane wliczam jako wyniki organiczne, ponieważ zastępują one daną witrynę w wynikach.

4. Jak w pkt. 1, uwzględniając opcję z pkt. 2 :)

5. No dostanie się do wyników z Google Maps to podstawa przy frazach lokalnych obecnie.

Co ciekawe, ostatnio "problem" z mapkami zaczyna dotyczyć nawet fraz ogólnych jak np. "hotele", gdzie wyświetlają się 3 wyniki zintegrowane, ale ... różne w zależności od lokalizacji wybranej w Google.

Marketing Internetowy - SEO/SEM - km-web.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kwestia dogadania się z Klientem, czy rozliczasz się za pierwszą stronę, czy TOP10. Jak Klient chce być na 1 stronie, to zrozumie, że czasem jest więcej wyników, a czasem mniej.

Heh, zrozumie, nie zrozumie:-) Wytłumacz Klientowi, że czasami w raportach pozycja nr. 2 = pozycja nr. 12 = taka sama cena:-) Najprościej nie wliczać mapek do organików, ale wtedy co - screeny będziesz zamieszczał jako dowód że 2 = 12?:-)

Pewnie w niedalekiej przyszłości dla wszystkich zapytań lokalnych wyniki z GM będą już scalone z organikami dla każdego zapytania, ale póki co jest lekki sajgon - raz wyniki są z mapkami, raz bez...

No to jak ogarnąć wycenę za efekt w top10" nie znając końcowej liczby wyników wyszukiwania dla 1 strony?

Pzdr,

d

----

Sprzedam Publikera, wersja 1.0.4 Biznes. Wystawiam FVAT. Więcej tutaj

Kupie linki i domeny - tematyka: księgowość/rachunkowość + zdrowie/medycyna. Kontakt przez PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. pierwsza strona to taka z numerkiem 1 w google - nie ważne, czy wyników jest 10, czy 17

2. stat4seo

3. trzeba się dogadać, czy liczymy mapki, czy nie - jeśli nie to stawka większa, dobrze pozycjonowana domena, prawie zawsze przebija mapki

4. tak, co jakiś czas

5. adekwatnie do pkt. 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

"... dobrze pozycjonowana domena, prawie zawsze przebija mapki" zamieniłbym na "... dobrze pozycjonowana domena, czasami przebija mapki", widzę po kilku swoich domenach, które kilka miesięcy siedziały mocno w topach a teraz po scaleniu wyników z GM pospadały za mapki i skaczą raz nad, raz pod, a czasami nawet przedzielają mapkę:/

Uwzględniając wyniki z Google Maps (a uwzględniać trzeba, bo raczej już nie znikną tylko będą pojawiać się częściej), pierwsza strona wyników nie ma stałej liczby pozycji. Podbijam pytanie - jak w dzisiejszych czasach wyceniać pierwszą stronę wyników (płatność za efekt)?

Dzięki za podzielenie się widzą:-)

pzdr

----

Sprzedam Publikera, wersja 1.0.4 Biznes. Wystawiam FVAT. Więcej tutaj

Kupie linki i domeny - tematyka: księgowość/rachunkowość + zdrowie/medycyna. Kontakt przez PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jeśli na pierwszej stronie pojawia się strona klienta, to jak najbardziej można z niej go rozliczyć. Dodanie i zoptymalizowanie wizytówki też leży po stronie firmy pozycjonującej.

Potrzebujesz pomocy przy Sick Marketingu? Pisz: mateusz.kasperek@yandex.ru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz Kasperek Nie "czy można" ale "jak" rozliczać:-) Przy umowie "płatność za efekt w top10" jak strona jest na pierwszej stronie wyników to logiczne, że rozliczamy, ale faken jak przy niewiadomej liczbie wyników?:D Dodanie wizytówki do GM oczywiste, ale dalej nie o to chodzi.

daymon o to już jest jakiś pomysł:-)

Burza mózgów niech trwa:-)

pzdr

----

Sprzedam Publikera, wersja 1.0.4 Biznes. Wystawiam FVAT. Więcej tutaj

Kupie linki i domeny - tematyka: księgowość/rachunkowość + zdrowie/medycyna. Kontakt przez PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest to niemały problem, zwłaszcza, że pozycje w mapkach zmieniają się zależnie od umiejscowienia komputera osoby wpisującej frazę w Google, tak więc klient może mieć inne wyniki niż pozycjoner. Jest jeszcze problem taki, że gdy strona pojawi się w miejscach Google, adres może wypaść z wyników TOP10 organicznych aby się nie dublował.

Pomimo wszystko myślę, że powinno rozliczać się za organiczne wyniki, pomijając mapy Google.

ekreacja.png

Świadczymy usługi pozycjonowania i tworzenia stron WWW - www.e-kreacja.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie do końca na temat, ale pytanie do wszystkich nie liczących mapek przy ustalaniu pozycji. Jak dbacie o to żeby wyniki organiczne nie połączyły wam sie z mapkami lub w razie jak się połączą żeby je rozdzielić? Robicie **ujowy profil w googlemaps? Kasujecie go czy co? A co do tematu mozna dodać "płatność za 1 stronę poza top10"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego rozdzielać, skoro często wynik zintegrowany z mapka jest lepszy dla klienta, bo ma większą klikalność, a mapki często są wyżej w wynikach? I celowo mu obniżać widoczność i ewentualne zarobki? Moim zdaniem trzeba rozliczać się z klientem za to co widać, w końcu na mapkę tez jakiś wpływ mamy. Inna sprawa, że problemem jest ostatnio odróżnienie wyników zintegrowanych od map, bo google szaleje z tym strasznie ostatnio...

A problem płatności za całą pierwszą stronę można rozwiązać systemami do monitorowania, ja korzystam z serpmonster.pl i jest opcja traktowania całej 1 strony jako TOP10. W googlemonie chyba tez widziałem taką opcję kiedyś.

Marketing Internetowy - SEO/SEM - km-web.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje instalowane już od ~miesiąca mogą pobrać wersje testowe z identycznymi funkcjami ( bardziej rozbudowanymi ). Dostępne w zakładce System.

Pozwala to na ustawienie globalne dla całego skryptu, lub osobno dla każdej z domen metody odczytywania map.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności