Skocz do zawartości

emule i pozycjonowanie


pneuma

Rekomendowane odpowiedzi

opróćż google używam jeszcze wyszukiwarki w emule i proszę co znalazłem:

rcPOZYCJONOWANIE  STRON

Ogólna instrukcja do pozycjonowania danej strony: 

1. Umieść stronę na oddzielnej domenie lub subdomenie.

2. Wybierz 6-7 słów.

2. Umieść te słowa w tagu title 

2. Umieść te słowa w znacznikach meta: decription i keywords.

2. Nie umieszczaj tam więcej niż 1-2 innych słów.

6. Koniecznie umieść te słowa w treści strony - nawet dwukrotnie.

7. Umieść te słowa na stronie jako linki do stron, które zawierają te słowa.

8. Umieść te słowa w znaczniku alt do obrazka.

9. Postaraj się o jak najwięcej linków do swojej strony.

 

A teraz bardziej dokładniej omówmy problem:

Meta Tagi:

Każdy serwis internetowy, aby był widoczny w sieci dla mechanizmów wyszukujących i katalogujących, musi być odpowiednio przygotowany. Podstawą jest prawidłowe użycie znaczników META TAG w nagłówku strony. Aby osiągnąć dobre efekty, konieczne jest indywidualne przygotowanie znaczników, dla każdej strony lub grupy stron o tej samej tematyce. Ręczna edycja i poświecenie osobnego czasu na każdą stronę, pozwala na osiągnięcie zadowalających efektów, przy indeksowaniu stron przez wyszukiwarki Internetowe.

Możecie skorzystać z generatora meta-tagow dostępny przykładowo na stronie: https://webkatalog.pl/index.cfm?site=generator ale aby osiągnąć lepsze rezultaty proponuję poczytać dalej i dostosować się do moich sprawdzonych sposobów :)

A więc jak już mówiłem na stronie muszą być tzw. Meta Tagi w części HEAD - czyli:

<HEAD>

<TITLE >tytuł strony </TITLE>

<META NAME="KEYWORDS" CONTENT=" Twoje słowa kluczowe lub frazy, oddzielone przecinkami ">

<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT=" Opis Twojej strony www ">

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="index, follow"> 

</HEAD>

 

< TITLE > Dla wyszukiwarek najistotniejszym elementem nagłówka dokumentu jest znacznik TITLE. Dlatego też warto zadbać, aby tytuł każdej strony był dobrze zredagowany. Najprostsze rozwiązanie to użycie w tytule dwóch, trzech fraz, które określają jej zawartość. Tytuł musi być krótki i bardzo interesujący. Najlepiej wyobrazić sobie tytuły artykułów w gazetach. Element TITLE spełnia taką rolę - jest wyświetlany tylko w nagłówku wyszukiwarki np. "Najlepszy serwis o wyszukiwarkach" Pojawia się też w wynikach wyszukiwania wszystkich wyszukiwarek, dlatego jego atrakcyjność zwiększa szanse wejścia na stronę. 

Wszystkie wyszukiwarki używają tego elementu do opisu strony. Zawartość elementu TITLE pojawia się w wynikach wyszukiwania jako link do znalezionego serwisu. Praktyka dobrego kodowania przemawia za umieszczeniem go na pierwszej pozycji. 

Czego nie należy zamieszczać w tagu tytułu - Wielu projektantów stron ma błędne przekonanie, że powinni oni umieścić w nim nazwy firm. To jest dobry pomysł tylko wówczas, jeśli twoja firma jest znana i ludzie będą jej szukać posługując się jej nazwą - tak jak Coca-Cola. Należy założyć, że większość potencjalnych klientów będzie poszukiwać produktów lub usług, a nie szczególnej nazwy firmy. Np., jeśli twoja firma nazywa się "Kena sp. z o.o.", to umieszczenie tylko nazwy firmy w Twoim tagu tytułu będzie poważnym błędem. Jeśli jesteś absolutnie przekonany do umieszczenia nazwy Twojej firmy w tagu tytułu, to umieść ją na końcu tagu po ważnych, kluczowych informacjach. ( Wg ekspertów niektóre wyszukiwarki przywiązują większą wagę do słów, które ukazują się jako pierwsze w tagu tytułów). Większość wyszukiwarek nie zwraca uwagi na charakter czcionki tytułu - czy jest pisany dużymi (CAPS) czy małymi literami. Jednak dla dwóch z wielkiej szóstki: AltaVisty i Hotbota jest to istotna różnica. Dlatego warto powtórzyć np. nazwę firmy pisząc np. "KENA sp. z o.o." i "Kena sp. z o.o.". Należy pamiętać, aby powtórzenia słów nie występowały bezpośrednio po sobie, lecz przedzielone innymi słowami kluczowymi i frazami. Generalną zasadą konstrukcji stron jest planowanie tworzenia treści zawierających słowa kluczowe dla tematu. Następnie te słowa umieszcza się w elementach TITLE, KEYWORDS oraz DESCRIPTION. 

A TERAZ KILKA DOBRYCH I SPRAWDZONYCH RAD DLA ZNACZNIKA TITLE:

1) Nie używaj słów, których nie ma w treści dokumentu. Jeśli jednak to zrobisz - zapomnij o dobrej pozycji twojej strony w wyszukiwarkach 

2) Pisz słowa drukowanymi (wielkimi) literami - bardziej rzuca się w oczy wśród pozostałych linków w wynikach wyszukiwarki ;) 

2) Zaraz za omawianym znacznikiem <TITLE> tytuł strony </TITLE> dodaj dodatkowy znacznik (tzw. komentarz) <! -- "tytuł strony" --> - w nim wpisz to samo co napisałeś w znaczniku TITLE oraz dodatkowe słowa kluczowe wraz z wszelkimi możliwymi frazami o tej samej tematyce co zawartość Twojej strony WWW. 

 

<KEYWORDS> Przede wszystkim należy sobie zdać sprawę, co powinno być zrobione przed rozpoczęciem prac nad tagiem KEYWORDS 

1) Wybór słów i fraz określających temat strony lub serwisu.

2) Tworzenie treści strony przy wykorzystaniu wybranych słów. 

2) Wykorzystanie fraz i słów kluczowych w elemencie TITLE 

UWAGA!!! - Powtarzanie słów - współczesne wyszukiwarki są bardzo wrażliwe na to nadużycie. Wielokrotne powtarzanie słów kluczowych - nawet w różnych formach (liczba mnoga, duże i małe litery, różne czasy itp) może doprowadzić do wpisania serwisu na "czarną listę" wyszukiwarki. Skutkuje to omijaniem przez roboty indeksujące takich stron. To co jest akceptowane przez wyszukiwarki to powtarzanie tych samych słów w różnych frazach - lecz nie więcej niz 2-2 razy w jednym tagu. 

A TERAZ UWAŻAJ JAK MOŻA OMINĄĆ POWYŻSZĄ BLOKADĘ DLA KEYWORDS !!! - zbierzcie wszystkie możliwe słowa kluczowe z treści Twojej strony i w programie Microsoft Word utwórz kolumnę z wybranymi słowami. Następnie posegreguj je alfabetycznie (używając oczywiście do tego WORDA - opcja "Sortuj" w zakładce "Tabela" - identyczne słowa wykasuj aby pozostały TYLKO oryginalne pojedyncze słowa). Zrób trzy kopie tak przygotowanej kolumny. 

1) W pierwszej kolumnie niech wszystkie słowa będą z małych literek np. pozycjonowanie 

2) W drugiej kolumnie zmień początkową literkę słowa na wielką np. Pozycjonowanie 

2) W trzeciej kolumnie wszystkie literki zamień na wielkie (drukowane) np. POZYCJONOWANIE 

***WIEM ŻE TO PRACOCHŁONNE ALE PROSZĘ MI WIERZYĆ ŻE TEN WYSIŁEK SIĘ OPŁACA! ***

Wszystkie trzy tak przygotowane kolumny proszę złączyć w jedną kolumnę i dodać na koniec każdego słowa znak przecinka.

Zaraz za omawianym znacznikiem TITLE dodaj dodatkowy znacznik (tzw. komentarz) <! -- "słowa kluczowe" --> - w miejscu "słowa kluczowe" skopiuj całą zawartość końcowej kolumny z Worda. Pamiętaj aby wszystkie wyrazy były oddzielone przecinkiem. Wskazane jest aby słowa były ułożone poziomo ale generalnie dla robotów wyszukiwarek nie ma to znaczenia.

 

<DESCRIPTION> Tag DESCRIPTION jest ważnym elementem nagłówka dokumentu HTML. Słowa użyte w tym elemencie są brane pod uwagę przy ustalaniu przez wyszukiwarki rankinkingu stron. Element DESCRIPTION pojawia się też zaraz po tytule w opisie strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli tag nie zawiera żadnej informacji lub został pominięty, wtedy wyszukiwarki do opisu strony używają pierwszych słów znalezionych na stronie HTML. Często zdarza się, że taki opis jest nieczytelny, gdyż znajdują się w nim pierwsze linie kodu HTML będące linkami do stron w serwisie lub menu strony. Takie strony nie mogą liczyć na częste wizyty Intarnautów. 

Jak napisać optymalny tag DESCRIPTION? 

W związku z różnorodnym wykorzystaniem elementu należy do jego tworzenia podejść inaczej niż do elementów TITLE czy KEYWORDS. W związku z tym wykorzystując słowa kluczowe dla dokumentu należy tak skonstruować opis, by zachęcał do odwiedzenia serwisu.

Jeśli masz kłopoty z wyborem właściwego opisu można skopiować pierwszą linie tekstu dokumentu HTML - ale tego osobiście nie polecam ;) 

Pamiętaj o kilku ważnych regułach dotyczących tagu DESCRIPTION: 

1) Najważniejsze są pierwsze wyrazy opisu, 

2) Warto powtórzyć wyrazy z tagu TITLE w opisie strony, 

2) Opis powinien zachęcać do odwiedzenia serwisu bo słowa zawarte w tagu DESCRIPTION będą widoczne w wynikach wyszukiwarki pod linkiem,

2) Wyszukiwarki zazwyczaj indeksują pierwszych 200 znaków opisu!!! 

 

<ROBOTS> Tag ROBOTS instruuje roboty wyszukiwarek, jak mają indeksować serwis. Za pomocą 2 parametrów można określić, gdzie chcemy wpuścić robota i co może indeksować.

Parametry polecenia :

NOINDEX - zapobiega indeksowaniu strony przez roboty 

INDEX - pozwala robotom indeksować dokument HTML 

NOFOLLOW - zabrania robotom indeksowania stron, do których linki znajdują się na stronie 

FOLLOW - pozwala robotom indeksować wszystkie strony, do których dotrze poprzez linki na odwiedzanej stronie 

NOIMAGEINDEX - zapobiega indeksowaniu grafiki na stronie HTML - tekst może być indeksowany. 

itd ... ;)

Osobiście proponuję wkleić tylko coś takiego: 

<META name="Robots" content="INDEX,FOLLOW" >

(pozostałe zakazy tylko utrudniają robotom pracę i zmniejszają możliwość zajęcia pierwszych miejsc w rankingach) 

 

A teraz małe podsumowanie:

Do tej pory nasza strona wygląda tak (włącznie z moimi dotychczasowymi radami):

<HEAD>

<TITLE >tytuł strony </TITLE> <! -- "tytuł strony" -->

<META NAME="KEYWORDS" CONTENT=" Twoje słowa kluczowe, oddzielone przecinkami "> <! -- "słowa kluczowe" -->

<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT=" Opis Twojej strony www ">

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="index, follow"> 

</HEAD>

Czy to wystarczy? 

- hmm, możliwe ale musimy mieć PEWNOŚĆ zajęcia PIERWSZEJ pozycji! ;)

Dzisiejsze wyrafinowane wyszukiwarki są bardzo wybredne (jak onet.pl), więc trzeba się z nimi obchodzić jak z kobietą - trzeba im się dokładnie przedstawić aby wiedziały jak się z nami komunikować i jaką pozycję lubimy najbardziej. Nie może też o nas zapomnieć więc musimy się jej pokazywać w narzuconych przez nas terminach aby nie weszła na nasze miejsce żadna inna strona ;) ... Innymi słowy to wygląda tak: 

<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8829-2" >

<META name="date" content="2002-08-10" >

<META http-equiv="pragma" content="no-cache" >

<META name="distribution" content="global" >

<META name="classification" content="wpisać rodzaj strony" >

<META name="rating" content="general" >

<META name="page-topic" content="wpisać tytuł strony" >

<META name="Author" content="Twoje imię i nazwisko">

<META name="Reply-to" content="Twój adres e-mail">

<META name="Date" content="2002/08/10" >

<META name="Robots" content="index,follow" >

<META name="revisit-after" content="20 Days" >

Pierwsze określa jakim językiem rozmawiamy z wyszukiwarką, następnie określamy datę powstania strony oraz jej charakter. W tagu "classification" proszę wpisać rodzaj strony (klasyfikację) a w tagu "page-topic" wpisać tytuł strony. Potem wpisujesz swoje namiary: imię, nazwisko, adres e-mail (ale nie jest potrzebne). Następnie w tagu "Date" wpisać date indeksacji danej strony do wyszukiwarki a w tagu "revisit-after" wpisać co ile dni ma robot zaglądać na nasze strony i ponownie ją indeksować (przykładowo co 20 dni - polecam) 

Czy teraz wystarczy? 

- WOW!, wyszukiwarka oszaleje na punkcie Twojej strony, ale pamiętaj, że sukces zawdzięczasz również komentarzom, które dołączyliśmy do tagów TITLE i KEYWORDS. Proponuję skopiować komentarz dołączony do KEYWORDS i ponownie go dodać na koniec za "revisit-after" - czyli:

<META name="revisit-after" content="20 Days" > <! -- "słowa kluczowe" -->

Z doświadczenia wiem że należy zachować maksymalną odmienność, zachować pozory - dlatego proponuję w powyższym komentarzu dokonać małych przeróbek, np: skasować i pomieszać kilka słów. 

 

OK - a teraz opisuję następne dobre rady:

Po za Meta tagimi są również inne aspekty, które w znacznym stopniu przyczyniają się do zajęcia wysokich miejsc w rankingach. 

Jak już wiadomo - im więcej będzie treści / informacji na Twojej stronie o tematyce zaprezentowanej danej wyszukiwarce w Meta Tagu tym lepsze wyniki osiągniemy w rankingu. Jeśli tak nie jest to możemy zastosować dwa sposoby aby to zmienić.

1) Wprowadzić ukryty tekst dla internauty lecz nie dla robota wyszukiwarki, poprzez: 

<font color="#FFFFFF">ukryty tekst</font>

Powyższa komenda zmienia kolor tekstu na biały dzięki temu jest niewidoczny (oczywiście pod warunkiem, że tło naszej strony jest białe - w przeciwnym wypadku proszę wpisać taki kolor jaki macie w tle). Proszę wpisywać jak najwięcej informacji zawartych w powyższym ukrytym tekście. Pamiętaj jednak, że jej treść musi zawierać śię w ogólnej tematyce Twojego serwisu WWW.

2) Liczne komentarze na stronie również przyczyniają się do lepszego pozycjonowania danej strony i podobnie jak wyżej nie są one widoczne dla internauty w przeciwieństwie do robotów wyszukiwarek:

<!-- "ukryty tekst" --> 

Głównym ich atutem jest to, że nie tworzą pustych miejsc na Twojej stronie!

 

Końcowe dobre rady:

Google nie chce zindeksować Twoich stron? - dodaj je do katalogu ODP (www.dmoz.org).

Zgłaszając stronę do katalogu zamieść w opisie słowa, na które pozycjonujesz.

Jeśli pozycjonujesz w Polsce, nie wybieraj domeny globalnej.

Staraj się wszystkie pliki z grafiką (*.jpg *.gif) opisywać słowami zawartymi w "KEYWORDS" lub tytułami strony.

 

- wygląda jak jeden z tych płatnych ebooków...

jak znajdę coś jeszcze w języku polskim to wrzucę, pzdr

ps. teskt nie jest mój... ;)

Canon sony aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe - promocja. Atrakcyjny system ratalny. Katalog stron www

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach... by się w nich skutecznie promować - by Szymon Mrugalski

Wstęp

Wstęp

Drogi Przyjacielu,

Cieszy mnie sytuacji, w której mogę się podzielić swoją wiedzą by pomóc Ci w biznesie. Od ponad 2 lat

doradzam polskim biznesom działającym w Internecie i jak mało kto wiem, jak duże możliwości stawia

dzisiaj Internet przed Tobą i Twoim biznesem.

Gdy pierwszy raz pisałem o wyszukiwarkach, takie pojęcie jak pozycjonowanie było w Polsce terminem

wysoko specjalistycznym nie wspominając już o SEO – angielskim skrócie od: Search Engine Positioning

Z wszystkich branż działających w polskim Internecie najszybciej i najbardziej z możliwości

pozycjonowania w wynikach wyszukiwarek korzystała branża... stron erotycznych.

Dzisiaj co druga polska agencja interaktywna zajmuje się pozycjonowaniem. Część zna się na rzeczy, ale

tylko jednostki podczas pozycjonowania dbają o dobre zaprezentowanie klienta.

Wiedza o wyszukiwarkach jest nadal bardzo mała. Trudno się temu dziwić, skoro takie projekty jak

CzasNaE-Biznes czy Polskie Forum E-Biznesu NIE mają odpowiedników w polskim Internecie. Jest kilka

serwisów, które można policzyć na palcach jednej ręki, które temat wyszukiwarek poruszyły dokładniej...

ale prawie zawsze po macoszemu.

Kurs, który czytasz jest zaktualizowaną w 2003 roku wersją pierwszego w Polsce szczegółowego

opracowania tematu wyszukiwarek.

W kolejnych rozdziałach będę sukcesywnie odkrywał przed Tobą nowe zagadnienia dotyczące

wyszukiwarek. Poznasz sytuację na polskim rynku, to jak działają i budują ranking oraz jakie techniki są

skuteczne a jakie nie podczas pozycjonowania.

Czytaj uważnie i rób notatki.

Korzyści wynikające z promocji w wyszukiwarkach

Korzyści wynikające z promocji w wyszukiwarkach

Skuteczna promocja stron www wiązała się z wyszukiwarkami od początku ich istnienia. W czasach swojejświetności wyszukiwarki generowały nawet do 90% ruchu na stronie. Dzisiaj znaczenie wyszukiwarekmaleje na rzecz bezpośredniego marketingu i crosslinking-u. Jednak nadal są one istotnym elementemsukcesu online. 

ruch na stronie – liczba osób odwiedzających serwis  Zwykle wyraża się tą wartość wujęciu dziennym. Uwaga, nie mówimy o liczbie wyświetleń strony (hits) ale o liczbieodwiedzin (visitors). 

crosslinking – są to techniki promocji polegające na wzajemnym promowaniu się stroninternetowych. Może przybrać formę wymiany bannerów lub zwykłych linków tekstowych.Skuteczniejszą formą jest udostępnianie współpracującym serwisom własnych artykułówzawierających informacje o autorze z linkiem do strony Najnowsze statystyki z Ameryki pokazują, ze wyszukiwarki generują ok. 10 procent ruchu na stronie. Czyto znaczy, ze trzeba dać sobie z nimi spokój? Te statystyki nie mają bezpośredniego odzwierciedlenia wPolsce. Trzeba podejść do tematu z doświadczeniem marketingowym. Wtedy zauważymy prawidłowości, któredyskredytują w pewnym sensie tego typu badania. Otóż nowo powstały serwis nie ma szans na zyskaniepopularności za pomocą crosslinking-u. Marketingu bezpośredni czy masowe kampanie w Internecie częstosą poza jego funduszami. Zostają wyszukiwarki.Wyszukiwarki dla nowych w branży i biznesów z niewielkim budżetem na promocję są najlepszym ipewnym sposobem na wygenerowanie ruchu na stronie. Problemem może być tylko zazwyczaj długi czasoczekiwania na rezultaty. Dla wielu więc wyszukiwarki mogą generować do 50% ruchu na stronie i mogą to być strony o bardzo dużejpopularności.Do tego służy pozycjonowanie – jest to narzędzie promocyjne o jednym z najlepszych wskaźników cena/zysk. Oznacza to, że zyski są duże w stosunku do wydatków.

Nie tak prosto 

Mogłoby się wydawać, ze promocja poprzez wyszukiwarki polega na dodawaniu do ich zbiorów wszystkichnaszych stron. Tzn. tych, które mogą przyciągnąć internatów. Niestety, nie jest to takie proste. To niedziała jak samonaprowadzająca rakieta Stinger - odpal i zapomnij. W promocje trzeba włożyć naprawdędużo czasu albo pieniędzy albo osiągnąć kompromis pomiędzy tymi dwoma czynnikami.

Zanim dodamy nasze strony, trzeba je odpowiednio przygotować. Mówi się, ze stronę należy napisać "podwyszukiwarek". Wiąże się to z redagowaniem treści strony, tak aby zawierała ona jak najwięcej słówkluczowych. 

słowa kluczowe (ang. keywords) – słowa lub frazy, jakie potencjalni klienci wpisują wwyszukiwarkach aby znaleźć produkt/ usługę identyczną z tym, co oferujesz.Zapamiętaj tą definicję bardzo dobrze. Jest to jedyna prawidłowa definicja w marketingu. Dotej pory o tym rzadko pisałem publicznie, ale definicje słów kluczowych krążące po sieci sązłe, bo prowadzę do błędów marketingowych.Najczęściej mówi się, że słowa kluczowe to takie słowa, które najlepiej opisują dany produkt.To nie jest błędna definicja, ale jest zła bo może wprowadzić Ciebie w błąd.W 99% znanych mi przypadków wybierania słów kluczowych w Polsce to biznes określa, conajlepiej opisuje jego produkt. Prawidłowo powinni określać to potencjalni klienci, bo to onibędą zadawać wyszukiwarce pytania.Problem wynika stąd, że w Polsce nie ma publicznie dostępnych danych nt. popularnościkonkretnych zapytań w wyszukiwakrach. Na zachodzie takie narzędzie posiadaoverture.com (Advertiser Center > Tools > Term Suggestion Tool) czy specjalizujący się wtej funkcji wordtracker.com. Problem polega na tym, że te dane nie odnoszą siębezpośrednio do Polski.Napisałem, że nie ma *publicznie* dostępnych danych, bo dla moich klientów jestem w staniepozyskać dokładne, niejawne dane dot. popularności wybranych słów kluczowych w Onet.pl,który generuje blisko 1/3 ruchu z wyszukiwarek.Korzystanie ze znaczników META wypchanych po brzegi słowami kluczowymi było skuteczne kilka lat temu.Dzisiaj Google.com (2/3 wśród Polaków) nawet nie czyta tych znaczników. Pozostaje jeszcze wiele innychmniej lub bardziej znanych technik. Trzeba nie tylko znać techniki polepszające pozycje w rankingu. Znacznie ważniejsza jest znajomośćsamych wyszukiwarek - jak działają, co ma dla nich znaczenie i czego trzeba unikać. Bez tych wiadomościmożna bezskutecznie próbować nawet najlepszych technik promocji.W czasie pracy z moimi klientami bardzo rzadko stosuję bardzo wyszukane techniki – wyszukiwarki sięciągle zmieniają, techniki skuteczne dzisiaj mogą być zabójcze za tydzień.Zamiast wysublimowanych metod wykorzystuję swoją wiedzą na temat działania wyszukiwarek, copozwala mi wciągnąć stronę klienta do pierwszej 5, zazwyczaj 3 a nierzadko na pierwsze miejsce nabardzo długo – nawet rok. Dzieje się tak ponieważ podstawowe zadania wyszukiwarek się nie zmieniają.Majewski Business Consulting Al. Niepodległości 645B81-854 Sopot strona 6 / 26 Copyrights 2003 Majewski Business Consulting Musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że stosowanie technik z pogranicza oszukiwania wyszukiwarkiwymaga stałego kontrolowania pozycji, co kosztuje czas i pieniądze.Są więc 2 metody uzyskania tego samego rezultatu. Szybka i często krótkotrwała oraz powolniejsza alezazwyczaj długotrwała.Jutro zajmiemy się sytuacją na polskim rynku wyszukiwarek. Okazuje się bowiem, że warto poświęcaćczas i pieniądze tylko 3, maksymalnie 4 polskim wyszukiwarkom na kilka tysięcy wyszukiwarek z którychPolacy korzystają.

Polski rynek wyszukiwarek

Polski rynek wyszukiwarek

Polski Rynek

W 2002 roku w Polsce pojawiło się bardzo dużo nowych wyszukiwarek. Wiązało się to ze skłonnościąpolskiego rynku do "owczego pędu" - jak komuś się udało, to mi tez. W rezultacie otrzymaliśmy kilkadziesiąt wyszukiwarek. Internet pokazał jednak doprowadzając do bankructwa setek dot.com'ów (firm internetowych), że teoria "dużego tortu, z którego łatwo coś wziąć" ma błędne główne założenie. Tort w rzeczywistości był mniejszy niż wszyscy myśleli – rynek reklamy się załamał. Dzisiaj nawet największe wyszukiwarki na świecie mająstraty lub zarabiają niewiele. Dzięki firmie Global eMarketing S.A. i jej serwisowi ranking.pl posiadamy wiarygodne statystyki popularności poszczególnych wyszukiwarek. Ich wiarygodność wiąże się z faktem, że są to zbiorcze dane z polskich serwisów generujących łącznie 285 000 odwiedzin dziennie. Zaprezentowane poniżej wyniki pochodzą z 14 lipca 2003 roku. Od tego czasu coś mogło się zmienić, jednakże od ponad 2 lat czołówka jest taka sama.

1) 35.4% google.com

2) 30.2% onet.pl

3) 25.2% wp.pl

4) 3.1% msn.com

5) 1.9% interia.pl

6) 1.2% szukacz.pl

7) 1.1% netsprint.pl

źródło: ranking.pl/rank.php?stat=domeny10PL

Sytuacja jest oczywista. Mamy 3 hegemonów: Google.com, Onet.pl i WP.pl. Te trzy serwisy generująrazem 85-95% ruchu w Polskim Internecie pochodzącego z wyszukiwarek. Wiesz jak ważna jest ta informacja? Uświadomisz to sobie, jeśli Ci powiem że pozycjonowanie w Netsprint.pl może kosztować tyle samo czasu i pieniędzy co w Onet.pl. Dlatego też w przypadku Netsprint.pl polecam płatne pozycjonowanie oferowane przez właściciela portalu jako formę reklamy. W artykule: Czy Link Sponsorowany w Netsprint.pljest opłacalny? cneb.pl/cneb3/netsprint_zmiany2.php udowodniłem na podstawie danych udostępnionych mi przez samą wyszukiwarkę, że jest to generalnie opłacalne.

"Polskie" Wyszukiwarki

Na świecie i w Polsce doszło do wielu mariaży i przejęć. Praktycznie żadna licząca się wyszukiwarka nie korzysta wyłącznie ze swojej bazy stron  Wiele, jak WP.pl zupełnie nie posiada własnej bazy i korzysta z zasobów wykupionych na licencji. Onet.pl ma własną bazę danych, ale oprogramowanie kupione od firmy Inktomi, która przejęła Infoseek. Stąd określenie "polskie wyszukiwarki" jest nieco naciągane.

1) 37.3% Google (Interia.pl, HOGA i Wirtualna Polska - zagraniczne)

2) 30.0% Inktomi/ Infoseek (Onet.pl)

3) 26.5% NetSprint (Wirtualna Polska)

4) 3.1% MSN (msn.com)

5) 1.3% Szukacz (Szukacz.pl, Proszynski.pl)

6) 1.0% Altavista (Gazeta.pl, Ineria.pl, Onet.pl – zagraniczne)

źródło: ranking.pl/rank.php?stat=silniki10PL

Dlaczego to zestawienie jest równie ważne jak poprzednie? Każdy silnik (oprogramowanie wyszukiwarki) jest nieco inny. CO prawda każda wyszukiwarka działa na tej samej zasadzie, ale każdy ma swoje, w pełni konfigurowalne algorytmy wpływające na strukturę rankingu. Mimo faktu, że każdy administrator wyszukiwarki ma pewien zakres swobody w przypisywaniu wagi poszczególnym elementom strony www – czyniąc każdą kopię silnika unikalną – to jednak pewne cechy pozostają wspólne. Powyższe fakty bardzo pomagają wpływać właścicielom stron www na ranking w większym stopniu, niżadministratorzy by sobie tego życzyli. 

ranking – ranking to kolejność z jaką zostały wyświetlone poszczególne strony www po zadaniu pytania wyszukiwarce. Z technicznego punktu widzenia ranking to uporządkowana malejąco, według wartości lista stron www spełniających kryteria zapytania. Z tego zestawienie wyciągamy też drugi interesujący wniosek, który obala w pewnym sensie pierwszy wniosek dotyczący NetSprint. Po tym jak WP.pl przeszło z Fast na NetSprint ten silnik automatycznie znalazł się niejako po znajomości w pierwszej trójce. Nagle okazuje się, że warto poznać działanie wyszukiwarki, która w wersji pierwotnej posiada tylko 1% rynku. Nie jest jednak tak różowo. NetSprint w Wirtualnej Polsce to nie ten sam silnik co w Netprint.pl - ten pierwszy został zmodyfikowany w nieznanym dotąd dokładniej zakresie. Ponadto Wirtualna Polska swoim działaniem bardziej przypomina Yahoo.com (abstrahując od fatalnej jakości rankingu WP) - tzn. standardowo łączy wyniki z katalogu WP i wyszukiwarki NetSprint - Yahoo.com tworzy ranking głównie w oparciu o swój katalog i wyniki z Google.com. Dlatego nawet jeśli poznasz wszystkie sekrety NetSprint to nie będzie to równoznaczne z poznaniem wszystkich sekretów Wirtualnej Polski.

2 strony medalu

Dla Ciebie informacje o 3 wyszukiwarkach i 3 silnikach, które opanowały do 90% polskiego rynku jest informacją dobrą i złą. DOBRA: Wystarczy zdobyć dobre miejsce dla popularnych słów kluczowych w Google.com, Onet.pl i WP.pl by dotrzeć do 90% potencjalnych klientów korzystających z wyszukiwarek. ZŁA: Słowo "wystarczy" z poprzedniego akapitu jest mocno naciągane. Zdobycie dobrych pozycji w tak bardzo zawężonej grupie w konkurencyjnych tematach jest bardzo trudne... ale osiągalne. Dla dobrego i długotrwałego rezultatu trzeba jednak poświęcić na to 1-3 miesięcy, czasami więcej. Walka jest bardzo zacięta. Zwyciężają Ci, którzy po pierwsze znają działania i zadania wyszukiwarek od podszewki. Po drugie znają specjalne techniki, których wyszukiwarki nie traktują jeszcze jako spam – czyli nie karzą za ich używanie. Administratorzy odpowiedzialni za polskie wyszukiwarki starają się, aby za dużo informacji nie przedostało się na zewnątrz. Większość specjalistycznej wiedzy to wynik testów i doświadczenia w pozycjonowaniu. Fakt, że polskie wyszukiwarki wykorzystują oprogramowanie zachodnich producentów bardzo pomaga. Dzięki temu wiedzę z polskiego rynku możemy uzupełniać od doświadczenia zachodnich kolegów z branży. Znasz już sytuację na polskim rynku. Wiesz, że powinieneś skupić się na Google, Onet i WP. Resztą można się zająć, gdy w tych trzech wyszukiwarkach uzyskamy najlepsze wyniki.

Jak działają wyszukiwarki?

Na szczęście dla biznesów, wszystkie liczące się wyszukiwarki działają na tej samej zasadzie. Dodatkowo

większość wykorzystuje zbliżone algorytmy ustalające pozycje strony www w rankingu wyszukiwania.

Wyszukiwarka składa się z czterech podstawowych elementów:

q Pajączka (Spider, Crawler),

q Bazy danych,

q Indeksu

q i Programu Wyszukującego.

Bardzo często Bazę danych i Indeks traktuje się jako jedność i nazywa Indeksem, co jest

jednak sporym uproszczeniem.

Pajączek

Spider czyta zlecone mu strony tak, jak to robi przeglądarka. Czyta kod strony i go interpretuje. W

przeciwieństwie jednak do przeglądarki pajączek interpretowany kod czyści z niepotrzebnych znaczników

HTML i zapamiętuje tylko interesujący go tekst. Oczywiście tekst ten ma własne znaczniki informujące w

dalszym procesie program wyszukujący, gdzie dany tekst się znajdywał w kodzie strony, czy był to tytuł,

nagłówek H1, zwykły tekst itd.

Pajączek po przeczytaniu strony podąża po linkach do podstron w tej samej domenie (Deep Crawling)

czytając je również. Różne wyszukiwarki mają zdefiniowany różną głębokość, na którą zagłębia się

pajączek. Zakłada się, że najważniejsze strony powinny być najdalej 2 kliknięcia od strony głównej.

Po "przerobieniu" danego serwisu pajączek poprzez linki kierujące na zewnątrz trafia na inne, nieznane

mu dotąd strony.

Celem większości wyszukiwarek oprócz prawidłowego dostarczania rankingu jest objęcie jak największej

liczby stron – Google w styczniu 2003 zindeksowała 3 083 324 652 stron. Proces indeksowania Internetu

opiera się o 2 założenia:

1. do prawie każdej strony ktoś się kiedyś odwołał i można do niej dojść po linkach na stronach bazy

wyjściowej i stron znalezionych poprzez tą bazę. Baza wyjściowa to pewna liczba stron www, głównie

portali i katalogów, które administratorzy nowej wyszukiwarki ustalają ręcznie, aby ich pajączek miał

wyjście na możliwie najwięcej serwisów.

2. resztę stron zaproponują właściciele. Zwracam uwagę na słowo "zaproponują". Zwykle mówi się o

"dodawaniu stron do wyszukiwarki". W rzeczywistości formularze wyszukiwarek PROPONUJĄ

pajączkowi, które strony ma odwiedzić. Ręczne "dodanie" poprzez formularz nie jest więc

równoznaczne ze zindeksowaniem strony przez wyszukiwarkę. Dlatego też trzeba ponawiać

proponowanie do skutku, do pojawienia się naszej strony w wynikach.

Zebrane informacje przekazywane są do Bazy Danych wyszukiwarki. Pajączki wracają na zindeksowane

strony po pewnym określonym czasie, lub przy ponownym zaproponowaniu strony do indeksacji. Sprawdza

wtedy czy strony się nie zmieniły i ewentualnie pobiera nowe dane.

Baza Danych i Indeks

Baza Danych jest indeksowana (najprawdopodobniej po dodaniu nowego wpisu). Tworzy się Indeks. To czy

strona pojawi się przy wyszukiwaniu zależy od tego, czy jej została uwzględniona w Indeksie, a nie w

Bazie Danych... chociaż zazwyczaj jest to równoważne. Indeks to spis wszystkich unikalnych słów wraz z

odnośnikami do miejsc występowania ich w bazie danych. Indeks wyszukiwarki można porównać do

indeksu, który można znaleźć w książkach – idea jest taka sama.

Program Wyszukujący

Gdy użytkownik wpisze jakieś hasło w formularzu wyszukiwarki, Program Wyszukujący przeszukuje Indeks

w poszukiwaniu tego słowa. Jeśli słowo zostanie znalezione, Program Wyszukujący czyta wszystkie strony z

Bazy Danych oznaczone w indeksie jako zawierające dane zapytanie. Następnie posługując się swoimi

algorytmami ocenia wartości każdej strony. Za ocenę stron mogą odpowiadać algorytmy w samym

Programie Wyszukującym, dodatkowy program (np. PageRank w Google) i np. fakt pojawienia się strony w

katalogu. Na podstawie ocen jest tworzony ranking.

PageRank to specjalny program, który ocenia wartość strony na podstawie liczby stron, które

zawierają link do danej strony. Wbrew oficjalnemu opisowi program ten nie jest

demokratyczny.

Opis PageRank znajdziesz w artykule: Sekrety PageRank

cneb.pl/cneb4/pagerank.php

W bazie danych znajduje się pełny, zapamiętany tekst. Wyszukiwarki jednak generalnie stosują tzw. Stop

Words. Są to słowa bez konkretnego znaczenie, jak spójniki czy rodzajniki, których nie uwzględnia się w

wyszukiwaniu.

Jeśli zadamy wyszukiwarce Google pytanie:

the president

To Program Wyszukujący przeszuka indeks tylko według słowa "president", "the" zostanie pominięte dla

szybszego rezultatu. Jednakże w opisach stron "the" będzie się znajdowało.

Co czytają pajączki?

Różne wyszukiwarki zbierają różne informacje o indeksowanych stronach. Każda, za pomocą Pajączka,

zapamiętuje tylko to, co może mięć znaczenie w generowanym przez nią rankingu.

Wyjątkowo Google i Wirtualna Polska zapamiętują w osobnej bazie danych całą treść stron i udostępniają

je w swoim archiwum, jako tzw. "kopie lokalne" (WP) czy po prostu "kopie" (Google). Jednakże baza

danych, z której korzysta Program Wyszukujący, zawiera tylko niezbędne informacje.

Cały tekst strony

Cały tekst ze strony, to co znajduje się pomiędzy znacznikami BODY indeksują prawie wszystkie

wyszukiwarki. Niektóre oszczędzają miejsce i nie zapamiętuje więcej niż pierwsze 64 KB tekstu.

TITLE

Wszystkie pajączki zapamiętują Tytuł strony (<TITLE>), gdyż jest on jednym z głównych kryteriów

rankingu.

Znaczniki META

Znaczna większość wyszukiwarek zbiera informacje z META Description i Keywords. Onet.pl gdy piszę te

słowa nadal bardzo zwraca uwagę na znaczniki META. Z drugiej strony Google.com zupełnie nie bierze ich

pod uwagę tworząc ranking.

Ramki

Jeśli chodzi o polskie wyszukiwarki, to prawie wszystkie wspierają ramki (FRAMES). Sytuacja nie jest

jednak taka różowa. Twierdzenie o wspieraniu ramek zazwyczaj jest bardzo przesadzone. Tak naprawdę

wyszukiwarka przeczyta treść pliku zawierającego strukturę ramek (FRAMESET) i zindeksuje zawartość

ramek z osobna. W rezultacie Internauta prawie na pewno nie trafi na stronę główną – często może

wylądować np. w menu lub którejś ze stron wewnętrznych.

Ramki to ogólnie zły pomysł, jeśli chcemy promować naszą stronę w wyszukiwarkach.

Jest kilka sposobów radzenia sobie z problemem ramek. Opisał je Danny Sullivan w artykule

Search Engines and Frames searchenginewatch.com/webmasters/article.php/2167901

Link Popularity

Coraz popularniejsze staje się sprawdzanie Link Popularity dla każdej strony. Jest to ilość zindeksowanych

stron, które posiadają linki do naszej. Liczą się oczywiście strony nie będące częścią naszego serwisu. Ta

metoda wzięła się to z założenia, ze do stron ciekawych/ wartościowych ludzie się podłączają chętniej niż

do cienkich. Najpopularniejsze rozwiązanie stosujące tą metodę to PageRank używany przez Google.com.

O Link Popularity przeczytasz więcej w artykule Jak podbić Link Popularity swojej strony?

cneb.pl/cneb2/link_popularity

Opis PageRank znajdziesz w artykule: Sekrety PageRank

cneb.pl/cneb4/pagerank.php

Linki

Pamiętasz o funkcji Deep Crawl? Pajączki przeanalizują stronę w poszukiwaniu odwołań do innych

ciekawych stron. Wszystkie wyszukiwarki wspierają linki tekstowe i takie należy stosować (przynajmniej w

formie alternatywy). Większość nie ma problemów z linkami graficznymi. Tylko niektóre poradzą sobie z

Mapami Linków (client-side image maps). Żadna wyszukiwarka nie poradzi sobie z linkami zawartymi w

kodzie prezentacji Flash czy Shockwave.

Anchor text

Z funkcjami Deep Crawl i Link Popularity związany jest jeszcze fakt, że pajączki zapamiętują tzw. "anchor

text" – treść linku zewnętrznego. "Anchor text" to treść zawarta pomiędzy znacznikami <A>. Konkretnie:

<a href="cneb.pl"> Tutaj jest anchor tekst </a>

Jeśli na Twoją stronę kieruje link zawierający Twoje słowo kluczowe w anchor text to ma on większą

wagę, niż link zawierający np. adres 

Linki graficzne

Jeśli mamy do czynienia z linkiem graficznym, tzn. oplatamy plik graficzny znacznikami <A>, to

wyszukiwarka potraktuje zawartość parametru ALT jako "anchor text". Jak nietrudno się domyślić,

wyszukiwarki zapamiętują ten znacznik również w przypadku innych grafik.

Komentarze

Żadna wyszukiwarka nie zapamiętuje komentarzy <!-- --> - nie mają one więc znaczenia w tworzeniu

rankingu.

Treść pliku graficznego i plików zewnętrznych

Również żadna wyszukiwarka nie będzie wstanie przeczytać treści zawartych w pliku graficznym lub

plikach zewnętrznych – np. plikach JavaScript, do których odwołuje się strona. Dla tego typu plików

stworzono znaczniki TITLE i ALT, które już wyszukiwarki czytają i zapamiętują.

Jak tworzony jest ranking?

Tworząc stronę warto pamiętać, że nadrzędnym celem wyszukiwarki jest poinformowanie szukającego

o stronach, które dostarczą mu możliwie najwięcej informacji na dany temat. Ranking jest więc tak

przygotowany, aby najlepiej wypełniać to zadanie.

Ranking, czyli uszeregowanie stron według ich wartości, zależy od trzech elementów:

q Odpowiedzi strony na zadane pytanie,

q Wartości Strony

q i Boost-a.

Odpowiedź na zadane pytanie w większość przypadków równa się pojawieniu szukanego słowa/ frazy w

zapamiętanych przez pajączka treściach strony. Odpowiedź decyduje, czy strona ma być uwzględniona w

rezultacie wyszukiwania.

Wartość Strony zawsze jest określana w stosunku do zadanego pytania. Jeśli wyszukiwarka korzysta z

takich technologii jak Link Popularity, do wartości określonej na podstawie zawartości strony dodaje się

wartość bezwzględną wynikającą z liczby zewnętrznych linków.

Najważniejsza jest przynależność strony do kategorii odpowiadającej na pytanie. Tzn. wyżej notowana w

pytaniu o mp3 jest strona będąca baza mp3 niż strona o ulubionym wokaliście, która zawiera próbki jego

utworów zapisane w mp3.

Nie jest to jakaś formalna przynależność, ale praktycznie tak się dzieje. Strona tematycznie związana z

danym pytaniem po prostu częściej będzie się do niego odnosiła – częściej pojawi się to słowo kluczowe w

jej treści.

Tytuł

Kluczowa role odgrywa Tytuł (TITLE) strony. Strony zawierające szukane słowo w Tytule są uznawane za

należące do kategorii, znajdują się zazwyczaj najwyżej w notowaniu.

Onet.pl zapamiętuje tylko 95 znaków z tego znacznika. Konkurencja robi podobnie. Zapełnienie tego

znacznika setką słów kluczowych niewiele lub nic Ci nie pomoże.

Adres www

Drugim z kolei czynnikiem, zwłaszcza w Google, jest adres www strony. W tej wyszukiwarce strony

posiadające adres www (zwłaszcza domenę) będący słowem kluczowym prawie zawsze znajdują się w

czołówce, nie rzadko na pierwszym miejscu, rankingu.

Wyszukiwarki różnie patrzą na domeny komercyjne i darmowe. Domena mp3.pl zostanie lepiej

potraktowana od cos.tam.pl/~mp3/. Słowa kluczowe w nazwie katalogu również zwiększają wartość

strony, lecz nie tak bardzo jak w domenie.

Majewski Business Consulting

Al. Niepodległości 645B

81-854 Sopot

strona 15 / 26

Copyrights 2003 Majewski Business Consulting

Znaczniki META

W Polsce, zwłaszcza w przypadku Onet.pl, duże nadal znaczenie maja Opis (META Description), mniejsze

Słowa kluczowe (META Keywords) strony. Google jednak nie zwraca na nie uwagi.

Na świecie znaczniki META mają marginalne znaczenie - istnieje trend ku ich całkowitemu porzuceniu. W

Polsce, zwłaszcza w Onet.pl jest inaczej (niestety). Znaczniki META nadal więc są przydatne przy

pozycjonowaniu. Onet.pl zapamiętuje 256 znaków ze znacznika META Description i 1025 znaków z META

Keywords.

Oba znaczniki pozwalają opisać stronę w dowolny, nawet niezwiązany z jej treścią, sposób. Tą możliwość

masowo wykorzystywali webmasterzy promujący często wątpliwej jakości strony – stąd odejście od tych

znaczników w przypadku najlepszych zachodnich wyszukiwarek.

Więcej w artykułach:

Znaczniki META cneb.pl/cneb1/meta.php

Czy Znaczniki META są jeszcze istotne? cneb.pl/cneb3/meta_death.php

Częstotliwość

Wartość strony zależy również od Częstotliwości pojawiania się szukanego słowa w tekście, tytule, opisie i

słowach kluczowych. Jest to stosunek ilości powtórzeń szukanego słowa do wszystkich słów w tekście,

tytule itd.

Wystarczy wiec skopiować sto razy słowa kluczowe i jesteśmy pierwsi... niestety, znaczy się NA

SZCZĘŚCIE, wyszukiwarki posiadają detektory SPAMU i takie praktyki kończą się zwykle miejscem

pierwszym, ale OD KOŃCA.

Częstotliwość dla danego słowa kluczowego powinna być wysoka. Z drugiej jednak strony zbyt często

powtarzanie słowa w treści strony może zaniżyć jej pozycję – powstaje podejrzenie spamu. Zalecam

częstotliwość na poziomie 3-9%.

Częstotliwość może znacznie wzrosnąć, gdy wyszukiwarka posiada funkcje Stemming Words. Funkcja ta

odpowiada za to, żeby słowa w innym przypadku czy liczbie były liczone jako to samo słowo. Tzn.

wpisując psy, wyszukiwarka obliczy Częstotliwość z wszystkich egzemplarzy słów psy, pies, psów, psami...

Taką funkcję posiadał kiedyś Onet.pl

Narzędzia do określania częstotliwości słów kluczowych

Keyword density analyzer: webjectives.com/keyword.htm

KeywordCount: KeywordCount.com

Gdy już obliczona zostanie Wartość Strony pozostaje doliczenie punktów za Boost. Boost daje dodatkowe

punkty do Wartości za spełnianie pewnych kryteriów. Oto najważniejsze:

Lokalizacja słów kluczowych

Majewski Business Consulting

Al. Niepodległości 645B

81-854 Sopot

strona 16 / 26

Copyrights 2003 Majewski Business Consulting

Słowa kluczowe znajdujące się blisko góry KODU strony – nieistotne jest, jak ona będzie wyglądała w

przeglądarce, ale gdzie w kodzie strony znajduje się szukane słowo.

Nagłówki H1

Od dawna wiadomo, ze pojawienie się szukanego słowa w Nagłówku H1-H6 jest bardzo korzystne dla

pozycji strony. Najlepiej jeśli jest to Nagłówek H1 i jest to pierwsza informacja na stronie.

Występowanie w katalogu

Często strony, które znajdują się w katalogu załączonym do wyszukiwarki (recenzowane przez ludzi)

dostają dużo lepsze wyniki.

Najważniejsze w Polsce wyszukiwarki preferują odpowiednio:

q Onet.pl <- Ogólnopolski Katalog Onetu (katalog.onet.pl)

q Wirtualna Polska <- Katalog WP (katalog.wp.pl)

q Google <- Open Directory Project (dmoz.org)

Link Popularity

W wyszukiwarkach innych niż Google Link Popularity będzie traktowane jako Boost.

Narzędzia do określania Link Popularity:

LinkPopularity: linkpopularity.com

Zapytanie w Onet.pl/ Altavista: link:cneb.pl -url:cneb.pl -url:cneb.pl

Zapytanie w Wirtualna Polska: link: cneb.pl -url: cneb.pl

Zapytanie w Google.com: allinanchor:cneb.pl -site: cneb.pl

Poza tradycyjnymi Boost'ami istnieją również niestandardowe rozwiązania. Jednym z takich

niestandardowych (i totalnie nieskutecznych) rozwiązań jest KlikoHIT w Wirtualnej Polsce nawiązujący do

nieistniejącego już w oryginalnej formie DirectHIT.com. KlikoHIT określa wartość strony na podstawie

liczby kliknięć, jaką oddano już na tą stronę w wyszukiwarce. Osoby, które rozumieją działanie

wyszukiwarek od razu się zorientują, że taki system nie może być skuteczny.

KlikoHITa łatwo jest oszukać za pomocą specjalnych programów, które klikają na odpowiednie wyniki

wyszukiwania.

O KlikoHIT napisaliśmy bardzo dużo w dyskusji na Polskim Forum E-Biznes o tym samym

tytule: forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=307

Tworzenie rankingu wyszukiwarki jest procesem bardzo skomplikowanym. Znaczenie ma bardzo dużo

zmiennych – np. polskie wyszukiwarki gorzej traktują serwisy w domenie innej niż .pl (.com.pl, org.pl

itd.).

Jak już wspominałem w tym kursie, algorytmy cały czas ulegają zmianom. To co dzisiaj jest pewną

metodą na sukces, za miesiąc może nie działać lub działać odwrotnie.Powyższe wskazania jednak od zawsze (oprócz Link Popularity) miały największy wpływ na pozycję strony

w rankingu. Skupienie się tylko na tych aspektach bardzo często wystarczy aby osiągnąć czołówkę

rankingu. Są to też metody bezpieczne.

... czas zająć się tymi niebezpiecznymi, za które wyszukiwarki karzą.

Spamowanie wyszukiwarek

Spamowanie w najlepszym wypadku nie pomoże Ci osiągnąć lepszej pozycji, w najgorszym zostaniesz

trwale usunięty z bazy danych wyszukiwarki – w banowaniu przoduje Google.com, jednakże również

Onet.pl czasami usuwa strony z rankingu.

O banowaniu w Onet.pl przeczytasz w:

Czy Onet banuje strony? forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=581

Użytkownikom PRV.pl mówimy NIE! forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=244

Każda "specjalna" technika, która jest skuteczna dzisiaj, jutro może być uznana za spam. Każda spamerska

technika była kiedyś techniką "specjalną". Pamiętaj o tym, gdy będziesz promował swoje strony używając

najnowszych odkryć branży.

Spam

Wiadomo, ze każdy chce być pierwszy w rankingu najważniejszych dla niego słów kluczowych. Stad

najróżniejsze, nieskuteczne już techniki: od duplikowania słów kluczowych, o czym wspomniałem

wcześniej, do słów kluczowych niewidzialnych dla użytkownika.

Cala ideologia spamowania, to oszukać wyszukiwarki i nie dać Internaucie zauważyć tego. Jeśli techniki

(zwłaszcza spamerskie) zostaną zauważone przez odwiedzającego nasza stronę, straci ona w jego oczach.

W tym momencie nasze działania minęły się z celem.

Jeśli wyszukiwarka chce zostać w biznesie, musi zaradzać takim technikom. W przeciwnym wypadku

gwałtownie spada jej skuteczność - wszyscy ładują "sex" w słowa kluczowe po kilkaset razy i od razu

wzrasta im ruch na stronie:-).

Aby zapobiec takim praktykom opracowano techniki antyspamowe. Techniki te drastycznie zaniżają

wartość strony albo ja banują - usuwają z bazy danych..

Spośród czołówki polskich wyszukiwarek najgorsze systemy antyspamowe ma... Onet.pl, lider. Fatalną

jakość wyników często też serwuje Wirtualna Polska, ale jest to wynik stosowania systemu KlikoHIT.

Zdecydowanie najbardziej może zaboleć spamowanie w Google.com. Twórcy i administratorzy tej

wyszukiwarki, mając przed oczami "najlepszą wyszukiwarkę na świecie" (autentyczna misja firmy),

stworzyli naprawdę skuteczny system antyspamowy.

Duplikowanie słów kluczowych w META

To najbardziej znana technika podwyższania pozycji i na szczęście zwykle nieskuteczna. Jest ona

wyszukiwarkom ogólnie znana i daje wyniki zgoła odwrotne do oczekiwanych... chociaż nie zawsze (patrz

Onet.pl).

Bezpieczne jest 2, 3 krotne powtórzenie słowa kluczowego w znacznikach META i TITLE jeśli będą one

oddzielone innymi słowami.

W każdym razie odradzam tą technikę. Pamiętaj, że zdobycie 1 miejsca nie jest celem w samym sobie.

Chcemy zaciągnąć jak najwięcej czytelników na naszą stronę. Duplikowanie słów kluczowych wygląda

nieprofesjonalnie – sztuką jest opisanie strony w formie reklamy, która zapewni nam wysokie pozycje.

Tym ja się zajmuję rezygnując czasami z pierwszego miejsca dla lepszego wrażenia na kliencie.

Traktuj listing Twojej strony w wynikach wyszukiwarki jak reklamę w Anonsach. Nic Ci nie da fakt, że

będziesz pierwszy, jeśli nikogo nie zaciekawisz!

Używanie słów kluczowych w META nie występujących w tekście strony...

... jest niebezpieczną techniką. Uważają tą technikę za spam wszystkie wyszukiwarki.

Niewidzialny Tekst

Invisible Text to tekst o kolorze tła jest skutecznie tępiony przez większość wyszukiwarek. Często technikę

powyższa łączy się z Malutkim Tekstem (Tiny Text). Wiadomo, ze literki wielkości główki od szpilki ujdą

uwadze użytkownika. Stad wpychanie gdzieniegdzie słów kluczowych o rozmiarze 1 pixela.

Jump pages, doorway pages, portal pages itd.

Bardziej wyrafinowana technika są tzw. jump pages, czyli strony nastawione na promowanie tylko

jednego słowa kluczowego. Są one maksymalnie wyśrubowane pod wymogi wyszukiwarki. Takiej stronie

łatwiej osiągnąć pierwsze miejsce w rankingu.

Ale co, gdy wejdzie na nią Internauta? Czy widząc cośmy zrobili będzie miął ochotę przeskoczyć na stronę

docelowa? Rozwiązano to pewna sztuczka, dzięki której taka brama będzie automatycznie

przekierowywała nas na stronę główna serwisu. Moza to zrobić ustawiając META Refresh na bardzo krótki

czas s tak, żeby Internauta nie zauważył. Zamiast przeładowania naszej jump pages wgra się strona

docelowa. I tu mam dla Was zła wiadomość – wyszukiwarki już to znają.

Cloaking

Tą technikę równie dobrze mogłem opisać wczoraj, gdy pisałem o tym, jak tworzony jest ranking.

Technika zwana cloakingiem to najbardziej kontrowersyjny temat w branży wyszukiwarek. Cloaking to

podstawianie konkretnym przeglądarkom specjalnie przygotowanej strony. Pajączka wyszukiwarki

traktujemy również jako swoistą przeglądarkę.

Technika ta może mieć zastosowanie moralne i mniej moralne.

MORALNE - serwowanie odpowiedniej strony (język, przeglądarka) konkretnemu odbiorcy.

Możemy np. wyświetlać specjalnie przygotowane strony osobom używającym Netscape lub

Opery. Jeśli postaramy się jeszcze troszkę, możemy za pomocą cloakingu przedstawiać treści

w odpowiednim języku – osobom łączącym się z Polski po polsku, reszcie po angielsku.

MNIEJ MORALNE - podwyższania pozycji w rankingu. Jeśli skrypt zauważy pajączka

zdefiniowanego przez Agenta i/ lub jego adres IP, to podstawia mu specjalnie spreparowaną

stronę, zamiast tej, której widzi reszta świata.

Problem polega na tym, że np. Google ma pajączki podszywające się pod IE, NN itd., bardzo często

zmieniany jest numer IP pajączka, nazwa tak samo. Google następnie porównuje wyniki podane przez

standardowego pajączka i ukrytego – rozbieżności mogą i często prowadzą do usunięcia strony z rankingu -

nadania jej PageRank równego 0.

Więcej o cloakingu przeczytasz w dyskusji Cloaking - idea i gotowe skrypty

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=856

Farmy linków

Bardzo duże (obecnie mniejsze) znaczenie PageRank w kreowaniu rankingu Google.com zachęciło

webmasterów do tworzenia farm linków (link farms). Farma linków to zrzeszenie setek stron www, które

wzajemnie linkują się do siebie- webmaster wstawia kod na swoją stronę, który wyświetla jakąś partię

linków. Gdy wyszukiwarka odwiedza taką stronę, zapamiętuje linki co ma w rezultacie podnieść jej

pozycję.

Napisałem "ma podnieść" zamiast "podnosi", ponieważ ta technika jest nieskuteczna. Po pierwsze sposób,

w jaki PageRank określa wartość strony od razu te techniki dyskredytuje. Po drugie twórcy Google

opracowali rozwiązanie, które usuwa z rankingu wszystkie strony, które korzystają z usług takich farm.

Opis PageRank znajdziesz w artykule Sekrety PageRank cneb.pl/cneb4/pagerank.php

Podsumowanie kursu

Tak, to już koniec kursu... ale dopiero początek drogi. Po lekturze tego kursu wiesz bardzo dużo...

... o podstawach. Wiesz więcej niż większość właścicieli serwisów  Nadal są to jednak podstawy.

Pozycjonowanie to skomplikowanym ale wykonalny proces. Trudność rośnie wraz z liczbą specjalnych

technik, które chcemy stosować.

W drugim rozdziale kursu powiedziałem Ci, że można stosować metody bezpieczne, ale dające wyniki

później i najnowsze, dające często natychmiastowy, ale tak samo często krótkotrwały rezultat.

Pierwsze podejście wymaga stworzenia porządnej, wartościowej strony, pamiętając cały czas o

wyszukiwarkach. W drugim przypadku trzeba być cały czas na bieżąco, trzeba czytać logi serwera w

poszukiwaniu informacji o pajączkach, trzeba testować różne metody, różne częstotliwości słów itd.

Obie metody są na swój sposób skuteczne.

W Polsce nie mówi się jeszcze o przemyśle wyszukiwarek, ale wojna specjaliści vs. administratorzy trwa.

Wygrywa ten, kto wie więcej. Moi czytelnicy wiedzą najwięcej – CzasNaE-Biznes i Polskie Forum E-Biznesu

jako jedyne poważnie zajmują się tematem pozycjonowania w polskich wyszukiwarkach. Reszta traktuje

ten temat po macoszemu.

Moi czytelnicy znajdują bardzo szczegółowe opracowania w działach:

Wyszukiwarki i Katalogi

cneb.pl/emarketing/seo

Promocja w wyszukiwarkach i katalogach

forum.cneb.pl/viewforum.php?f=55

Chcę, abyś zajrzał do tych działów i czerpał wiedzę, jaką dla Ciebie w nich zebrałem. Uzyskasz nieuczciwą

przewagę nad konkurencją – specjalistyczną wiedzę o promocji w wyszukiwarkach.

Dziękuję Ci za zainteresowanie się kursem. Cieszę się, że mogłem się z Tobą podzielić częścią moje

wiedzy. Mam nadzieję, że będziesz ją pogłębiał i stosował w praktyce – pozwoli Ci to wyprzedzić swoich

konkurentów, pozwoli Ci to promować się za niewielkie pieniądze.

 

Podczas kursu "Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach" wielokrotnie odsyłałem Cię do płatnych

artykułów w serwisie CzasNaE-Biznes (cneb.pl) bądź do płatnych dyskusji na Polskim Forum E-Biznesu

(forum.cneb.pl).

Chcę Ci dzisiaj pokazać FAKTY o tych serwisach. Te fakty to:

q bardzo szczegółowe artykuły o wyszukiwarkach, których NIE znasz - te do których Cię

odsyłałem.

q 72 obszerne dyskusje na Polskim Forum E-Biznesu na temat promocji w wyszukiwarkach...

i liczba ich rośnie

q członkami Polskiego Forum E-Biznesu są m.in. właściciele najlepszych polskich firm

zajmujących się pozycjonowaniem w wyszukiwarkach.

q pozycjonowanie to tylko jeden z wielu tematów jakimi się zajmujemy w tych serwisach

To są fakty, które czynią serwisy CzasNaE-Biznes i Polskie Forum E-Biznesu jedynym miejscem, gdzie

zgromadzono wiedzę o samych tylko wyszukiwarkach wartą kilka tysięcy złotych!

Tak, ta wiedza o pozycjonowaniu jest warta KILKA TYSIĘCY ZŁOTYCH a mówię tylko jednym z 21 działów

tematycznych w CzasNaE-Biznes, o jednym z 21 forum tematycznych na Polskim Forum E-Biznesu.

Kilka tysięcy złotych kosztowałoby Cię wypromowanie Twoich stron dla wielu słów kluczowych. Gdybyś

chciał zlecić mi wypromowanie Twojej strony w wyszukiwarkach zapłaciłbyś NIE MNIEJ niż 1500 złotych.

Specjalistyczna wiedza jaką znajdziesz w moich materiałach i dyskusjach na forum pozwoli Ci skutecznie

wypromować stronę nawet dla konkurencyjnych słów kluczowych. Jeśli będziesz uważnie czytał i wyciągał

wnioski pozyskasz wiedzę, która pomoże Ci wypromować Twoją stronę nawet dla bardzo popularnych słów

kluczowych – ZA DARMO.

Co znajdziesz w materiałach na CzasNaE-Biznes i Polskim Forum E-Biznesu?

q gotowy SKRYPT DO CLOAKINGU - czyli tajnej techniki pozycjonowania - niedostępny w żadnym innym

polskim serwisie interentowym!

Cloaking - idea i gotowe skrypty

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=856

q informacje o SPECJALNEJ TECHNICE POZYCJONOWANIA ZA POMOCĄ WARSTW.

Warstwa ze słowami kluczowymi jako tło

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=697

Moje boje z wyszukiwarkami

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=383

q jak MANIPULOWAï wyglądem brzydkich NAGŁÓWKÓW H1 by zwiększyć pozycję w wyszukiwarce i nie

zepsuć wyglądu strony.

Zmniejszenie H1 - czy to spam?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=802

Wartościowanie znacznika H1, a jego długość

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=647

q analizę ONET.PL, który od dawien dawna jest liderem w polskim Internecie. Wypromowanie własnej

strony na pierwsze miejsca w Onet.pl może zapewnić Ci kilkaset nowych odwiedzin dziennie! Za darmo.

Koszt opłacenia takiej liczby odwiedzin za pomocą kampanii bannerowej to od 2 000 złotych dziennie

wzwyż!

Indeksowanie podstron w Onet.pl

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=822

Ile trwa indeksowanie strony w Onecie?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=567

Dodawanie stron do Onetu - nowe zasady

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=584

Co jest spamem w onet.pl i google.pl?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=821

Czy Onet.pl banuje strony?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=581

Płatne pozycjonowanie w Onet.pl

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=370

q analizę GOOGLE.COM - to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie i coraz częściej również i wśród

polskich Internautów. Najważniejszym czynnikiem tworzącym jej ranking jest PageRank... po raz pierwszy

i dokładnie opisany w CzasNaE-Biznes i na Polskim Forum E-Biznesu

Jaki Sposób na NetSprint i Google??

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=466

Sekrety PageRank

cneb.pl/cneb4/pagerank.php

Jak sprawdzić PageRank danej strony w Google?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=834

PageRank cd....

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=844

PageRank mniejszy niż zero

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=831

Czy bannery wpływają na PageRank?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=849

Głębokość indeksacji Google

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=845

Mierzenie Link Popularity W Google

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=381

q analizę WIRTUALNEJ POLSKI. WP.pl od zawsze była w pierwszej trójce polskich wyszukiwarek. Jest to

najtrudniejsza wyszukiwarka w etapie pozycjonowania własnej strony. Wiemy o niej więcej niż ktokolwiek

inny w Polsce.

Wirtualna Polska - jakby chciała a nie mogła

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=782

KlikoHIT

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=307

WP i pozycjonowanie i cały ten KlikoHIT

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=529

q jedyną w Polsce szczegółową analizę linków sponsorowanych oferowanych przez NETSPRINT.PL

Przełomowe zmiany w NetSprint

cneb.pl/cneb3/netsprint_zmiany.php

Czy Link Sponsorowany w Netsprint.pl jest opłacalny?

cneb.pl/cneb3/netsprint_zmiany2.php

Netsprint.pl następny do klubu płatnego pozycjonowania

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=387

q opis zagadnienia SPAMu w wyszukiwarkach. Jest to temat rzeka, o którym my wiemy wszystko.

Co jest spamem w onet.pl i google.pl?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=821

Kiedy spamerstwo jest niemoralne?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=384

q jakie, które i jak długie DOMENY poprawiają pozycję w wyszukiwarkach?

Domena .info a wyszukiwarki

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=718

Długość adresu czy jego czytelność?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=648

Subdomena vs podkatalog

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=552

URL - długość czy słowa kluczowe?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=519

Jak łatwo policzyć to tylko NIEKTÓRE materiały o wyszukiwarkach, jakie znajdziesz w CzasNaE-Biznes i

na Polskim Forum E-Biznesu. To też tylko ułamek wiedzy o marketingu, jaką oba te serwisy Ci oferują.

Za dobrą pozycję w wyszukiwarkach zawsze musisz płacić. Możesz zapłacić miesiącami prób i błędów albo

mniej niż 100 złotych za abonament, dzięki któremu podamy CI na talerzu całą specjalistyczna wiedzę na

temat wyszukiwarek.

Spytam otwarcie: Czy stać Cię na to aby wydać od 1500 złotych wzwyż na profesjonalistę od wyszukiwarek

albo wydawać 2000 złotych DZIENNIE aby zapewnić sobie ruch na własnym serwisie, gdy wiedza pomocna

do osiągnięcia identycznych rezultatów kosztuje MNIEJ niż 100 złotych?

"Nie ważne czy mnie stać, nie jestem głupi aby przepłacać!" – czy taka jest Twoja odpowiedź?

Podsumowanie kursu

Podczas kursu "Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach" wielokrotnie odsyłałem Cię do płatnych

artykułów w serwisie CzasNaE-Biznes (cneb.pl) bądź do płatnych dyskusji na Polskim Forum E-Biznesu

(forum.cneb.pl).

Chcę Ci dzisiaj pokazać FAKTY o tych serwisach. Te fakty to:

q bardzo szczegółowe artykuły o wyszukiwarkach, których NIE znasz - te do których Cię

odsyłałem.

q 72 obszerne dyskusje na Polskim Forum E-Biznesu na temat promocji w wyszukiwarkach...

i liczba ich rośnie

q członkami Polskiego Forum E-Biznesu są m.in. właściciele najlepszych polskich firm

zajmujących się pozycjonowaniem w wyszukiwarkach.

q pozycjonowanie to tylko jeden z wielu tematów jakimi się zajmujemy w tych serwisach

To są fakty, które czynią serwisy CzasNaE-Biznes i Polskie Forum E-Biznesu jedynym miejscem, gdzie

zgromadzono wiedzę o samych tylko wyszukiwarkach wartą kilka tysięcy złotych!

Tak, ta wiedza o pozycjonowaniu jest warta KILKA TYSIĘCY ZŁOTYCH a mówię tylko jednym z 21 działów

tematycznych w CzasNaE-Biznes, o jednym z 21 forum tematycznych na Polskim Forum E-Biznesu.

Kilka tysięcy złotych kosztowałoby Cię wypromowanie Twoich stron dla wielu słów kluczowych. Gdybyś

chciał zlecić mi wypromowanie Twojej strony w wyszukiwarkach zapłaciłbyś NIE MNIEJ niż 1500 złotych.

Specjalistyczna wiedza jaką znajdziesz w moich materiałach i dyskusjach na forum pozwoli Ci skutecznie

wypromować stronę nawet dla konkurencyjnych słów kluczowych. Jeśli będziesz uważnie czytał i wyciągał

wnioski pozyskasz wiedzę, która pomoże Ci wypromować Twoją stronę nawet dla bardzo popularnych słów

kluczowych – ZA DARMO.

Co znajdziesz w materiałach na CzasNaE-Biznes i Polskim Forum E-Biznesu?

q gotowy SKRYPT DO CLOAKINGU - czyli tajnej techniki pozycjonowania - niedostępny w żadnym innym

polskim serwisie interentowym!

Cloaking - idea i gotowe skrypty

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=856

q informacje o SPECJALNEJ TECHNICE POZYCJONOWANIA ZA POMOCĄ WARSTW.

Warstwa ze słowami kluczowymi jako tło

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=697

Moje boje z wyszukiwarkami

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=383

q jak MANIPULOWAï wyglądem brzydkich NAGŁÓWKÓW H1 by zwiększyć pozycję w wyszukiwarce i nie

zepsuć wyglądu strony.

Zmniejszenie H1 - czy to spam?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=802

Wartościowanie znacznika H1, a jego długość

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=647

q analizę ONET.PL, który od dawien dawna jest liderem w polskim Internecie. Wypromowanie własnej

strony na pierwsze miejsca w Onet.pl może zapewnić Ci kilkaset nowych odwiedzin dziennie! Za darmo.

Koszt opłacenia takiej liczby odwiedzin za pomocą kampanii bannerowej to od 2 000 złotych dziennie

wzwyż!

Indeksowanie podstron w Onet.pl

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=822

Ile trwa indeksowanie strony w Onecie?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=567

Dodawanie stron do Onetu - nowe zasady

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=584

Co jest spamem w onet.pl i google.pl?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=821

Czy Onet.pl banuje strony?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=581

Płatne pozycjonowanie w Onet.pl

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=370

q analizę GOOGLE.COM - to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie i coraz częściej również i wśród

polskich Internautów. Najważniejszym czynnikiem tworzącym jej ranking jest PageRank... po raz pierwszy

i dokładnie opisany w CzasNaE-Biznes i na Polskim Forum E-Biznesu

Jaki Sposób na NetSprint i Google??

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=466

Sekrety PageRank

cneb.pl/cneb4/pagerank.php

Jak sprawdzić PageRank danej strony w Google?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=834

PageRank cd....

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=844

PageRank mniejszy niż zero

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=831

Czy bannery wpływają na PageRank?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=849

Głębokość indeksacji Google

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=845

Mierzenie Link Popularity W Google

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=381

q analizę WIRTUALNEJ POLSKI. WP.pl od zawsze była w pierwszej trójce polskich wyszukiwarek. Jest to

najtrudniejsza wyszukiwarka w etapie pozycjonowania własnej strony. Wiemy o niej więcej niż ktokolwiek

inny w Polsce.

Wirtualna Polska - jakby chciała a nie mogła

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=782

KlikoHIT

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=307

WP i pozycjonowanie i cały ten KlikoHIT

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=529

q jedyną w Polsce szczegółową analizę linków sponsorowanych oferowanych przez NETSPRINT.PL

Przełomowe zmiany w NetSprint

cneb.pl/cneb3/netsprint_zmiany.php

Czy Link Sponsorowany w Netsprint.pl jest opłacalny?

cneb.pl/cneb3/netsprint_zmiany2.php

Netsprint.pl następny do klubu płatnego pozycjonowania

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=387

q opis zagadnienia SPAMu w wyszukiwarkach. Jest to temat rzeka, o którym my wiemy wszystko.

Co jest spamem w onet.pl i google.pl?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=821

Kiedy spamerstwo jest niemoralne?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=384

q jakie, które i jak długie DOMENY poprawiają pozycję w wyszukiwarkach?

Domena .info a wyszukiwarki

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=718

Długość adresu czy jego czytelność?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=648

Subdomena vs podkatalog

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=552

URL - długość czy słowa kluczowe?

forum.cneb.pl/viewtopic.php?t=519

Jak łatwo policzyć to tylko NIEKTÓRE materiały o wyszukiwarkach, jakie znajdziesz w CzasNaE-Biznes i

na Polskim Forum E-Biznesu. To też tylko ułamek wiedzy o marketingu, jaką oba te serwisy Ci oferują.

Za dobrą pozycję w wyszukiwarkach zawsze musisz płacić. Możesz zapłacić miesiącami prób i błędów albo

mniej niż 100 złotych za abonament, dzięki któremu podamy CI na talerzu całą specjalistyczna wiedzę na

temat wyszukiwarek.

Spytam otwarcie: Czy stać Cię na to aby wydać od 1500 złotych wzwyż na profesjonalistę od wyszukiwarek

albo wydawać 2000 złotych DZIENNIE aby zapewnić sobie ruch na własnym serwisie, gdy wiedza pomocna

do osiągnięcia identycznych rezultatów kosztuje MNIEJ niż 100 złotych?

"Nie ważne czy mnie stać, nie jestem głupi aby przepłacać!" – czy taka jest Twoja odpowiedź?

:oops:

Canon sony aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe - promocja. Atrakcyjny system ratalny. Katalog stron www

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności