Skocz do zawartości

Promocja produktu turystycznego w AdWords w oparciu o środku UE


Axl_Rose

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Rozwijając tytuł, chciałbym zapytać społeczność forum o kilka spraw:

1. Czy ktoś rozliczał faktury generowane przez system AdWords przy wnioskach unijnych? Czy urzędnicy nie robią problemów przy rozliczaniu, gdy okazywane są tego rodzaju faktury?

2. Przeprowadziłem symulację AdWords dla frazy kluczowej, która posiada 40 000 wyświetleń. Przy bardzo wysokim CPC i budżecie kampanii, wyszło mi, że mogę się spodziewać 60 kliknięć dziennie, przy czym grupa docelowa to wyszukujący daną frazę (bez dodatkowych kryteriów typu terytorium, etc.). Po zawężeniu kampanii terytorialnie do interesujących nas województw, prognozowana liczba kliknięć zmalała do 15/dzień. Dodanie kolejnych kryteriów jeszcze zmniejszy tę liczbę . Kampania zakłada określone ramy czasowe, w których przewidziane na kampanie środki muszą zostać wykorzystane (wynika to z wniosku o dotacje). W związku z tym, dzienny budżet na kampanię będzie ok. 5-6-krotnie większy niż planowany koszt "przerobu" kliknięć. Moje pytania brzmią więc, czy:

a) jest jakiś sposób na tak poważne zwiększenie liczby kliknięć, przy ograniczeniu się do tej jednej frazy kluczowej ?

b ) dlaczego prognozy google pokazują tak małą liczbę 60 kliknięć/ dziennie, skoro internauci wyszukują ją w liczbie ponad 1000/dzień, a przecież przy wysokim CPC reklama wyświetlana jest nad organicznymi wynikami wyszukiwania?

3. Jak google "postrzega" i wykorzystuje frazy kluczowe? Jeśli podam frazę "dobry hydraulik" jako tę, dla której ma być wyświetlana moja reklama, to czy google będzie moją reklamę emitował także w przypadku takich fraz jak "dobry hydraulik szczecin", "dobry hydraulik wysokich rusztowań", "hydraulik", "dobrzy hydraulicy"?

Proszę o pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwa wyjścia

1. nauczyć sie konfigurować i obsługiwać kampanię AdWords

2. zlecic to na zewnątrz

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD. 1 Dla pewności lepiej wykorzystać agencje która wystawi Pl Fakturę

AD. 2 Narzędzie symulacji nie działa wg mnie poprawnie, zwykle jest więcej kliknięć i wyświetleń. Co do wykorzystania środków w określonym czasie to najlepiej patrz pkt 1 , wystawia FV na kwotę potrzebna do rozliczenia a Kampania może iść i rok czasu :) FV masz a to najważniejsze :) Zresztą sam dokonując wpłaty na adwords masz FV na kwotę wpłaty (przy przedpłacie). Fv wystawiana jest z końcem miesiąca A a dostępna jest już pierwszego dnia następnego miesiąca B i uwzględnia wszystkie wpłaty na konto z miesiąca A. Liczy się data zaksięgowania pieniędzy na koncie dlatego jeśli wpłacasz pod koniec miesiąca może być tak, że wpłate Google zaksięguje dopiero w kolejnym miesiącu i w kolejnym możesz mieć Fv). Tylko czy Uznają tą Fv nigdy nie wiadomo - powinni.

a) zwiększyć CPC ale nie o to chodzi :) Możesz zastosować 3 typu dopasowań, przy czym im bardziej ogólne tym więcej nietrafionych zapytań możesz mieć. Warto zastanowić się czy tylko ta jedna fraza faktycznie wchodzi w grę?

AD. 3. Dla frazy "dobry hydraulik" czyli w dopasowaniu do frazy Twoja reklama będzie sie wyświetlać tylko jeśli ta fraza będzie we wpisanej przez użytkownika frazie czyli dla "dobry hydraulik szczecin" i "dobry hydraulik wysokich rusztowań" reklama będzie sie wyświetlała a dla pozostałych 2 wg mnie nie

"hydraulik", "dobrzy hydraulicy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 - musisz pamiętać, że faktury od google nie mają naliczonego vatu - musisz to zrobić samodzielnie - tu może tkwić problem z urzędnikami. Jest to import export usług i w taki sposób trzeba to rozliczyć.

ad. 2 - narzędzie może błędnie pokazywać Ci te dane - zwłaszcza koszt za kliknięcie. Pamiętaj, że wyniki podawane przez narzędzie propozycji słów kuczowych to średnia z 12 miesięcy.

ad. 3 - niestety musisz poczytać o dopasowaniach słów kluczowych. Nie radzęstosowaćdopasowania przybliżonego. Zalecam na początek poczytać o samych dopasowaniach tutaj i dodatkowo o modyfikatorze dopasowania przybliżonego.

Zalecałbym Ci zastosowanie dopasowania przybliżónego zmodyfikowanego razem z dopasowaniem do wyrażenia. Musisz jednak pamiętać, że trzeba kontrolowaćraport wyszukiwanych fraz kluczowych bo będzie ich troszkę. Ów raport pokaże Ci jakie jeszcze frazy generują wyświetlenia Twoich reklam - te które odbiegają od Twojej branży trzeba usunąć - podaćjako wykluczające.

Dodatkowo musisz pamiętać o samej strukturze kampanii. Podziale na grupy słów kluczowych i ułożenie dla tych grup tekstów, które będą wyróżniały się spośród konkurencji i powodowały kliknięcia tylko zainteresowanych osób - trzeba minimalizować niepotrzebny ruch.

Z tego co napisałeś to narazie jest to projekt, który starasz się wycenić. Możesz podesłać frazy kluczowe to może uda się ustalić przybliżony koszt za kliknięcie. Pamiętaj, że adwordsy są bardzo elastyczne i można tak usatwić kampanię, żę nawet przy minimalnym budżecie da się wycisnąć z reklamy rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności