Skocz do zawartości

Urządzenia wielofunkcyjna do biura


Mar_Dal

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli jest jakiś spec od drukarek miło byłoby żeby się wypowiedział co najlepiej kupić do biura z urządzeń wielofunkcyjnych. Nie musi prasować i gotować. Byleby drukowała w czarnym i w kolorze, skanowała i kserowała oraz bezprzewodowy dostęp. Nie musi być to duplex. Żeby koszt eksploatacji nie był horyndalny (wymiana tuszu i bębna czy jak to się tam nazywa). Budżet do 10k.

Lub coś co Wam się dobrze sprawdza z takich kombajnów ? Przeglądałem OKI tylko ze względu na to, że w domu korzystam ze starej laserówki która działa od wielu lat i nic się z nią nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brakuje Ci kosztów, to weź sobie coś na umowę w płatności za kopię czy na abonament.

Dostajesz wtedy od firmy drukarę, płacisz jakiś tam abonament miesięczny a w ramach tego masz pewien limit kopii do druku, powyżej limitu płacisz jakieś tam grosze.

Koszty jednostkowego wydruku w takim modelu nie są oczywiscie w przeliczeniu tak niskie, jak gdybyś indywidualnie kupił drukarkę i w to się bawił, ale są też niezaprzeczalne plusy:

1. Spada Ci z głowy cały serwis. Zepsuje się coś to dzwonisz, przyjeżdżają i o ile to nie Ty ewidentnie załatwiłeś maszynę, to naprawiają na swój koszt.

To ważna sprawa, bo przy drogich maszynach czasem koszty naprawy są bardzo wysokie.

2. Nie interesują Cię materiały eksploatacyjne czyli tonery czy bębny - firma wszystko zapewnia.

3. Jak maszyna się całkiem położy, to przywiozą Ci nową a nie będziesz musiał sam się z tym bujać i kombinować, co tu zrobić.

4. Stały, kontrolowany koszt co miesiąc.

Popytaj, poszukaj - może znajdziesz coś, co Cię zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darq, takie rozwiązanie jest również korzystne dla firmy serwisującej.

Np. dadzą toner, który zaliczył jakąś usterkę w innej maszynie i ma 80% proszku, ale został naprawiony.

Klienta i tak kasują za stronę wydruku, więc to nie jego sprawa, ważne że maszyna drukuje :)

Nie wiem co obecnie jest najbardziej opłacalne, jeśli chodzi o zakup i eksploatację, ale np. Minolta i Develop to te same maszyny, tyle że z inni chipami.

Więc jeśli jakiś model Cię zainteresuje, sprawdź cenę podobnego innej marki. O kompatybilność maszyn możesz spytać na elektroda.pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do umowy oraz kosztów, to już wszystko zależy od tego, jakie priorytety ma Mar_Dal. Jeśli chce spokojnie drukować i mieć z głowy wszelkie sprawy serwisowe i eksploatacyjne, to takie rozwiązanie będzie dobre. Jeśli chce drukować najtaniej i tylko to się liczy, to już musi we własnym zakresie kombinować.

Konica-Minolta to rzeczywiscie dokładnie to samo co Develop, z tym że Develop jest sporo tańszy i można z czystym sumieniem polecić ten sprzęt, bo jest naprawdę bardzo dobry jak również dostępność materiałów eksploatacyjnych w formie zamienników jest duża.

Moim zdaniem Develop nie ma sobie równych w kategorii cena/jakość.

Czasem mówi się tylko, że nie odwzorowuje kolorów w sposób tak powtarzalny jak Konica-Minolta, jednak może być to zauważalne jedynie przy drukowaniu większych ilości identycznych arkuszy w najwyższej jakości (np ulotki) ale w pracach typowo biurowych nie ma to najmniejszego nawet znaczenia.

-------------------------------------------

EDYTA:

W Develop sprzęty mające w nazwie "INEO" to to samo, co "BIZHUB" w Konica-Minolta. Numery modeli się raczej nie zmieniają, więc możesz sobie porównywać.

Masz np tutaj:

1. Develop Ineo +220

2. Konica-Minolta Bizhub C220

Nawet po zdjęciach widać, że to ten sam sprzęt.

Na Allegro i nie tylko można znaleźć sporo poleasingówek i spokojnie można je brać jeśli nie są zajeżdżone bo to mocne sprzęty, ale trzeba uważać i zapewnić sobie jakąś gwarancję w szczególności na te droższe części w interesującym nas modelu, ponieważ paski czy bęben potrafią często kosztować 1-2k. Można też kupić za parę groszy nawet coś mocno przechodzonego i wziąć serwisanta żeby powymieniał strategiczne elementy - wtedy maszyna będzie śmigać jak nowa.

Najważniejsze to przed zakupem sprawdzić co ile kosztuje, żeby w razie awarii nie zostać z ręką w nocniku, jak się okaże że trzeba nagle wyłożyć od ręki 3-4-5k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności