Skocz do zawartości

Jak zwykły klient powinien śledzić wyniki SEO?


seo_świniak

Rekomendowane odpowiedzi

Monitorowanie pozycji to podstawa, ale co jeszcze?

Moim zdaniem, standardem powinno być np. analizowanie ruchu z danych fraz w Google Analytics.

A co myślicie np. o cyklicznym sprawdzaniu czy frazy dalej są wyszukiwane w G? Rzadko się to zdarza, ale są frazy popularne, popularne, a po jakimś czasie zmienia się moda/trend i przestają być wyszukiwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo takiego: https://www.google.pl/search?q=monitoring+p...art=0&hl=pl :D

W każdym razie, jeżeli firma nie udostępnia żadnego narzędzia to widzę trzy możliwości:

- korzystanie z narzędzi do instalacji na własnym serwerze, w obrębie własnej strony np. mojastrona.pl/monitor/ - zwykle opłata jednorazowa

- korzystanie z monitoringów online, darmowych lub płatnych w formie abonamentu

- sprawdzanie ręczne lub korzystanie z aplikacji deskoptowych (również są i darmowe - free monitor for google - i płatne)

Jeżeli chodzi o ruch to oczywiście GA. W Stat4Seo jest możliwość integracji z GA dzięki czemu możemy na wykresach/tabelkach zobaczyć jak pozycja

wpływa na ruch z danej frazy - w ten sposób klient może łatwo wyłapać frazy z których ma duży ruch, a które mimo wysokich pozycji nie dają odwiedzin.

Pozdrawiam :)

logo-stat4seo-blue-small.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien sprawdzać stan konta i porównywać z okresem sprzed rozpoczęcia współpracy.
Nie zgodzę się z takim podejściem ponieważ firma pozycjonująca NIE ma bezpośredniego wpływu na dochody firmy. Firma pozycjonująca może wypozycjonowac na top 1 co powinno zaowocować większymi wejściami na dany serwis, ale czy będzie konwersja na sprzedaż to już nie zależy od niej tylko od atrakcyjności oferty firmy - klienta zlecającego pozycjonowanie.

Odzwierciedleniem wyników pracy firmy pozycjonującej są miejsca w SERP zajmowane na dane keywords przede i w trakcie działania firm-poz.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) co powinno zaowocować większymi wejściami na dany serwis, ale czy będzie konwersja na sprzedaż to już nie zależy od niej tylko od atrakcyjności oferty firmy

Miałem na myśli przypadek, kiedy przed rozpoczęciem współpracy klient czerpie dochody z danego serwisu, czyli jakieś konwersje następują (a więc oferta jest dostosowana do wymagań rynku). W ten sposób zwiększając n-krotnie liczbę - zainteresowanych produktem czy usługą - odwiedzających, zwiększamy też n-krotnie liczbę konwersji.

Na emeryturze po SEO zajmuję się R&D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@oferta jest dostosowana do wymagań rynku

To nadal zależy od produktu i branży ...

Więc wyniki sprzedaży nie mogą być brane pod uwagą jako wyniki pracy pozycjomerskiej, a jedynie to co pisałem.

--

Poza tym oczekiwania wzrostu sprzedaży, dochodów, zainteresowania ofertą są subiektywne w przeciwieństwo do obiektywnego wyniku w SERP :)

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym oczekiwania wzrostu sprzedaży, dochodów, zainteresowania ofertą są subiektywne w przeciwieństwo do obiektywnego wyniku w SERP :)

Trudno się z tym nie zgodzić. ;) Pozycje w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy można łatwo sprawdzić i sprawa jest prosta - jest efekt to jest kasa, nie a efektu to nie ma kasy.

VEX Media - w przygotowaniu.

Mój płatny katalog SEO - w przygotowaniu.

Online-24.pl - w przygotowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Uważacie, że najlepszym sposobem na ocenę wyników pozycjonowania jest stan portfela?

Ja uważam, że to jest złe podejście. Nie ma firmy, która jaką formę reklamy stosuje TYLKO pozycjonowanie. Nie wspominając o klientach powracających. Uważam, że świadomy klient powinien dokładnie badać nie tylko ruch dla poszczególnych fraz, ale również konwersję. To, że pieniędzy w kasie przybywa to może być wynik mailingu, albo banera postawionego przed biurem. Bez dokładnej analizy nie wiadomo co generuje sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Monitoring pozycji, wejść, przełożenia na konwersje (niezależnie czy jest to sprzedaż czy aktywność na stronie).

Jeżeli frazy są stałe i dobrze dobrane na samym początku, to nie ma wiele więcej do sprawdzania. Jeżeli rynek jest bardziej dynamiczny, to eksperymentować z nowymi frazami, podmieniać (oczywiście przy rozliczaniu za efekty może być to problemowe, dlatego zawsze lepiej z czasem przechodzić na abonament).

Marketing Internetowy - SEO/SEM - km-web.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzetelna firma pozycjonerska powinna dać Ci dostęp do panelu monitoringu pozycji. Dzięki temu możesz zawsze się zalogować do panelu administracyjnego, popatrzeć na wyniki/statystyki słów kluczowych, poprać raport pozycji czy fakturę.

P.S. Nie widzialem jeszcze firmy SEO, która nie ma skryptu monitoringu. Jak zlecasz uslugę pozycjonowania żadaj raporty pozycji. Ponadto zawsze możesz w danym miesiącu zadzwonić i zapytać, jakie firma podjejmowała działania z wypozycjonowaniem Twojej strony.

Rzetelne pozycjonowanie. Gwarantowane efekty.

Strategia "anty Panda & Penguin".

www.seoagent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności