Skocz do zawartości

Kilka pytań o adwords


Ziom1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nurtuje mnie kilka pytań odnośnie kampani adwords.

Strona Firmy (nie żadne forum itd) nie zależy mi na wejściach przypadkowych a ludzi z określonej lokalizacji szukających firmy zajmująej się moją działalnością.

Czy w takim wypadku jest sens reklamować się w sieci reklamowej? czy nastawić się tylko na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce na dane słowa???

Czy lepiej jest ustawić samemu koszt kliknięcia czy zostawić automatyczne stawki sugerowane przez google???

Zrobiłem mały test:

dałem budżet 25zł(dzień) i automatyczne stawki w wyszukiwarkach i sieic reklamowej.

efekt: około 80kliknięć

Później dałem 25zł(dzień) i sam ustawiłem koszt maksymalny na 3zł. Ale w sieci reklamowej dałem 20groszy.

efekt: 15kliknięć.

Wychodzi na to że większość kasy pożera sieć reklamowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 Na początek sama wyszukiwarka. Przy mniejszym budżecie da na pewno będzie lepszy efekt.

ad.2 Samemu ustawiać koszt kliknięcia ;)

Oczywiście najważniejsze to dobra optymalizacja. Dobór słów, treść reklamy itd.

Ok. a skąd mam wiedzieć ile dała konkurencja? Chciałbym być najwyżej ale nie przepłacać.

Czy jak dam np. koszt za kliknięcie 2zł, to każde kliknięcie będzie mnie kosztować 2zł? czy nie koniecznie ?

Czy liczą się kliknięcie z tego samego ip? Np. wchodzi ktoś i co sekundę klika na reklame przez co wyczeruje nasz budżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sieć reklamowa czy wyszukiwania? Wszystko zależy od budżetu i umiejętności prowadzenia kampanii w sieci reklamowej.

Napisałeś, że kliknięć było więcej, ale pojęcia zielonego pewnie nie masz jaki ruch spowodowała sieć reklamowa - masz analyticsa na stronie, żeby sprawdzić jakość tego ruchu w tym eksperymencie? Może być tak, że te 15 kliknięć miało większe znaczenie dla ciebie niż wszystkie 80.

Drobna podpowiedź. Pogrupuj słowa kluczowe, utwórz dla każdej 3-5 tekstów reklamowych zawierając w nich słowo kluczowe z grupy, dobierz odpowiednio stronę docelową - i co najważniejsze przy wyborze sieć reklamowa + sieć wyszukiwania tworzysz odrębne kampanie dla tych sieci - nie w jednej kampanii. (odpowiednio optymalizujesz tą na sieć reklamową.

Czy samemu ustalać stawki za kliknięcie. Oczywiście. Automat ma za zadanie zmieścić jak najwięcej kliknięć w zadanym budżecie. To czasem nijak ma siędo efektów.

Czy ustawiając 2 zł za kliknięcie...? Nie nie będzie cię kosztowało 2 zł każde kliknięcie. Ustalona wartość 2 zł to maksymalna wartość jaką jesteś w stanie dać za klik. Jeśli kliknięcie będzie kosztowało 1 i to da możliwość wyświetlenia reklamy to google pobierze tylko 1 zł.

Google stara się odrzucać niechciane kliknięcia, czyli z tych samych ip w krótkim czasie. Niechciane kliknięcia i ich procent w stosunku do dobrych kliknięć możesz śledzić dodając odpowiednie kolumny w kampanii.

Przejdź na zakładkę kampanie >> nad wykresem kolumny >> będziesz mógł dodać kilka wartości w kolumnach w tym niechciane kliknięcia i procent niechcianych kliknięć. Po zatwierdzeniu zobaczysz ile było niechcianych kliknięć - za te nie zapłaciłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności