Skocz do zawartości

Jak prawidlowo uzyc Dopasowania slowa kluczowego w takim przypadku?


colca

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki dylemat:

ustawilem slowo kluczowe w kampanii jak ponizej:

+samochody warszawa +sprzedaż

wszystko fajnie pod slowem +samochody warszawa +sprzedaż pokazuje mi reklame w takich pozycjach jak chcialem i stawka jak na styk pasuje klientowi

lecz teraz klientowi zalezy tez na pozycji w miare wysokiej samochody na sprzedaż warszawa i ok pojawia sie to slowo ale nisko ;/

wiec podnosze max ile moge stawke na slowo +samochody warszawa +sprzedaż i slowo samochody na sprzedaż warszawa ani drgna hehe ;/

a +samochody warszawa +sprzedaż ma sie rozumiec 1,2

robie kolejny myk i wstawiam nowe slowo kluczowe samochody na sprzedaż warszawa z dopasowaniem scislym i niby wszystko zaczyna byc tak jak chce, ale mam watpliwosci dlatego

Pytania:

1. czy google bedzie rozpoznawal i bral pod uwage po wpisaniu samochody na sprzedaż warszawa to slowo czy bedzie kierowal sie dopasowaniem z modyfikatorem na to slowo kluczowe +samochody warszawa +sprzedaż ?

2. czy slowa kluczowe z dopasowaniem scislym sa w hierarchii wyzej i trakotowane jako to numer 1 od slow z dopsawoaniem z modyfikatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj colca colca

Po pierwsze to jeśli masz dodatkowe słowo od Klienta to zastanowiłbym się nad dodaniem go do nowej grupy reklam bądź tej bardzo podobnej.

W Twoim przypadku słowa są bardzo podobne i wystarczy wrzucić nową frazę do grupy reklam gdzie jest słowo +samochody warszawa +sprzedaż

Bardzo ważne jest to by w tekście reklamy pojawiła się ta fraza - najlepiej jakbyś miał np. 3 różne teksty w tej grupie reklam - będziesz mógł później wybrać najlepszy tekst - najskuteczniejszy.

Co do Twoich wątpliwości.

Google zawsze wybierze frazę, która jest najbardziej dopasowana do zapytania użytkownika/internauty.

Jeśli nie ma takiej frazy w Twojej kampanii to będzie starało się dopasować najlepsze z możliwych fraz w odpowiednim dopasowaniu.

Gdzieś kiedyś w internecie widziałem artykuł dotyczący kolejności wyboru przez google fraz z kampanii - dopasowań

Kolejna sprawa, że nie używałbym dopasowania ścisłego - tzn. jeśli Klient bardzo mocno naciska, że tylko taka fraza ma powodować wyświetlania reklam. Może to być mało skuteczne. Dlatego zalecam zastosować dla tych fraz dopasowania zmodyfikowanego i do wyrażenia.

Pamiętaj też co może Ci pomóc przy ustawieniu dopasowania ścisłego, że google wprowadza nowe zasady dopasowań ścisłych i do wyrażenia.

W międzyczasie znalazłem ten artykuł o sposobie i wyborze przez system słowa kluczowego, które spowodowało wyświetlenie reklamy - tutaj

Dodatkowa uwaga. Jeśli stosujesz dopasowanie inne niż ścisłe zalecam śledzenie raportu wyszukiwanych fraz (wykluczanie bądź dodawanie nowych fraz do kampanii) - inaczej Twoja reklama może pojawiać się na hasła zupełnie nie opłacalne dla Klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szczegolowe wyjasnienie dylematu :P wiekszosc twoich rad znam i stosuje z powodzeniem ;)

Po pierwsze to jeśli masz dodatkowe słowo od Klienta to zastanowiłbym się nad dodaniem go do nowej grupy reklam bądź tej bardzo podobnej.

myslalem nad tym zeby obnizyc dzieki temu koszty za reklame i ma sie rozumiec zwiekszyc wspolczynnik

W Twoim przypadku słowa są bardzo podobne i wystarczy wrzucić nową frazę do grupy reklam gdzie jest słowo +samochody warszawa +sprzedaż

nie mam wlasnie takiej grupy w tym ból ;/

Kolejna sprawa, że nie używałbym dopasowania ścisłego - tzn. jeśli Klient bardzo mocno naciska, że tylko taka fraza ma powodować wyświetlania reklam.

juz stosowalem ta praktyke wiekszy wklad w reklame mniejsze zyski - sporo klikaczy ;/

Pamiętaj też co może Ci pomóc przy ustawieniu dopasowania ścisłego, że google wprowadza nowe zasady dopasowań ścisłych i do wyrażenia.

nowa funkcja googla w dopasowania ścisłym juz wylaczylem z domyslnego / nie sprawdza sie w branzach w ktorych scisle okreslone sa produkty do sprzedazy i jesli do tego dochodzi branza o duzej cenie za klik w pierwszej 3 to roznie sie to konczy w rozliczeniu - do tego klient Pan

poza tym wedlug mnie ta nowa funkcja "Uwzględnione wyrazy w liczbie mnogiej, z błędną pisownią i ich różne odmiany" troche naciagana przez google na jednym kliencie nie zarobi kokosow fakt, ale na milionach spore przychody i zanim sie ludzie skapuja aby to wylaczyc to troche kasy uplynie, a dla wiekszosci nie bedzie oplacalne - dobrze ze mozna to wylaczyc...

Dodatkowa uwaga. Jeśli stosujesz dopasowanie inne niż ścisłe zalecam śledzenie raportu wyszukiwanych fraz (wykluczanie bądź dodawanie nowych fraz do kampanii) - inaczej Twoja reklama może pojawiać się na hasła zupełnie nie opłacalne dla Klienta.

śledzenie raportu wyszukiwanych fraz zawsze stosuje - nie masz do czynienia z amatorem - i nie podpisalbym zadnej umowy z firma nie pracujac na raportach i minimum jednej konwersji, oczywiscie baza rosnie i rosnie wspolczuje serwerom google

jeszcze raz dzieki wielkie za linka do arta bardzo sie przydal o to mi wlasnie chodzilo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colca zorganizuj sobie odpowiednio kampanie.

Jeśli dla Klienta podana fraza jest ważna to musi pojawić się w tekście reklamy. Nie możesz wrzucać kilkunastu różnych fraz do tej samej grupy reklam. Wydzieliłbym te dwie frazy do zupełnie nowej grupy reklam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
oj colca colca

Po pierwsze to jeśli masz dodatkowe słowo od Klienta to zastanowiłbym się nad dodaniem go do nowej grupy reklam bądź tej bardzo podobnej.

W Twoim przypadku słowa są bardzo podobne i wystarczy wrzucić nową frazę do grupy reklam gdzie jest słowo +samochody warszawa +sprzedaż

Bardzo ważne jest to by w tekście reklamy pojawiła się ta fraza - najlepiej jakbyś miał np. 3 różne teksty w tej grupie reklam - będziesz mógł później wybrać najlepszy tekst - najskuteczniejszy.

Co do Twoich wątpliwości.

Google zawsze wybierze frazę, która jest najbardziej dopasowana do zapytania użytkownika/internauty.

Jeśli nie ma takiej frazy w Twojej kampanii to będzie starało się dopasować najlepsze z możliwych fraz w odpowiednim dopasowaniu.

Gdzieś kiedyś w internecie widziałem artykuł dotyczący kolejności wyboru przez google fraz z kampanii - dopasowań

Kolejna sprawa, że nie używałbym dopasowania ścisłego - tzn. jeśli Klient bardzo mocno naciska, że tylko taka fraza ma powodować wyświetlania reklam. Może to być mało skuteczne. Dlatego zalecam zastosować dla tych fraz dopasowania zmodyfikowanego i do wyrażenia.

Pamiętaj też co może Ci pomóc przy ustawieniu dopasowania ścisłego, że google wprowadza nowe zasady dopasowań ścisłych i do wyrażenia.

W międzyczasie znalazłem ten artykuł o sposobie i wyborze przez system słowa kluczowego, które spowodowało wyświetlenie reklamy - tutaj

Dodatkowa uwaga. Jeśli stosujesz dopasowanie inne niż ścisłe zalecam śledzenie raportu wyszukiwanych fraz (wykluczanie bądź dodawanie nowych fraz do kampanii) - inaczej Twoja reklama może pojawiać się na hasła zupełnie nie opłacalne dla Klienta.

Niestety ale Cie rozczaruje

Nia działa to tak jak napisałeś

wystarczy zrobic 2 grupy reklam ze słowami np w 1 samochód i w 2 auto

i zobaczysz z raportu wyszukiwanych słów kluczowych, że często system dostarcza reklame z zapytania "tanie auto" z adgrupy - samochód, a powinien z auto ( to tylko przykład obrazujący sytuacje)

dlatego ważne jest aby używać wykluczeń nie tylko na poziomie kampanii ale i grupy reklam

albo używamy tylko phrase i exact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

dlatego ważne jest aby używać wykluczeń nie tylko na poziomie kampanii ale i grupy reklam

albo używamy tylko phrase i exact

Witam

tez to juz przerabialem spory czas temu cwaniaczek ten BOT ADWARDS, sama blokoda na poziomie kampanii nie wyklucza slow nalezy miec na uwadze tez grupe r.

albo taki motyw potrafi slowa kluczowe dodawac do reklamy z innej kampanii duzo drozszej niz z tej ktora jest scislej i lepiej dopasowana do slowa, zostaje Ci porzadnie przesledzic i wykluczyc je w drozszej kampanii uwazajac przy dobieraniu aby nie zblokowac tej tanszej kampanii... zasada jest jedna usnij na chwile google cie oskubie hehe oczywiscie na LEGALU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Modyfikator dopasowania czyli "+" został wprowadzony w Adwords, ale nie sprawdził się więc nie zawsze warto go używać, a tym bardziej zbyt nachalnie i często. Miał pomagać w odmianach słów, ale ostatecznie na konto została wprowadzona dodatkowa funkcja w ustawieniach kampanii, którą bardziej doradzam wykorzystywać czyli uwzględnianie zbliżonych odmian.

Wykluczenia to oczywiście podstawa więc temu negować nie będę.

Jeśli klientowi zależy na konkretnym haśle i masz problem z jego pozycją to: stwórz 3 osobne grupy reklam dla tego hasła. Grupą będzie rodzaj dopasowania czyli: w jednej grupie wpisz do hasło w dopasowaniu ścisłym, w kolejnej w dopasowaniu ogólnym, a w kolejnej grupie - do wyrażenia.

W aukcji mają pierwszeństwo reklamy, w których hasło wyszukiwane przez użytkownika na koncie znalazło się w dopasowaniu ścisłym - czyli było identyczne jak wyszukanie użytkownika. Jeśli nie to system dobiera reklamy względem Wyników jakosci konkurencji, zbliżonych haseł do wyszukań, itp.

Sposób z tymi trzema grupami jest też o tyle dobry, że porównasz sobie stawki i możesz ostatecznie wyłączyć te z najwyższym CPC. Poza tym podstawa to rozbudowywanie grup o słowa kluczowe. Napisz tą frazę na której klientowi zależy w różnych odmianach, dopasuj ściśle reklamy do haseł poprzez wykorzystanie KIT. Poza tym rozbudowuj grupy o listy wyszukiwanych haseł i wytłumacz klientowi, że nie każdy szukając jego branży wpisze dokładnie to hasło, które on uważa że jest najskuteczniejsze. Reklamy mają dopasować się pod klientów, a nie reklamodawcę, który zna branżę i myśli po swojemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności