Skocz do zawartości

Domeny regionalne w AdWords


Elias

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy w AdWords pod jednym zapytaniem (słowem kluczowym) mogą znajdować się dwie różne strony w tej samej domenie regionalnej np. x.krakow.pl i y.krakow.pl ?

Mam taki przypadek, gdzie konkurent (adres ma tak jak ja w regionalce) reklamuje się na te same słowa kluczowe i albo mogę go przebić i wtedy ja jestem widoczny albo on mnie przebija i wtedy ja znikam (mówimy tutaj o bitwie o pierwsze 3 pozycję) i wtedy u mnie status takiego keywordsa wygląda tak: "Wyświetlany adres URL Twojej reklamy jest podobny do adresu reklamy konkurencyjnej, mającej wyższą pozycję w rankingu."

Przez to muszę dawać taki CPC, aby oscylować w TOP 1 lub 2 (czyli oczko wyżej niż on), a niekoniecznie tego chce...

Okolice Krakowa - zdjęcia, opisy wycieczek po Małopolsce etc.

r0qqgk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Waszą główną domeną jest krakow.pl co powoduje, że z automatu rywalizujecie ze sobą o jedno miejsce.

Według regulaminu google w wynikach adwords może pojawić się tylko jedna reklama strony www z identyczną domeną główną.

Ten sam problem mają np. konsultanci kosmetyków, gdzie firma x udostępnia im subdomeny na stworzenie własnej strony www. Załóżmy, że takich subdomen jest 100, czyli

1.x.pl

2.x.pl

3.x.pl

[...].x.pl

100.x.pl

każda z nich z przyczyn technicznych reklamuje się na te same frazy (mogą tu być jeszcze odstępstwa bo np. jakiś konkurent wybrał tylko region małopolski i tu może dać wyższą stawkę (zawsze to może być niższa stawka niż na całą polskę) bądź użyć fraz typu konsutlanta x kraków.

Używając tych samych fraz zamykają sobie drogę do reklamowania się bo walczą - wszystkie 100 domen - o jedno jedyne miejsce - przez fakt, że domena główna jest identyczna.

Problem, który opisujesz da tyle, że nie walczysz z 10 konkurentami o stawkę za kliknięcie, tylko z tym jednym jedynym i Wasze stawki cpc zapewne urosły do irracjonalnych wielkości.

Rozwiązanie? Taniej będzie Ci wykupić domenę. Nowa domena przez pierwszy rok będzie kosztowała groszę a każdy kolejny powiedzmy 100 zł/rok. Podziel te 100 zł na 365 dni. Sprawdź ile więcej dajesz dziennie za kliknięcie przez rywalizację i sądzę, że wniosek będzie jeden. Kupić nową domenę - nie regionalną - po prostu domenę.

Wskazać domenie serwer na którym masz całą zawartość strony.

Dla pozycjonowania jeśli jest ono wykonywane może to mieć znaczenie, żeby zadbać o przekierowanie 301 - jeśli pozycjonowana jest ta strona regionalna to zrobienie 301 przekieruje część siły pozycjonowania na nową stronę. Natomiast nową domenę będzie trzeba pozycjonować tak jakby od nowa.

Decyzja należy do Ciebie, ale ja nie zastanawiałbym się i wykupiłbym nową ładną piękną domenę w pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności