Skocz do zawartości

Koszta a duży dochodowy i vat


Marches

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
@EliaSh

Jeżeli samochód jest zarejestrowany jako ciężarowy lub pojazd specjalny, możesz odliczyć cały VAT + VAT z paliwa.

A nie tylko 6 tys. Musisz mieć tylko VAT1 w dowodzie.

no niestety nie masz racji... pełne odliczenie vatu jest tylko dla pojazdów ciężarowych powyżej 3,5t. natomiast wszystkie kratki itp. to max 60% i nie więcej jak 6tys. wierz mi, bo sam mam kratke czyli z homologacją ciężarową zakupiony pod koniec 2010r. kiedy to jeszcze była ostatnia szansa żeby odliczyć pełny vat od takiego auta - teraz tylko prawdziwe dostawczaki czyli akurat dla nas do wożenia ton linków na pace jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie masz racji... pełne odliczenie vatu jest tylko dla pojazdów ciężarowych powyżej 3,5t

nie masz racji, VAT od paliwa odliczasz kiedy w dowodzie masz VAT 1, odliczasz 100% VATu, co i napisal Golum. Moja ksiegowa ma pisemna opinje z US, wyniki badania ze stacji kontroli pojazdów ze samochód spełnia wymogi VAT1, i oczywiste w dowodzie mam wpisane VAT1 i pieczątka wydziału komunikacji.

Jeśli chodzi o odliczania VAT od zakupu samochodów ciężarowych do 3,5 T to racja można odliczyć 60% VATu ale nie więcej jak 6 tys.

bo sam mam kratkę
kratka to nie jest samochód ciężarowy, ustawa o VAT1 precyzyjnie wyznacza od jakich samochodów można odliczyć VAT. Właśnie dla tego musisz robić badanie samochody pod względem zgodności z prawem odliczenia VATu od paliwa, bo zapis w dowodzie "samochód ciężarowy" da US nie jest wiążący.

https://www.vat.pl/samochod_a_vat_2011-2012..._a_vat_7098.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny samochód to nie jest wyjscie z sytuacji. Fajnie jest zrobić koszt tak aby potem on był Twoim aktywem i pracował na Ciebie. Polecam kupowanie nieruchomosci, nawet kredytem, ma sie duzo czasu na odpoczęcie od Vat, w tym czasie gromadzi sie kapitał na następną nieruchomosc i po 10-15 latach jestescie wolnymi ludzmi (w sensie wolnosci finansowej). Ktoś powie, Vat potem trzeba oddać-NIE. Wystarczy dobry doradca podatkowy lub kumata ksiegowa i zgodnie z literą prawa można to obejść trzymajac nieruchomosc okreslony prawem czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale taka nieruchomość musi być kupowana/budowana na firmę a z ewentualnym zbyciem potem może być problem?

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny samochód to nie jest wyjscie z sytuacji. Fajnie jest zrobić koszt tak aby potem on był Twoim aktywem i pracował na Ciebie. Polecam kupowanie nieruchomosci, nawet kredytem, ma sie duzo czasu na odpoczęcie od Vat, w tym czasie gromadzi sie kapitał na następną nieruchomosc i po 10-15 latach jestescie wolnymi ludzmi (w sensie wolnosci finansowej). Ktoś powie, Vat potem trzeba oddać-NIE. Wystarczy dobry doradca podatkowy lub kumata ksiegowa i zgodnie z literą prawa można to obejść trzymajac nieruchomosc okreslony prawem czas.

Adek: możesz coś o tym napisać więcej? Masz na myśli leasing nieruchomości? Czy zakup na firmę na fvat? Później wynajem? Ile można odliczyć? Jak później sprzedać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brad zalezy wszystko co chcesz osiągnać. Ja akurat kredytuje to w inny sposób. Nie chce karmić banków a rzadko jest tak ze mam gotówke na zakup całosci. Wiec wyszukuje nieruchomosci które są w planach oczywiscie znanego inwestora (oczywiscie jakis w dobrej lokalizacji, korzystnej cenie itp) i wtedy platnosci masz zgodnie z harmonogramem etapów budowy. Czyli taki kredyt bez odsetek tyle ze odbiór nieruchomosci oczywiscie później :D Te które już stoją i się nie sprzedaja są conajwzyej średnie :) Te w najlepszych lokalizacjach sprzedawane są jeszcze przed sprzedaza oficjalną, trzeba monitorowac rynek, developerów, dopytywac o plany, monitorować wczesniejsze sprzedaze etapów , znać plany zagospodarowania okolicy itp

No a potem kwestia co chcesz z nią zrobic, czy wynajać i pracuje na Ciebie, czy jestes bardziej kreatywny i zaryzykujesz wstawnieniem tam jakiegos biznesu. Oczywiscie nieruchomosc kupujesz na firme, (lokal uzytkowy) , odliczasz od razu 23 % Vat i potem w kolejnytch miesiacach go ,,konsumuje" majac chwile odechu od podatków i tym samym zbierajac wklad na kolejną nieruchomość.

Najkorzystniej sprzedac lokal po 10 latach , jesli juz faktycznie musisz sprzedac, wtedy nie musisz oddawac Vat :) no ale takie niuanse podatkowe to juz z kumatą księgową :D

Jak chcesz sie bawic w zakup nieruchomosci to fajnie konsultowac kazdy przypadek z dobrym doradcą podatkowym, mozna na tym BARDZO zaoszczędzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@EliaSh

Jako, że zostałem wywołany do tablicy...

... to odpowiem :D

Jeżeli chodzi o VAT odliczany od zakupu pojazdu:

- można odliczyć 100 % od samochodów ciężarowych, mających jeden rząd siedzeń (przewożącyc zdaje się do 500 kg), pojazdów specjalnych (zgodnie z ustawą np. bankowozów - choć tutaj są sprzeczne opienie US) - warunek faktura VAT.

- można odliczyć 60% VAT kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów, o których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu lub pojazdu, nie może jednak przekroczyć kwoty 6.000 zł.

Jeżeli chodzi o VAT od paliwa:

- nie można odliczać VAT-u od pojazdów, które nie są określone jako ciężarowe, osobowe i specjalnego przeznaczenia,

- można odliczać 100% jeżeli samochód ma w dowodzie adnotację tzw. VAT1, czyli samochodów ciężarowych, tych z jednym rzędem siedzeń i pojazdów specjalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adek

Chyba się mylisz...

Na zakup nowej nieruchomości od dewelopera opodatkowany jest 8 % VAT (z gruntem).

I taką wartość możesz odliczyć, w przypadku zakupu na firmę (pod warunkiem utrzymania nieruchomości i niezmieniania jej charakteru przez 120 miesięcy).

Na marginesie...

Google nieźle namieszało, prawie żadnych wartościowych źródeł do zacytowania w Top 10...

prawie same zapleczówki lub stronki pod adSense:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę napiszcie bo jestem ciemną materią jak to wszystko wygląda z tym wrzucaniem sobie w koszta.

Mam firmę ( powiedzmy że zajmuje się tworzeniem grafiki komputerowej ) i za wykonaną pracę wystawiam klientowi fakturę w kwocie 1000 zł + Vat.

Czyli klient przelewa mi na konto 1230 zł. Ja 230 zł muszę przelać do US do 25 dnia kolejnego miesiąca.

W między czasie kupuje sobie laptopa za 2000 zł i teraz co następuje ? Wrzucam sobie zakup tego laptopa w koszta i nie muszę przelewać owych 230 zł do US ?

Muszę przesłać jakiś dowód, że kupiłem ten laptop czy jak ? :rolleyes:

Dla wielu z was wyda się to śmieszne ale pewnie sami kiedyś mało wiedzieliście na temat podatków itp. :jezyk1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Feliks

W przedstawionym przez Ciebie przypadku masz sytuację z dwoma odrębnymi mechanizmami opodatkowania - podatkiem VAT i dochodowym.

Na pierwszy rzut weźmy VAT. Jeżeli jesteś czynnym płatnikiem VAT, możesz odliczać VAT od urządzeń, sprzętu, usług itp. (za wyjątkiem tych określonych w ustawie o VAT), które są niezbędne do uzyskania przychodu. Komputer w Twoim wypadku jest narzędziem więc, jeżeli zakupiłeś go za 2000 zł brutto, to tak de facto kosztował się ~1626 zł, o różnicę pomniejszasz vat, który musisz do 25 wpłacić do US. W przypadku gdy w jednym miesiącu Twój przychód nie pozwala na odliczenie, rozliczasz to w kolejnych miesiącach.

Reasumując, każdy zakup jakie robisz do firmy (i nie tylko :rolleyes:, ma w zasadzie cenę netto, bo cały VAT odliczasz.

Druga sprawa, to tzw. koszty, czyli pomniejszenie dochodu w celu zapłacenia mniejszego podatku od dochodów.

Jeżeli prowadzisz przedsiębiorstwo w ramach działalności gospodarczej i masz dochody, które podlegają opodatkowaniu. W przypadku rozliczania na zasadach ogólnych masz prawo do pomniejszania przychodów o tzw. koszty uzyskania przychodów (między innymi zakup laptopa) z wyjątkiem kosztów wymienionych przez ustawę. Oczywiście wydatki muszą mieć związek z prowadzoną działanością zarobkową. Czyli najprościej, nie pomniejszysz przychodów w przypadku zakupu wiertarki udarowej, jeżeli np. nie masz we wpisie do ewidencji, prowadzenia działalności w zakresie, który by uzasadniał taki zakup.

Wszystkie te koszty pomniejszają Twój przychód, od którego później płacisz podatek dochodowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności