Skocz do zawartości

Koszta a duży dochodowy i vat


Marches

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za wytłumaczenie @Golum.

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem w opisywanym przeze mnie przypadku do US nie będę musiał nic wpłacać ? 230 zł - ( 2000 zł - 1626 zł ) = -144. Jeśli zamiast tego - 144 zł byłoby np. 10 zł to wtedy to 10 zł muszę przelać do US ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ok dzięki. Tego, że kwota do odliczenia przechodzi na kolejny miesiąc też nie wiedziałem.

Dobra to teraz sytuacja użytkownika @Marches bo mnie to ciekawi :)

Po co sobie szukać rzeczy do wrzucenia w koszty skoro są 2 opcje:

1 - nie wrzucamy nic w koszta i po prostu płacimy podatek

2 - wrzucamy wiele rzeczy w koszta ( proporcjonalnie do tego jak prężnie pracujemy i ile faktur wystawiamy ) i nie płacimy podatku

Jeśli chodzi o stan naszego konta to zawsze w przypadku tej drugiej opcji będzie on mniejszy niż w przypadku pierwszej opcji no bo kupując np. laptopa mamy go tańszego niż np. kolega który nie ma firmy ale tak czy siak musimy wydać na niego kwotę pomniejszoną o vat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wrzucać w koszty...

Nie wrzucasz w koszty w zasadzie tylko jak chcesz pokazać jak wielki przychód masz (i przy okazji zapłacić większy podatek od dochodu). W mojej ocenie opłacalne tylko w przypadku gdy starasz się o kredyt lub dofinansowanie, gdzie jednym z parametrów, jest kwestia dochodu.

W pozostałych przypadkach...

Bierzesz wszystkie faktury, które da się uzasadnić do odliczenia. To nie oznacza, że teraz kupujesz bez sensu, jak leci, bo trzeba robić koszty.

Ale np. kupujesz środki czystości, bierzesz fakturę i rachunek (przecież i tak kupisz, a tak sobie pomniejszych przychód i VAT).

Opłacasz internet prywatnie, przenosisz go na firmę...

Jak masz dobrego księgowego, to możesz się zdziwić, jakie będziesz miał koszty (i nie mówię tu o bezsensownych zakupach, tylko wykorzystaniu tego, co zazwyczaj kupujesz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobrego księgowego, to możesz się zdziwić, jakie będziesz miał koszty

koszt kosztem, dobry księgowa też ok ale co w przypadku kontroli, to nie jest tak, że jak masz coś "dobrze" zaksięgowane to US się nie dowali, jeśli pracujesz w biurze i nagle wrzucisz sobie w koszt domowy internet czy prąd to się ktoś dowali czyli masz pozorny spokój do pierwszej kontroli a później wszystko oddasz z nawiązką:)

dopilar.pl

https://dopilar.pl/meskie-sprawy/titan-gel/

Portal o zdrowiu, odżywianiu i diecie - NaturaLab

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry księgowy jest na wagę złota :)

Po pierwsze będzie Cię reprezentował przed kontrolą i sam tłumaczył wszystko, po drugie możesz mieć dwie siedziby firmy biuro + wydzielony pokój w mieszkaniu prywatnym (część prądu, czynszu, internet itp. koszty).

Ryzyko oczywiście zawsze jest, że po kontroli zakwestionują jakieś koszty, ale...

... jest ryzyko jest zabawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności