Skocz do zawartości

Wycena serwisu


rek_

Rekomendowane odpowiedzi

wycenia je giełda

przyjeło sie ze roczne przychody, a moze raczej dochody, to rozsądna stawka wyjsciowa do negocjacji

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak serwis jest spółką giełdową to sprawa jest prosta :D np. interia.pl miala w zeszłym roku przychody 39,5 mln, a wycena giełdowa to 171 mln - więc ponad 4letnie przychody.

Chodzi mi ogólnie o taką usługę jak wycena serwisu internetowego, także w sytuacji gdy ktoś nie chce go teraz sprzedawać. Czy są jakieś uznane standardy w biznesie "wycenowym".

Własny sklep internetowy dla każdego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma praktycznie żadej skutecznej metody do wyceny serwisu internetowego - jak pokazała to Bańka Mydlana roku 2000.

Metoda dochodowa to metoda szacowania zwrotu kosztów inwestycji. Zazwyczaj Inwestycja powinna zwrócić sie w okresie 5-10 letnim. (W zasadzie maksymalny dopuszczalny czas zwrotu inwestycji to ~20 lat).

W przypadku serwisów internetowych zaburzają to dwa, główne czynniki:

A) Ryzyko biznesu w sieci - nadal postrzegane jako wyższe niż w normalnym przypadku więc oczekiwany czas zwrost inwestycji jest krótszy np.: 3 lata.

:D Możliwości rozwoju w Internecie - nadal są wyższe i szybsze stąd też początkowe dochody mogą ulec szybkiemu pomnożeniu.

Nie znając wagi tych czynników można założyć, że w dużym przybliżeniu się znoszą. co oznacza że wartość serwisu można bardzo ogólnie szacować jako jego roczny dochód pomnożony 7-10 razy.

Pamiętać należy są zawsze tzw. tematy rokujące nadzieję, które pozwalają kupić serwis przynoszący straty i na nim sporo zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od rodzaju strony i prowadzonego e-biznesu

pomijajac trudno "wycenialny" e-biznes dla mniejszych sitów mozna przyjac prosta kalkulacje:

1. wartość domeny

2. wartość serwisu (nakłady na produkcję strony)

3. ewentualnia jakas tam kasa z unikalnych userów (np. jezeli obecnie odwiedzalnosc wynosi 5000 userow misiecznie to mozna przyjac stawke np 1 PLN / user - wszystko zalezy od tego czy tkwi potencjal w userach, czy serwis zarabia na nich (jesli tak to ile) itd....

1+2+3 = kasa za site

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos chyba musialby byc nienormalny zeby kupic serwis ktory moze sie zwrocic po 5 latach..Chyba ze to jest stronka ktora ma juz jakas renome w sieci, staly oplacany zespol dbajacy o serwis itd.

W przypadku mniejszych serwisow, gdzie to wlasciciel z paroma znajomymi zajmuje sie serwisem w zamian za pare piw z adsense to nawet nie ma o czym mowic..To kryterium 1-2 lat przychodu jest ok o ile bedziemy mieli kogos kto sie tym serwisem bedzie zajmowal.

:(

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności