Skocz do zawartości

Agencja SEM, czy Specjalista SEO w firmie


Splif

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zastanawiam się tak nad tematem, jako że obecnie pracuję w Agencji marketingu internetowego, lecz mam ofertę firmy na Specjalistę SEO. Agencja obsługuje dużych klientów i są szanse rozwoju, podobnie jest po stronie oferty Specjalisty SEO - duża firma, duże możliwości. Nie wyrywałem się jednak nigdy z Agencji, stąd obawy i niewiadoma.

Czy ktoś z Was zaznał pracy zarówno w Agencji jak i w firmie jako seo i mógłby się podzielić wrażeniami? Jakie pozytywne i negatywne aspekty mają oba rozwiązania.

Robię ruch w IF.PL - SEO na dużą skalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony kompleksowo obsługując jedną firmę, można pójść bardziej w strategię SEO, nie będąc rozpraszanym przez nowych klientów. A w Agencji ciężko jest poświęcić się sprawie, kiedy nad głową ma się godziny poświęcone na projekt, następne zlecenia i ograniczenia umowy z klientem.

Robię ruch w IF.PL - SEO na dużą skalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń (praca zarówno w agencji, jak i in-house):

Agencja

  • większa różnorodność w pracy
  • z reguły większy stres i ilość pracy do wykonania
  • bywa ciężko z optymalizacją on-site - komunikacja z klientami nie jest łatwa
  • warunki finansowe często lepsze, niż in-house
  • dostęp do większej ilości narzędzi
  • większa szansa na służbowe wyjazdy na konferencje branżowe i dostęp do płatnych materiałów
  • ciężko poświęcić się w pełni jednej kampanii
  • trudniej skoordynować działania SEO z innymi działaniami marketingowymi
  • często nie ma czasu na zagłębienie się w tematykę strony jednego klienta, przez co nie wykorzystuje się wielu okazji, jeżeli klient sam ich nie dostrzeże
  • dużo trudniej uświadomić kluczowych pracowników klienta w kwestiach SEO, przez co część Twoich działań ma mniejszą skuteczność

In-house

  • o ile firma nie posiada większej ilości stron, to po pewnym czasie praca może być monotonna
  • z reguły więcej czasu dla siebie, niż w agencji
  • jeżeli trafisz na kiepską firmę, to poza obowiązkami specjalisty SEO możesz zostać obarczony takimi zadaniami jak np. instalacja drukarki w księgowości
  • niektóre firmy nie rozróżniają SEO i SEM, więc możesz też dostać do poprowadzenia kampanie PPC
  • dużo łatwiej przeprowadzać optymalizację on-site - jeżeli w firmie jest też webmaster, to masz dużo większe szanse na wprowadzenie odpowiednich zmian na pozycjonowanych stronach
  • warunki finansowe często gorsze, niż w agencji (wszystko zależy od wielkości firmy)
  • z reguły mniejszy dostęp do płatnych narzędzi - częściej korzysta się z outsourcingu
  • mniejsza szansa na służbowe wyjazdy na konferencje branżowe i dostęp do płatnych materiałów
  • można w pełni poświęcić się jednej kampanii
  • łatwiej skoordynować działania SEO z innymi działaniami marketingowymi
  • można dogłębnie poznać tematykę pozycjonowanych stron, dzięki czemu łatwiej dostrzec niewykorzystane jeszcze okazje
  • można skuteczniej uświadomić kluczowych współpracowników w sprawach SEO, przez co Twoje działania często są skuteczniejsze

I tak wszystko zależy od firmy i jej kultury - może Ci się dobrze pracować zarówno w agencji, jak i w firmie nie związanej z SEO.

Dodatkowo zauważyłem, że niektórzy pozycjonerzy traktują specjalistów in-house jak SEOwców drugiej kategorii, zakładając z góry, że mają oni mniejszą wiedzę i są mniej zaradni. Z drugiej strony część społeczeństwa i tak traktuje wszystkich ludzi z branży SEO z pogardą, więc po prostu trochę powiększyłaby się liczba ludzi, którzy za Tobą nie przepadają.

This is your life and it's ending one post at a time.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności