Skocz do zawartości

śledzenie subdomen - zagadka


Liberator

Rekomendowane odpowiedzi

Mam portal, który posiada 9 subdomen. Zarówno strona główna jak i subdomeny posiadają po kilkadziesiąt tysięcy podstron, co w sumie daje ponad milion podstron. Trzy miesiące temu były wykonane przekierowania 301, które miały na celu przeniesienie części podstron z www na dwie osobne subdomeny. Wtedy też został zmieniony dotychczasowy kod śledzenia Analytics, który do tej pory był standardowy dla pojedynczej domeny (asynchroniczny, wklejony do head), na kod śledzenia dla jednej domeny z wieloma subdomenami. Nowy kod został wklejony na prawie wszystkie subdomeny. Nie wklejony jest na subdomenach jednostronicowych oraz z bardzo małym ruchem- nieistotnym z mojego punktu widzenia.

Na część subdomen prowadzona jest kampania Adwords. Konta Analytics oraz Adwords są poprawnie połączone, a źródła kosztów są zastosowane do wszystkich profili. Strony docelowe kampanii po wykonaniu przekierowań, o których mowa powyżej zostały zmienione na nowe wersje adresów.

Zgodnie z zaleceniami Google utworzyłem profile dla wszystkich śledzonych subdomen, zostawiając przy tym dwa profile ogólne: jeden surowy - bez filtrów i jeden z filtrem wydzielającym nazwę hosta w raportach treści. Poniżej poglądowa struktura konta Analytics:

------------schemat------------

Nazwa konta UA-XXXXXX - 1

*.przyklad.pl [surowy] [DOMYŚLNY]

*.przyklad.pl

sub1.przyklad.pl

sub2.przyklad.pl

sub3.przyklad.pl

sub4.przyklad.pl

sub5.przyklad.pl

www.przyklad.pl

------------koniec schematu------------

Na wszystkich profilach dla subdomen (włącznie z www) założyłem filtr niestandardowy: Uwzględnij, Nazwa hosta, a w polu wzorca wpisałem odpowiednio dla każdej subdomeny: sub1\.przyklad\.pl

Po wykonaniu powyższych działań po kilku dniach sprawdziłem dane zbierane przez Analytics i zauważyłem problem. Mianowicie suma odwiedzin z profili: sub1...sub5 oraz www była większa o ok 1 500 odwiedzin dziennie w stosunku do odwiedzin zliczanych na profilu surowym, gdzie całkowita suma odwiedzin jest rzędu 15 000 dziennie.

Podjąłem więc następujące kroki w celu wyeliminowania tej dużej różnicy:

sprawdziłem poprawność wklejonego kodu na podstronach, czy w zliczaniu nie przeszkadza jakiś inny skrypt (nie stwierdziłem tutaj żadnych problemów)

na wszystkich profilach założyłem filtr wykluczający wejścia z pozostałych subdomen: Wyklucz, Odesłanie

na wszystkich profilach założyłem filtr niestandardowy: Uwzględnij, Docelowy adres URL kampanii – w polu wzorca wpisując nazwę danej subdomeny, np. sub4\.przyklad\.pl

Po powyższych działaniach różnica zmalała do ok 500, czyli o połowę. Nie wiem w czym może być jeszcze problem. Bardzo proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki :jezyk1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności