Skocz do zawartości

Strony "tematyczne" do pozycjonowania sklepu internetowego


Masterson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadamy sklep internetowy i chcielibyśmy wypozycjonować go na kilka grup produktów. Do tego celu chcemy stworzyć strony tematyczne nawiązujące do tych grup produktów. Nie do końca wiemy na co aktualnie google zwraca uwagę, ale przede wszystkim czego nie powinno się robić)

Będziemy stosować takie elementy jak odpowiednie alt i title dla wszystkich zdjęć w obrębie serwisu oraz title dla linków. Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi treści, odpowiednie dane meta, itp. To niby niewiele daje, ale na pewno warto żeby było zrobione odpowiednio.

Budowa każdej strony miałaby być następująca:

- aktualności (co jakiś czas dodawane - autorskie treści)

- FAQ (różne ciekawe informacje na temat danej dziedziny - autorskie treści)

- kontakt (kontakt do nas - zawsze to samo)

- katalog produktów z danej grupy produktów (podział na kategorie, w kategoriach produkty [nazwa produktu linkująca do sklepu, zdjęcie linkujące do sklepu, linki do konkretnych kategorii sklepu)

Każda ze stron będzie zrobiona na niemal identycznym szablonie (będą się pewnie różniły zdjęciem w headerze).

Czy google traktuje takie strony jako "gorszej kategorii"?

Czy negatywny wpływ będzie miał fakt, że wszystkie strony będą na tym samym adresie IP, a sklep będzie w tej samej klasie adresowej (te same NS'y).

Czy jeśli każda strona będzie zawierała drobną różnicę w linku (funkcja przekazywane GET'em powodująca zapisanie w bazie źródła, z którego trafił na stronę odwiedzający), np www.sklep.pl/index.php?from=strona1 VS www.sklep.pl/index.php?from=strona2? Czy może lepiej użyć do statystyk linków od analyticsa?

Czy sensowne byłoby linkowanie stron między sobą?

Stron łącznie pewnie nie byłoby więcej niż 15 - 20 (powstawałyby pewnie kolejno w okresie 1 - 1.5 roku)

Czy wg Was, specjalistów taki schemat, albo zbliżony do powyższego ma jakikolwiek sens?

Czy lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie stron w oparciu o wiele domen czy w oparciu o subdomeny z domeny np. XXXX.informacje.pl.

Lepsza jest domena aparatyfotograficzne.pl czy aparaty-fotograficzne.pl :)?

Z góry dziękuję za opinie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa każdej strony miałaby być następująca:

- aktualności (co jakiś czas dodawane - autorskie treści)

- FAQ (różne ciekawe informacje na temat danej dziedziny - autorskie treści)

- kontakt (kontakt do nas - zawsze to samo)

- katalog produktów z danej grupy produktów (podział na kategorie, w kategoriach produkty [nazwa produktu linkująca do sklepu, zdjęcie linkujące do sklepu, linki do konkretnych kategorii sklepu)

Ogólnie fajnie, ale same dane kontaktowe bym dał obrazkiem - tak, żeby nie można było po danych kontaktowych "namierzyć" zaplecza. Różne kolorki, jakieś logo lub inny obrazek. Czasem z mapką itp. Odnośnie katalogu produktów - jeśli nie będzie tam treści - nie będzie on za bardzo pomocny, jesli będzie tam ta sama treść co w sklepie - to również. Jeśli chodzi o ilośc linków do konkretnej kategorii / produktu to zostawił byt 1 z nazwy. Obrazek bym zostawił obrazkiem.

Każda ze stron będzie zrobiona na niemal identycznym szablonie (będą się pewnie różniły zdjęciem w headerze).

Czy google traktuje takie strony jako "gorszej kategorii"?

Silnik może być taki sam - ale warto pomyśleć nad zróżnicowaniem szablonów, linków, samego zakodowania szablonu w HTML.

Czy negatywny wpływ będzie miał fakt, że wszystkie strony będą na tym samym adresie IP, a sklep będzie w tej samej klasie adresowej (te same NS'y).

Niby nie, ale lepiej to "porozrzucać" na różne hostingi.

Czy jeśli każda strona będzie zawierała drobną różnicę w linku (funkcja przekazywane GET'em powodująca zapisanie w bazie źródła, z którego trafił na stronę odwiedzający), np www.sklep.pl/index.php?from=strona1 VS www.sklep.pl/index.php?from=strona2? Czy może lepiej użyć do statystyk linków od analyticsa?

Jest jeszcze opcja robienia linków wewnętrznych np. strona.pl/produkt1-link i przekierowanie tego adresu przez PHP lub inny język skryptowy z zapisaniem do bazy statystyk, że było przejście z A na B. Raczej GETów bym unikał - widać jak na dłoni, że jest schemat.

Czy sensowne byłoby linkowanie stron między sobą?

Lepiej nie.

Stron łącznie pewnie nie byłoby więcej niż 15 - 20 (powstawałyby pewnie kolejno w okresie 1 - 1.5 roku)

Czy wg Was, specjalistów taki schemat, albo zbliżony do powyższego ma jakikolwiek sens?

Ma sens. Tylko trzeba te strony tematyczne równiez pozycjonować. Samo ich postawienie nie wiele wniesie.

Czy lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie stron w oparciu o wiele domen czy w oparciu o subdomeny z domeny np. XXXX.informacje.pl.

Zapomnij o subdomenach. Zwłaszcza jak sklep byś miał w sklep.pl a strony w czajniik.sklep.pl :D

Lepsza jest domena aparatyfotograficzne.pl czy aparaty-fotograficzne.pl :D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Wyjaśnionych zostało kilka kwestii, których do końca nie byłem pewny.

Treba zacząć tworzyć strony.

Zależy nam żeby te strony powoli sobie żyły, bez ciśnienia i kombinowania.

O subdomeny zapytałem ponieważ jeden znajomy ma domenę typu grupaproduktów.pl i w jej obrębie umieszcza strony producent1.grupaporduktow.pl, producent2.grupaporduktow.pl i wszystkie strony są dosyć dobrze wypozycjonowane.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności