Skocz do zawartości

Długi ogon w sklepie


janpos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem w trakcie robienia analizy wszystkich produktów w sklepie z ogólnie pojętą elektroniką. Produktów jest kilka tysięcy. Połowa z nich odpada na wstępie bo wg narzędzia propozycji słów nie mają wyszukań. Ale zostają mi pozostałe produkty. Nie mam środków, żeby promować je wszystkie. Ale jestem w stanie wyselekcjonować kilkadziesiąt lub trochę więcej produktów, które będę pozycjonował. I mam tutaj problem i proszę osoby z doświadczeniem w tej materii o pomoc. Mianowicie jaka liczba wyszukań jest wystarczająca, żeby opłacało się dany produkt pchać w TOP? Wiem, że zależy to pewnoe od branży i jeszcze kilku czynników ale może ktoś mi pomoże ustalić pewną wartość wyszukań. 1000? 4000? Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad tym na jakich produktach zarobisz najwięcej, oraz które z nich są w stanie przyciągnąć klientów np. niską ceną, małą podażą na rynku itp. Ktoś kto szuka np. Kondensatorów 200 µF raczej nie kupi jednego tylko "przespaceruje się po sklepie" i doda do koszyka coś więcej.

ustalenie opłacalności nie jest łatwe ponieważ, ile z tego 1000 osób coś kupuje a ile są to "gapie". Ja kierował bym się raczej ku złotemu środkowi pomiędzy tym co napisałem wyżej a liczbą szukających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób rozszerzone opisy produktów, rozszerzone o takie parametry jak własciwości (nawet kolor), wygoda, zastosowanie, najogólniej staraj sie robić opis z takimi informacjami o jakie byś sam sie pytał bedąc zielony w temacie (postawienie się w roli klienta) . W momencie kiedy zaczniesz mocniej linkować strone głowna, kategorie to wyjdzie Ci długi ogon dla każdego produktu. Ponieważ zapytania będą sprecyzowane powinna być wyższa konwersja.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, chodzi o frazy których nie znajdziesz tam bo jest to wiele fraz o malej ilości zapytań ale sumarycznie może być z tego większa ilość wejść np.

zielony słoik z czerwona gumką

słoik z czerwoną gumką najlepszy dla śliwek

słoik z zieloną zakrętką

słoik o zielonym kolorze szkła

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad tym na jakich produktach zarobisz najwięcej, oraz które z nich są w stanie przyciągnąć klientów np. niską ceną, małą podażą na rynku itp. Ktoś kto szuka np. Kondensatorów 200 µF raczej nie kupi jednego tylko "przespaceruje się po sklepie" i doda do koszyka coś więcej.

ustalenie opłacalności nie jest łatwe ponieważ, ile z tego 1000 osób coś kupuje a ile są to "gapie". Ja kierował bym się raczej ku złotemu środkowi pomiędzy tym co napisałem wyżej a liczbą szukających.

Właśnie tak mam zamiar zrobić. Problem w tym, że mam też produkty, które mi się opłacają ale mają mała liczbę wyszukań. I zastanawiam się jaka liczba będzie wystarczająca, żeby je wepchnąć w TOP.

Zrób rozszerzone opisy produktów, rozszerzone o takie parametry jak własciwości (nawet kolor), wygoda, zastosowanie, najogólniej staraj sie robić opis z takimi informacjami o jakie byś sam sie pytał bedąc zielony w temacie (postawienie się w roli klienta) . W momencie kiedy zaczniesz mocniej linkować strone głowna, kategorie to wyjdzie Ci długi ogon dla każdego produktu. Ponieważ zapytania będą sprecyzowane powinna być wyższa konwersja.

Rozumiem, że chodzi Ci o frazy jeszcze bardziej szczegółowe niż produktowe?

A jak to wygląda w przypadku fraz produktowych? Orientujesz się jaka liczba wyszukań będzie sensowna? Wiadomo, że współczynnik konwersji w moim przypadki to około 1-2%. Zakładając, że wyszukań danej frazy jest 1000, a z tego jestem w stanie ściągnąć w zależności od pozycji 10-50% ruchu to konwersji w miesiącu będę miał od 1 do 5. Jest sens liczyć w ten sposób? Oczywiście jedynie szacunkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności