Skocz do zawartości

Opcja produktu a indeksowanie


lam3r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanko:

Przygotowuję sklep sport-market.pl . W tym momencie zmieniamy wszystkie opisy, aby były one unikalne. Podczas pracy nasunęło mi się jedno pytanie:

W jaki sposób G widzi w moim konkretnym przypadku opcje produktu, np.:

https://sport-market.pl/obciazenie-0-5-kg-spokey.html

Każda z opcji ma oddzielny url, ale w tym konkretnym przypadku tylko jedna waga obciążnika przypisana jest do kategorii a reszta jest opcją danej grupy obciążeń:

https://sport-market.pl/category/silownia-obciazenia - ( pierwszy produkt )

Zrobiliśmy to po to, aby panował większy ład w kategoriach - pytanie tylko czy takie łączenie ma sens pod kątem wyszukiwarki G.

Czy lepiej zrobić, aby produkty posiadały opcje, ale każda z tych opcji była dodatkowo widoczna jako osobny produkt w kategorii sklepu ?

Proszę o porady.

marbo-sport - sprzęt do ćwiczeń, ławki do ćwiczeń, gryfy, atlasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Treść "wybierz opcje" chcemy zmienić na inny : wybierz wagę, rozmiar, kolor itp.

Pytanie jest tylko, czy google to zaindeksuje w takim stopniu jak produkt z linkiem prowadzącym bezpośrednio z kategorii. Sprawdzałem na przykładzie tych krążków i indeksuje je:

https://www.google.com/search?hl=pl&cli...0.0.Qh0kd-1oTIc

Przy okazji mały off-top: Czy według Was jest to bardziej przejrzyste niż wrzucenie każdego produktu ( opcji koloru, rozmiaru, wagi, itp ) osobno do kategorii ?

Dzięki z góry za pomoc.

marbo-sport - sprzęt do ćwiczeń, ławki do ćwiczeń, gryfy, atlasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlogiczniej jest dokonać podziału na subkategorie wagowe i każdą wagę podzielić na rodzaj obciążnika i w ten sposób masz stworzony ogon.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ciekawy, ale nie sprawdzi się w przypadku produktów takich jak np. czepki, gdzie jest masa kolorów z każdego rodzaju produktu :D

W przypadku np. rolek, obuwia byłby to podział na rozmiary, więc tu jest to już do osiągnięcia.

Podsumowując: Najlepszym rozwiązaniem jest przypisanie każdej opcji produktu do kategorii, aby link z tej kategorii prowadził bezpośrednio do danej opcji ( priorytet: sensowny podział samych podkategorii ). Dobrze rozumiem ?

marbo-sport - sprzęt do ćwiczeń, ławki do ćwiczeń, gryfy, atlasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku kiedy masz opcje koloru to w opisie wprowadzasz wszystkie kolory "dostępne w kolorach: ......." i przy dodawaniu do koszyka dajesz określenie koloru (jak wprowadzisz kolory w opisie to bedzie też dobra indeksacja) bo w wyniku dla zapytania "czapka taka i owaka w kolorze czerwonym" kolor z opisu produktu zostanie pobrany z treści , możesz też go dodać do descr bo teraz google też dopasowywuje descr i skraca go dopasowywując dla fraz.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie lepiej zrobić w descriprion "dostepne w wagach x-y"? Przecież chyba chodzi ci o wejścia z Google?

Masz za długi title - G chyba całego nie pokaże?

Jak już to czytasz to zobacz moje PUFY, może coś dla siebie wybierzesz ;)

Napisz, że jesteś z PIO a wysyłkę masz gratis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności