Skocz do zawartości

Adsense - osoba ucząca się (żadnej innej pracy)

Belford

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że przebrnąłem przez przyklejone tematy i najważniejsze wątki na tym subforum, z tymże w niektórych rozważanych jest wiele różnych sytuacji, pojawiają się duże ilości informacji i z racji, że jestem w tym temacie laikiem mam nadzieję, że utworzenie tego tematu nie będzie traktowane jako lenistwo.

Rzecz ma się następująco, że uruchomiłem serwis, który zaczął zarabiać jakieś pieniądze na Adsense. Chciałbym się z tego rozliczyć, ale bez zbędnego mącenia. Jestem uczniem szkoły średniej, pełnoletnim i czy muszę co miesiąc wpłacać zaliczkę na poczet podatku? Oczywiście przy założeniu, że ten próg 70 euro zostanie w każdym miesiącu przekroczony.

Przeczytałem jeszcze ten wpis z innego serwisu:

https://zarabianie-na-adsense.pl/podatek-dochodowy-z-adsense-bez-dzialalnosci-gospodarczej-jak-dzierzawa/

Gdybym mógł prosić o napisanie kogoś, kto jest w dokładnie tej samej sytuacji.

W jaki sposób się rozliczać i jaki % podatku. Przy rozliczeniu rocznym PIT-36? I jak jest z informatyzacją tego systemu rozliczania? Można to wszystko załatwić bez chodzenia po urzędach?

Są różne "szkoły" w tym zakresie i prawie wszystkie mają wspólny element: podatki trzeba płacić. Są tacy co płacą zaliczki po każdej wypłacie, inni płacą rocznie w rozliczeniu w PIT. Podatki też płaci się z zasady dopiero po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku, choć tu też różnie się podchodzi. Ja od samego początku podchodziłem do AdSense jako wynajem powierzchni reklamowej (analogicznie jak wynajem pomieszczeń) i przez to rozliczałem w PIT-36. Przy takim sposobie rozliczania wskazane jest aby płacić zaliczki miesięczne (wg. mnie po przekroczeniu progu kwoty wolnej od podatku). Zostaje jeszcze kwestia liczenia kosztów uzyskania przychodu - ja ich nie liczyłem, ale wiele osób odlicza 20%.