Skocz do zawartości

Fotoradary


Stanleyek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, może Twoi znajomi lubią wciskać Ci kit ale ja zadaję się raczej z ludźmi poważnymi i wiem kiedy żartują a kiedy nie

Ja nie mówię, że ktoś mi mówił. Nie przekazuję info z drugiej lub trzeciej ręki. I nie mam znajomych wśród furmanów. ;)

Jeżdżę sporo po Polsce osobówką, mam cb i słyszę co mówią furmani, wiem także jakie wyposażenie ma inspekcja.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dostałem mailem i uważam, że trochę śmieszne, ciekawe czy ktoś póbował.

"Szanowny Panie Komendancie,

W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego

pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres.

Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety

niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na

zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być

prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd.

Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia,

ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do

rzeczy:

Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został

uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele

pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast

tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez

problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby

zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych

pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w

dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na

przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać

/ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam

możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to

faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w

wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie

pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu,

natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie

(szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój

samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się

z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w

kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz

niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje

się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar

prędkości.

Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w

Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze

/numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego

zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których

Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu

zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie

pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego

przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za

ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o

ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu

22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z

przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru

prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było

oznaczone kolorem żółtym.

Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz

ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania

zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na

dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez

właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np.

świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa

homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż

miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w

Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie

wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów

w ruchu drogowym.

Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w

dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy

przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik

prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza.

Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego

co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/

był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie

prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła

graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza

powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy

dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz osobowym

zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie

Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w

sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a

zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te

dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt,

że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym

podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych

dokumentów.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o

sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia

pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie,

jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe

ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to

niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając

kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości

mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w

przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią

jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa

dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o

błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać

błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie

i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru

marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda

Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww.

fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie

danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o

przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł

rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu

karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z

fotoradaru.

Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność

wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy

faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia

warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań,

którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu

drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas

prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9

listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni

kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do

przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów

a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez

Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem -

budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim

prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu

przestępstwa z Art. 300 KK.

Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

Z poważaniem,

Jan Koza-Kozłowski"

https://leczyc.pl - Oferta stacjonarnego leczenia alkoholizmu Warszawa
psychiatra Warszawa - https://psychiatra-gabinet.pl
Interesuje Cię problematyka zależności odwiedź https://medox.org.pl znajdziesz odpowiedź jak leczyć uzależnienia, tu nie leczą pedagodzy i księża tylko lekarze  i psycholodzy z uprawnieniami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest śmieszne mi ostatnio jeden "anulowali" na podstawie braku dowodów (że przekroczyłem prędkość), i że to ja prowadziłem pojazd do tego stwierdzono, że były niesprzyjające warunki atmosferyczne (co mogło zakłócić jego funkcjonowanie) a od pewnego czasu (pewnie czego z was większość nie wie ;) duża część fotoradarów ma problem (i pstryka już fotki nie po przekroczeniu prędkości ale przy -10 do ograniczenia czyli jak jedziesz wolniej ;)

Policjat powinien być przeszkolony, posiadać certyfikaty i szkolenia (jak sam fotoradar;)

Czasem się warto zastanowić czy 100 zł kosztów sądowych nie jest warte "walczenia o swoje"

tutaj podobne afery

https://www.hotmoney....o-20-kmh-a29440

"Fotoradary mają tzw. wadę prawną, co może wzbudzać podejrzenie, że ŻADNE wykonane przez nie pomiary prędkości nie są dowodem wykroczeń. Może to pociągnąć za sobą lawinę roszczeń o odszkodowania względem Skarbu Państwa" - o niezliczonych nieprawidłowościach podczas ogłaszania przetargu na fotoradary, urzędniczej niewiedzy i nielegalności używanego przez GITD sprzętu rozmawiamy z Jarosławem Teteryczem, biegłym z zakresu pomiaru prędkości

Uwaga testuje sygnaturę mechanik Kraków

Najlepsze luneta termowizyjna  INFIRAY TH50 V2

Najlepszy w okolicach Szczecina Auto Serwis Goleniów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jako ciekawostkę powiem, że dziś widziałem chyba nowość, bo pojazd GITD cały w żółtym kolorze z tylko jednym czarnym napisem "GITD", a zawsze widywałem krokodylki biało-zielone. Stał oczywiście w w szczerym polu na prostej drodze ;) Krajowa 10, TOR - WAW.

defaultjp_npwwspq.jpeg Radar miał w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności