Skocz do zawartości

Kolejne pozwy za klauzule niedozwolone w regulaminach


goral605

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Przejrzałem ustawę i w sumie nie ma tam dużo napisane o tym co ma się znaleźć w regulaminie - zapewne najbardziej problematyczna sprawa to obowiązek ustalenia trybu reklamacji.

W każdym razie, myślę, że spokojnie można sklecić regulamin-minimum składający się z kilku zdań i tym samym totalnie ukrócić te chamskie pozwy. Dla klientów też może być to pozytywne bo nie muszą czytać przydługawych elaboratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę tam tego jest:

Art. 5.

1. Usługodawca podaje, w sposób wyraźny, jednoznaczny i bezpośrednio dostępny

poprzez system teleinformatyczny, którym posługuje się usługobiorca, informacje

podstawowe określone w ust. 2 - 5.

2. Usługodawca podaje:

1) adresy elektroniczne,

2) imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę

i adres.

Art. 8.

1. Usługodawca:

1) określa regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, zwany dalej „regulaminem”,

2) nieodpłatnie udostępnia usługobiorcy regulamin przed zawarciem umowy o

świadczenie takich usług, a także - na jego żądanie - w taki sposób, który

umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą

systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.

2. Usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które nie zostały mu udostępnione w sposób, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.

3. Regulamin określa w szczególności:

1) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,

2) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:

a) wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca,

B) zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym,

3) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,

4) tryb postępowania reklamacyjnego.

Oczywiście, że można regulamin zawrzeć w kilku zdaniach. Musi tam ale być to co prawo wymaga. Regulamin jednozdaniowy w stylu: "Wszelkie prawa i obowiązki sklepu wynikają z obowiązującego aktualnie stanu prawnego." Zdecydowanie odpada. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie ma tego dużo: siedziba, adres email, czym sklep handluje (ad pkt 1), wymagania techniczne (tzn: potrzebujesz przeglądarki), jedynie pkt 3 i 4 może oznaczać problemy, ale na pewno można to jakoś gładko i okrągło określić 1-2 zdaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeglądam czasami zapisy na stronie UOKiK, czytam niektóre z uwagą.

Zamieszczę przykładowy: Numer wpisu: 3981

Data wyroku: 2012-08-22

Łukasz Dajer - STARLEEN

"Regulamin może zostać zmieniony w dowolnym momencie"

Może będziecie wiedzieć: gdzie szukać odpowiedzi na to, co było niezgodne, by uniknąć niezgodności? Zapis o regulaminie wydaje się być logiczny, prawda? Prawdopodobnie nie jest jednak zgodny z prawem. Jak powinien brzmieć? Gdzie szukać wyjaśnień tych niezgodności? Wiecie może?

"...wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy..."

Zawiodły i rozczarowały, więc nie polecam: ReMedia z Bydgoszczy, Net-Sukces Krzysztof Ziółkowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno można to jakoś gładko i okrągło określić 1-2 zdaniami.

Pewnie , że można w kilku zdaniach. ale najlepiej skontaktować sie z prawnikiem. Do tego co wymieniłeś musisz dodać też punkty: "definicje" oraz punkt o ochronie danych osobowych. A prawnik z pewnością znalazłby jeszcze coś co musi być.

"Regulamin może zostać zmieniony w dowolnym momencie"

Pewnie chodzi o to , ze zapis jest za krótki. Trzeba też podać w jaki sposób zmiany będą dokonane i jak poinformujemy o nich użytkoniwków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Regulamin może zostać zmieniony w dowolnym momencie"

Pewnie chodzi o to , ze zapis jest za krótki. Trzeba też podać w jaki sposób zmiany będą dokonane i jak poinformujemy o nich użytkoniwków.

Jak napisałem w moim poście, zależy mi na interpretacji sądu lub UOKiK-u, nie zaś na przypuszczeniach. Te również posiadam, ale trudno oprzeć regulamin na kilku tysiącach domysłów, bo tyle klauzul niedozwolonych opisuje UOKiK.

A. Za krótki: więc chodzi o długość, a nie jakość? Nie sądzę.

B. A w jaki sposób dokonuje się zmian? Można je tylko napisać.

C. Jaki sposób informowania będzie uznany za OK, a jaki za nie OK?

Nie, nie czekam na prawdopodobnie interpretacje, bo jak widać: będzie ich wiele. Przypuszczam, że gdzieś muszą być wiążące informacje na temat.

Kiedyś natrafiłem na jedną, ale nie było to na stronie UOKiK, tylko obszerny opis z rozprawy sądowej. Kilkadziesiąt minut czytania (razy ilość klauzul = życie na czytaniu decyzji UOKiK).

Tak więc dzięki za starania, ale to nie to. Jeśli macie jakieś pomysły, dajcie, proszę, znać.

"...wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy..."

Zawiodły i rozczarowały, więc nie polecam: ReMedia z Bydgoszczy, Net-Sukces Krzysztof Ziółkowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MoRiA

Nie ma wiążących interpretacji.

W tym:

"Regulamin może zostać zmieniony w dowolnym momencie"

chodzi o to, że nie można zmieniać regulaminu do zamówień już złożonych a powyższy zapis to umożliwia i tym samym narusza prawa konsumenta.

Nie ma potrzeby umieszczania takiego zapisu w regulaminie.

Klauzule to gra słów. Jak się czegoś nie jest pewnym, to lepiej nie umieszczać.

Pozdrawiam,

Mariusz

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariuszu, to nie do końca prawda.

Istnieje wiele opinii sądu nt. klauzul, np.: https://www.rzu.gov.pl/art-385-niedozwolone-klauzule-umowne/Wyrok_Sadu_Okregowego_w_Warszawie___Sad_Ochrony_Konkurencji_i_Konsumentow_z_dnia_16_kwietnia_2003_roku__sygn__akt_XVII_A__2383

A regulamin zawiera całą masę informacji, która musi istnieć. Większość zapisów może budzić wątpliwość (można nie być pewnym prawnej poprawności zapisu) (warunki reklamacji, zwrotu, jakoś towarów itd.), a nie można tego nie opisać.

Innymi słowy: gdzieś musi istnieć stwierdzenie wiążące prawnie, które jednoznacznie wskazuje na to, że zmiana regulaminu w dowolnym momencie jest niezgodna z prawem. Prawdopodobnie masz rację i o to właśnie chodzi, ale oznacza to tym samym, że każde zdanie musiałoby mieć kilka zdań rozwinięcia. I regulamin powstawałby tygodniami, a jego przeczytanie zajęłoby 2 godziny (jakaś sieć hipermarketów ma taki regulamin, że nie dałbym rady go przeczytać szybciej niż w 2 godziny. Inną kwestią byłoby zrozumienie prawnego bełkotu - nie pamiętam nazwy sieci).

"...wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy..."

Zawiodły i rozczarowały, więc nie polecam: ReMedia z Bydgoszczy, Net-Sukces Krzysztof Ziółkowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli regulamin można zmieniać w dowolnym momencie to o zmianie masz obowiązek poinformować wszystkich Stąd lepiej tego nei umieszczać :)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o zmianie masz obowiązek poinformować wszystkich Stąd lepiej tego nei umieszczać :)

Wszystkich:

1. Ciebie, moją żonę, Klientów z Irlandii, moją babcię itd., tak?

2. Skąd wniosek, że mam obowiązek informować "wszystkich"? Kolejny domysł.

3. Skąd wniosek, nie mogę nie zamieszczać informacji o tym, że regulamin będzie się zmieniał i co się wówczas dzieje?

OK, widzę, że prócz własnych interpretacji innych nie ma szans zdobyć.

"...wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy..."

Zawiodły i rozczarowały, więc nie polecam: ReMedia z Bydgoszczy, Net-Sukces Krzysztof Ziółkowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MoRiA

Ad. 1. Wszystkich zarejestrowanych użytkowników Twojego sklepu

Ad. 2, 3. Wniosek jest poparty obowiązującymi ustawami regulującymi handel internetowy - zapoznaj się z nimi, jeśli prowadzisz taką działalność to masz wręcz obowiązek

Twoje interpretacje są błędne.

Zapoznaj się z ustawami regulującymi handel internetowy.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc z tego co prawnicy pisali to lepiej nic nie wspominać o zmianie regulaminu. Znaczy oni takiego czegoś wprost nie poradzą ale między wierszami wiadomo ocb. Nic nie pisz a jak zmienisz to ktoś się przyczepi? Wiadomo, że klienci, którzy złożyli zamówienie przed zmianą muszą być obsłużeni na starych zasadach.

Integracja Sensoryczna | Góra Kalwaria | Integracja Sensoryczna Piaseczno

"Mam wielką łatwość w mówieniu innym co mają robić" - król Julian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności