Skocz do zawartości

Za 500 zł to ja sobie informatyka zatrudnię.


sir nimek

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jeszcze nie wiele osób sobie zdaje sprawę, że to usługa w duzej mierze elitarna i nie każdemu warto ją świadczyć

i według mnie ta usługa będzie coraz bardziej elitarna i ceny będą stale rosły, bo będzie rósł koszt utrzymania firmy pozycjonerskiej, konkurencja nie śpi tylko sie rozwija. Powiedzcie ilu z Was konkruje z kolega z forum na pozycjonowanie fraz z danej branży?

Rynek SEO robi się ciasny, dlatego też ceny muszą być wysokie, a klient prędzej czy poźniej będzie musiał sporo zapłacić dobrej firmie, bo ta malutka nie będzie w stanie go wypozycjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Rynek SEO robi się ciasny, dlatego też ceny muszą być wysokie, a klient prędzej czy poźniej będzie musiał sporo zapłacić dobrej firmie, bo ta malutka nie będzie w stanie go wypozycjonować.

Rynek SEO robi się ciasny, ale w niższych przedziałach cenowych. Tam jest bardzo dużo "pozycjonerów" których pozycjonowanie kończy się na zmianie meta-tagów i dodaniu strony do katalogów.

Firm które są w stanie podjąć się grubszej frazy jest nadal niewiele...

Pozdr,

Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sir Nimek napisał na forum dla Początkujących: "patrz oczami programisty G." Ale czasami zapominacie patrzeć oczami przedsiębiorcy. Firmę swoją otworzyłem 3 lata temu, będąc na II roku studiów (AE Poznań). Zatrzynałem z kapitałem rzędu kilkutysięcy złotych było naprawdę ciężko. Przez okres pierwszych 3 lat (gdy nie ma mowy o rzadnych kredytach) miałem tylu klientów, że czasami nie byłem w stanie ich obsłużyć. Nigdzie się nie reklamowałem, miałem odpowiednie kontakty w budownicwie i opinie rzetelnego wykonawcy, to wystarczyło. Zawsze jednak brakowało mi pieniędzy na rozwój zakładu w celu zwiększenia produkcji. Po 2 latach prowadzenia firmy nadszedł moment, gdy mogłem już inwestować spore pieniądze i zwiększyć 4krotnie zatrudnienie w ciągu jednego roku. Wtedy obroty wzrosły też kilkukrotnie i dopiero teraz widzę sens wydawać pieniądze na reklamę. Podniosłem ceny produktów i usług średnio o 20% bo wiem, że i tak dzięki reklamie dotrze do mnie właśnie odpowiednia ilość klientów, czyli taka, przy jakiej będę mieć optymalną produkcję. W tym celu pozycjonuję własną stronę. Ale jeszce rok temu chociaż miałem na to pieniądze nie zleciłbym nikomu pozycjonowania, bo większym problemem dla mnie były małe zasoby produkcyjne.

Dlatego gdy oferujecie firmie usługę pozycjonowania w cenie 2000 zł, może się okazać to dla nich za dużo. Druga firma, być może mniejsza wyda nawet 2500 zł na miesiąc. Dlaczego? Pierwsza woli te 24000 rocznie zainwestować w produkcję lub badania. I tak wie, że nie jest w stanie zwiększyć bardziej produkcji od teraźniejszego poziomu, a pomimo większego zainteresowania ich produktami nie może podnieść ceny, gdyż ma silną konkurencję cenową. Dla nich te 2000 miesięcznie będą pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Może te 2000 przeznaczyć na budowanie marki, ale do tego efektywniej służą inne narzędzia marketingu.

Druga firma ma wolne moce przerobowe zakładu i tylko czeka na kolejnych klientów. Dla nich wydane 2000 nawet 2500 może być niczym w porównaniu do zysku, który zarobią. Przecież teraz ich park maszynowy jest nie wykorzystany. Jest jeszcze trzeci rodzaj firm - handlowe. One praktycznie nie mają ograniczenia co do ilości obsługiwanych klientów. Te firmy nie inwestują w środki trwałe jak maszyny, know-how, licencje itd, one inwestują w budowanie marki i reklamę w celu zdobycia klienta. To one najwięcej skorzystają. Ostatnia grupa firm to młode rozwijające się przedsiębiorstwa oraz monopoliści. Ci pierwsi (tak jak ja) na początku mieli ceny poniżej średniej rynkowej, albo porównywalne do cen produktów niższej jakości. W ten sposób zdobywały co raz większy udział w rynku, zabierając go konkurencji. Teraz, dzięki reklamie mają więcej klientów, mogą podnieść ceny produktów, gdyż dzięki właściwemu marketingowi docierają z ofertą do szerszego grona klientów. Jeżeli dla jednego klienta 200 zł za produkt to dużo, przyjdzie w jego miejsce kolejny, który kupi ten produkt za 220 zł. Te firmy zarabiają najwięcej, zyskują nowych klientów i zwiększają marże. Podobnie monopoliści. Reklama zrodziła u ich potencjalnych klientów potrzebę posiadania i wielu z nich jest gotowych zapłacić wyższą cenę za produkt. Teraz wy jako biznesmeni-pozycjonerzy spójrzie oczami przedsiębiorców tradycyjnych i pomyślcie co zmienić w swoim działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v50 jak najbardziej się z Tobą zgadzam, że trzeba umieć patrzeć oczami przedsiębiorcy/biznesmena dlatego ja podobnie jak Erbit nie oferuję wszystkim pozycjonowania, ale jeśli widzę firmę inwestyjuącą w reklamę/markę i około 1000zł na reklama w necie to dla nich za dużo to sory ale czasem coś mnie trafia.

Prawda jest tak, że swoim klientom robię ogromną przyslugę. Daje im śiwetną reklamę za śmieszne pieniądze. Co to jest 1500 zł/m-c. To jest pensja pracownika, a jaki pracownik zainteresuje w ciągu miesiąca Twoją ofertą 5000 osób (odwiedzalnopść www, o której piszę). Dolicz mu jeszcze dodatkowe koszty :D

Jak patrze jakie sukcesy odnoszą ludzie na moim seo to stwierdzam, że jestem cholernie tani. Na szczęście mam na oku prawdziwy własny biznes.

Pozdrawiam v50 - Twoja opinia była naprawdę cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V50 jak sam piszesz pozycjonowanie, reklama dla mas nie jest odpowiednie dla wszystkich, my to dobrze rozumiemy.

własnie pisze z takiej firmy co opzycjonowanie a nawet wpis do książki telefonicznej nie jest potrzebny. to by była strata pieniędzy. i to nie chodzi o moce produkcyjne tylko o profil działalności a głównie klientów. Internet to dla nich raczej obce medium, mają emaile itp ale wysłanie emaila do nich i zadzwonienie powoduje panike jak to sie robi tip. A trzeba jeździć do klienta żeby coś sprzedać.

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo jest klientów których może i byłoby stać na dobrą reklamę w wyszukiwarkach ale jej nie doceniają, wolą wydawać kase na głupie reklamy w książkach telefonicznych, które najczęściej służą jako podpałka :-) Według mnie najgorsze są firmy, które biorą "pozycjonowanie" jako COŚ do strony, coś co muszą mieć bo inni mają. To mi przypomina lata 90 w piłce nożnej (polskiej) i wypowiedź chyba menago Sokoła-Miliardera Pniewy: "Jeszcze musimy dokupić murzyna i będziemy się bili o puchary". Wtedy wstyd było mieć skład bez murzyna, teraz wstyd mieć stronę bez pozycjonowania w google na top3, nawet gdy strona jest o legalizacji wodomierzy w Paczułtowicach Dolnych.

Potrzebujesz pomysł na biznes? Zapraszam na największe forum biznesowe w Polsce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak uzyskanie ISO 9001-14000. Firmy to łykają, bo licza na prestiż, a często uzyskanie ISO ogranicza pracę w firmię i zwiększa koszty. A z drugiej strony, klienci widzą, że na produkcie napisali: "Firma pracuje w oparciu o ISO ....", z tym, że firma mogła uzyskać certyfikat ISO na "obsługę kserokopiarki". I tak można.

Sir Nimek i Erbit - zawsze szanowałem i robili na mnie wrażenie sprzedawcy, którzy nie myślą tylko jak wcisnąć klientowi produkt, ale swoją pracę traktują również jak uczciwi doradcy. Może dzięki temu by pozycjoner-naciągacz chwilowo zyskał, ale wydaje mi się, że w dłuższym czasie na robili by sobie tylko kłopotów, bo jeżeli pozycjonowanie nie przyniesie żadnych efektów kupującej firmie, to po paru miesiącach czy nie całym roku będą chcieli zrezygnować z drogiej usługi pozycjonowania, a co wtedy, gdy w celu pozycjonowania zainwestowało się w zaplecze, zrobiło się pełno wpisów w katalogach, kupiło płatne linki z myślą o inwestycji długoterminowej. Wtedy chyba byłby problem, a osiągniętych wyników i stracony czas nie można było by wykorzystać nawet do przedstawienia refencji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v50 - Zawsze chciałem być prawdziwym doradcą dla moich klientów, ale wielu z nich pokazuje mi, że po prostu nie warto. Miękkie serce, twarda - cała prawda o życiu :(

Zobacz ja do seo przekonuje uczciwie i nienachalnie - matematyka, fakty opinie o seo na pdst badań i mam z tego kilkaset zł ewentualnie niewiele ponad tysiąc miesięcznie.

Dzwoni marketingowiec z pf i buch reklamę klientowi za 10 tys w papieroowej panoramie bo prestiż, bo marka, elitarne wyróżnienie.

I wiesz co stwierdzam, że takie dyrdymały też będę wciskał klientom i będę im sprzedawał na h.. potrzebne słowa ot tak dla ich prestiżu.

Przestanę być doradcą rycerzem na białym koniu, bo mnie się to przestaje opłacać. Wielu ludziom wydaje się, że kiedy mówisz prawdę i szczerze wyjawiasz pewne informacje to jesteś ciota i mozna Cie zrobić w du**ę. Ot tyle mam w podziękowaniu za moje doradctwo.

A wiesz czemu? Bo moje doradztwo kosztuje kilkaset zł do 1000 m-c. Jak zaczne je sprzedawac za 10 000 i znajdę klientów dopiero wtedy zaczną mnie nazywać profesjonalistą.

A wiesz co mają ludzie z mojego doradztwa? Jeden klient dzięki opracowanej przez ze mnie strategii dotarcia podpisał kontrakt z francją na miliony.

Życzę mu szczęścia i jak najlepiej, ale w życiu od niego nie usłyszałem słowa dziękuję. Proste nie po prostu podziękować komuś za dobre doradztwo. Ale nie wstyd się człowiekowi przyznać, że przez dziesięc lat ledwo firmę ciągnął a po roku współpracy ze mną będzie zbijal kokosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Nimek coraz Twoje wypowiedzi są coraz mniej skromne, ale genralnie to masz racje :(

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Nimek coraz Twoje wypowiedzi są coraz mniej skromne

O tym kontrakcie mojego klienta z francją dowiedziałem się dzisiaj od znajomego z jego firmy. Z początku nie wierzylem, ale jak mi powiedział, że zamierza zmienić siedzibę firmy bo mu miejsca nie starcza (obiekt o powierzchni ok 1000 m) to uwierzyłem.

I tak mnie jakoś to zabolało, że śmieszne pieniądze biorę za to co robie i do tego co jakisz czas wątki, że seo jest drogie itp. Wtedy jest to juz ponad moją psychiczną wytrzymałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóz, prosta sprawa, lepiej robic dla 5 klientów po 2000 zł sztuka niz 20 po 500zł.... kasa ta sama, wieksza przyjemnosc i mniej zachodu. roboty moze nie mniej, ale mniej tłumaczenia, wyjaśniania itd

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w Stanach zostało chyba 17 największych firm z branży SEO taka sytuacja będzie i u nas. Jest tak w każdej rozwijającej się branży, że rynek dzieli się na rekinów i płotki. Tak jak zanika klasa średnia w Polsce tak jest i w większości konkurencyjnych branż gospodarki. Sukces odniosą tylko wytrwali, powiększający kapitał inwestujący w firmę. Oni będą obsługiwać poważnych i największych klientów, a dla reszty, którzy już dzisiaj się nie cenią i nie uzbierają kapitału firmy, pozostanie rynek niszowy, na którym trzebe będzie się narobić, żeby 1000 zł dostać. SEO w Polsce jest młodą branżą. Spójrzcie na rozwinięte rynki, albo branże 'starej' gospodarki jak widoczny jest tam podział rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sir Nimek nie tak od razu na h... bo i po co. A jak już przy mozolnej pracy będziesz większy to starzy kleinci i tym co odmówiłeś będa to pamietać. Zła reputacja się ciagnie latami, nie warto aż tak na ostrzu stawiać sprawy.

Co do kontraktów itp. takie jest życie w reklamie.

Co do rozwoju SEO tutaj zgadzam się będą duże renomowane i pare małych niszowych, tak jak w branzy reklamowej a może nawet mniej, bo małe agencje na rynku lokalnym( nie mylić z małą poligrafią ) zawsze będą.

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja krótka opinia co do rozwoju rynku

NIE bedzie dużych renomowanych firm SEO ;)

SEM jak najbardziej, ale nie SEO

jak sami mówicie lepiej mniejsza liczba klientów, ale większych. a do obsługi kilku dużych klientów nie potrzeba open space'ów :) i setki sekretarek - nie w tej branży a jeśli chodzi o renomę - raz jest raz jej nie ma to po pierwsze a po drugie

W branży SEO nikomu nie zależy na byciu na świeczniku z bardzo prostej przyczyny, a i klienci nie zawsze chcą się chwalić zatrudnianiem firm SEO.

wyprzedaż domen. domeny od 300 pln

 

idziesz na zakupy i po kody rabatowe czy wybierasz gotowanie w domu i potrzebujesz dobry przepis ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności