Skocz do zawartości

KeywordsTool a klikalność reklam Adwords


webfighter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś kojarzy takie zestawienie:

Jak ma się wynik (ścisłe) z KeywordsTool do klikalności reklam organicznych oraz sponsorowanych.

Przyjmijmy że chodzi o popularne słowo bez mapek dla którego ukazują się 3 reklamy sponsorowane nad organicznymi oraz kilka po prawej.

Jaki jest średni CTR klikalności w poszczególne wyniki (TOP3 adwords, boczne Adwords, organiczne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz ci wyjasniam :) badania kazdy wykonuje dla Siebie dla roznych branz / grup slow kluczowych.

Moge ci podac tkie dane w branzy prawniczej, notarialnej i wielu innych, ale sredniej nie wyciagam z tego bo to calkiem rozne dane.

Ogolnie naprawe bardzo wiele zalezy od slow kluczowych (poziomu ich ogolnosci) oraz tekstow reklamowych, ktore sa do nich adekwatne.

Przyklad:

mamy slowo opony

ktos pisze slaba reklame i nikt nie klika jego reklam, a firma znajduje sie na 1 miejscu w linkach sponsorowanych i jaki z tego moral?

ze nie oplaca sie byc na 1 pozycji? :) no wlasnie do tego zmierzam :)

"JAKOŚĆ PAMIĘTA SIĘ O WIELE DŁUŻEJ NIŻ CENĘ."

https://devdoit.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DFAG Oczywiście masz sporo racji w tym co piszesz. Wpływa na kliknięcia w adwords ma na pewno:

- title, opis, występowanie sitelinków itp

- brak zaufania do wyników adwords przez ludzi świadomych (ja np. klikam w organiczne szukając haseł)

Tutaj znalazłem takie testy: https://skapski.com/seo-blog/rozklad-klikalnosci-wynikow-organicznych/, głównie o organic i mamy w nich 52% ludzi klika w organiczne, 48% w pozostałe (adwords, wiadomości, zdjęcia, filmy inne)

Ale taki przypadek: mamy stronę na TOP1 w Adwords (3 pozycje są nad organic) i TOP1 w Organicznych, ten sam title, opis. Jaki CTR osiągnie wynik z Adwords i Organic. Wiadomo możemy podać uśredniony wynik ale to chyba ważne pytanie w przypadku klienta który zapyta:

- lepiej być TOP w organicznych czy w adwords?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie jest znowu bezsensu :)

nie bronie ani jednego ani drugiego - temat jednak jest o wiele dluzszy i odpowiedzi nie da sie podac na zasadzie : tak / nie.

Mozna byc na pozycji 1 ale w linkach sponsorowanych (np wyzej) ktos umiesci super promocje, skopiowane zapytanie klienta do title i swietna reklame ogolnie napisze i...klient wybierze link sponsorowany :)

kolejna sprawa - ludzie porownuja! i nie badzmy naiwni ze tak nie jest :)

odwiedzaja wiele stron z 1 strony Google a nie koncza poszukiwania na 1 :)

oferta, jakosc strony docelowej, atrakcyjnosc informacji dla klienta, usability itd itd, setki rzeczy wplywa na zachowanie klienta.

Ja osobiscie nie umiem jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie - dlatego robie testy:)

polecam wszystkim kilka tematow:

  • google analytics (badz inne podobne narzedzie)
  • testowanie stron docelowych
  • unikalne atrakcyjne teksty pisane dla klientow (title, sitelinks, opisy itd itd)
  • analizowanie klikalnosci z danych (roznych) pozycji oraz pozniej wspolczynnika konwersji!

Powtarzam - klikniecie to jedno, a konwersja to drugie:) jesli ktos ciagle mysli o 1 pomijajac 2 to powodzenia :D

P.S a tak w ogole polecam synergie czyli SEM (SEO+PPC) i po problemie :)

prawda jest taka ze obie formy maja plusy i minusy :) i kazdy o tym wie.

"JAKOŚĆ PAMIĘTA SIĘ O WIELE DŁUŻEJ NIŻ CENĘ."

https://devdoit.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności