Skocz do zawartości

Optymalizacja sklepu/księgarni


An Lor Xen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu staram się zoptymalizować pod względem seo i jednocześnie pozycjonować moją księgarnię. Starałem się uwzględnić porady, które przeczytałem na forum PiO.

Moja strona - Księgarnia medyczna:

https://www.medbooks.pl

Proszę o podpowiedzi i sugestie co można by zrobić, aby strona była bardziej zoptymalizowana. Jednocześnie martwi mnie trochę fakt: pomimo, że pozycjonowane frazy są dość wysoko, to tzw. długi ogon (konkretne książki) są bardzo nisko w serp'ach. Czy moglibyście mi coś doradzić w tej kwestii?

Jeśli chodzi o linki, to do tej pory opierałem się tylko na katalogowaniu (zróżnicowany anchor na domenę główną, linki z opisu do kategorii).

Dziękuje

Księgarnia medyczna - Książki i literatura medyczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest zoptymalizować sklep, księgarnie czy aptekę, który/a zawiera powielone opisy książek czy medykamentów... jedynie można zrobić optymalizację strony technicznej (h1,h2, boldy, linkowanie) bo tekstów - kto zmieni setki tysięcy opisów aby były unikalne ?

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tego świadomość, dlatego do tej pory zdecydowałem się na taką strategię, że stopniowo do najbardziej popularnych książek opisy będą pisane indywidualnie. Wiadomo, że są produkty, które sprzedają się częściej niż inne i na nie najpierw chciałbym zwrócić uwagę.

Natomiast zastanawia mnie dlaczego inne księgarnie, które mają w całości powielone opisy, niższe pozycje na główne frazy, a w wynikach na poszczególne tytuły lub kategorie są w top3, a moja strona daleko.

Księgarnia medyczna - Książki i literatura medyczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seen88 uwierz, że ZGRED doskonale o tym wie ;)

Ja osobiście poprawiłbym jeszcze wewnętrzne linkowanie + dodał na stronę główną jakieś losowo wybrane produkty

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja to temat rzeka: wiem, że sklepy z powieloną treścią DA się wypozycjonować - jeśli jeden z wielu jest dobrze zoptymalizowany to wtedy wypłynie ... ale jak wszyscy zaczną to robic to żaden. Case aptek jest dobrym przykładem...

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G przymyka oko na powielanie treści w sklepach internetowych. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie pisał unikalnych treści dla 50 000 produktów. Ten temat można pominąć. Większość sklepów aktualizuje stany magazynowe automatycznie.

W sklepach należy skupić się bardziej na technicznej optymalizacji.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem google zwraca uwagę na opisy produktów w sklepach. Od 3 miesięcy systematycznie zmniejszały mi się wejścia z długiego ogona, jedynie frazy które pozycjonuje dają jakiś ruch. Na przykład wprowadziliśmy na sklep ubranka pewnej firmy, gdzie nie mieliśmy opisów i trzeba było je pisać z głowy i po miesiącu okazało się że jesteśmy z podstronami na tą odzież w pierwszej dziesiątce bez jakiego kolwiek linkowania

Posiadam taki tam sklep dla niemowląt www.wyprawki-dzieciece.pl

Domy weselne. Znajdź idealne miejsce na imprezę okolicznościową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G na nic nie przymyka oczu ... (no może prawie). akurat przy sklepach to widze (ja, moim zdaniem) więc nie mam podstaw do tego aby zajmowac się sklepem, który ma powielone opisy w pierdyliardach - po prostu to walka z wiatrakami - nigdy nie wiesz czy sklep będzie w topach i jak długo się tam utrzyma.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu Matt wypowiadał się na ten temat. Strony typowo sprzedażowe nie podpadają pod duplicate content.

Owszem, dobrze mieć swój własny oryginalny opis. Jest to brane na plus. Ale jak zmienić opisy 50 000 lub więcej produktów?

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, gdybym wiedział to co już wiem teraz to każdy opis do produktu który wprowadzałem zsynonimizował bym, by nie był identyczny co na stronie producenta. Teraz gdy widzę ile tych opisów musiał bym edytować to mnie mdli:(

Posiadam taki tam sklep dla niemowląt www.wyprawki-dzieciece.pl

Domy weselne. Znajdź idealne miejsce na imprezę okolicznościową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli duplicate content w opisach wpływa negatywnie na pozycje strony to faktycznie trudne do wykonania/kosztowne jest napisanie opisów do kilku tysięcy produktów. Mimo to, liderzy w wielu branżach mają standardowe opisy od producentów/dystrybutorów i osiągają pierwsze pozycje.

Jak Waszym zdaniem powinna wyglądać optymalizacja strony produktu?

Tytuł w <h1>, w opisie słowa kluczowe w bold, wylistowane cechy produktu.

Na co warto jeszcze zwrócić uwagę?

Księgarnia medyczna - Książki i literatura medyczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@An Lor Xen: https://seo.zgred.pl/sklepy-internetowe/ tu masz opisane.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności