Skocz do zawartości

Optymalizacja sklepu/księgarni


An Lor Xen

Rekomendowane odpowiedzi

Swego czasu Matt wypowiadał się na ten temat. Strony typowo sprzedażowe nie podpadają pod duplicate content.

Jak nie podpadają jak podpadają... jeśli masz zasysaną treść z hurtowni... 99 % wszystko poleci w otchłań bez zmian treści czy jakichś dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę dodać, że po napisaniu własnych opisów w przypadku produktów, które były >100, wskakiwały od razu do Top 10-20, bez dodatkowego linkowania - wniosek, że jednak ma znaczenie - szczególnie jeśli chodzi o strony młodsze i "słabsze" od konkurencji. Czy macie podobne doświadczenia?

Wydaje mi się, że stare strony z wypracowaną pozycją i "mocą" mogą sobie pozwolić na DC i osiągać wysokie pozycje w serpach mimo powielonej treści. Oczywiście nie znaczy to, że nie można tego wypracować :)

Księgarnia medyczna - Książki i literatura medyczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

An Lor Xen odnosnie włąsnych wpisów potwierdzam. Ja zaczynam na te popularne produkty tworzyć własne opisy i do tego wstawiać zamuły w recenzjach, warto robić jakieś zachęty żeby ludzie pisali recenzje.

Trzeba zdać sobie sprawę z kilku rzeczy, po pierwsze skrypt, mniejsi, skorzystają z gotowych rozwiązań typu tak jak widzę Ty Presta czy Magento czy jakiś skrypt typu OSCommerce, itd. itd. co za tym idzie już na wstępie korzystasz z powielonego ileś tam tysięcy razy skryptu, tu przewaga dużych z własnymi silnikami sklepów typu empik, merlin. Do powielonego skryptu sklepu dorzuc powielone treści produktów, do tego jeszcze słabą domenę i masz koniec ogona. Do tego jak widać w dużych sklepach na stronie produktu mają dużo treści dodatkowych w postaci komentarzy czy recenzji... na co nowy, maly sklep po prostu nie ma mozliwosci zeby do kazdej pozycji ktos mu je dopisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo - idealna sytuacja to własny skrypt napisany specjalnie pod dany serwis, dobrze zoptymalizowany, a do tego unikalne opisy + dobrane tagi, powiązane produkty, recenzje, opinie. Niestety z tym wiążą się raz koszty, dwa czas - na opinie czy recenzje użytkowników trzeba poczekać. Można zachęcić ich np. mailem, czy jakimś programem lojalnościowym, rabatem na następny zakup za napisanie opinii.

Jeśli chodzi o mnie zdecydowałem się na Prestę, ze względu na to, że jest całkiem dynamicznie rozwijana, kody jest przejrzysty, bardzo łatwo dopisać swoje modyfikacje, moduły. Ma też swoje wady (np. przyjazne urle można by lepiej rozwiązać)..., ale jak na darmowe oprogramowanie to jest dobry skrypt - mi przypadł do gustu. Dodatkowo jest dość dużo płatnych modułów w sensownych cenach, które uzupełniają braki.

Księgarnia medyczna - Książki i literatura medyczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem oscgold - nie polecam, juz chyba lepsze łyse oscommerce, obecnie bede wdrażał magento, mam nadzieje będzie lepiej. Ale to jest właśnie ten ból, darmowy skrypt, niestety napisanie nowego od podstaw dla mniejszych firm jest nieopłacalne, tego typu oprogramowanie musi być stabilne, bez błędów i działać, zlecić byle komu to nie spełni zadania, a i też trochę bedzie kosztowało, a zlecić jakiemuś profesjonaliście napisanie to będzie bardzo kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo - idealna sytuacja to własny skrypt napisany specjalnie pod dany serwis, dobrze zoptymalizowany, a do tego unikalne opisy + dobrane tagi...

Sorry, ale jak rozkręcasz swój biznes to musisz się liczyć z wydatkami. Nie ma tak, że bez inwestycji założysz sprawnie funkcjonujący sklep internetowy. Każdy darmowy skrypt wymaga poprawek i przystosowania dla własnych potrzeb. Niektórych darmowych skryptów sklepowych nie da się przystosować do dzisiejszych wymagań. Wszystko co darmowe jest kiepskiej jakości.

Tylko oprogramowanie pisane pod klienta według jego instrukcji, daje szanse na sukces. Dobrze zaprojektowane linkowanie wewnętrzne to podstawa.

Co do opisów produktów, nikt jeszcze nie odpowiedział jak zmienić opisy przy 50 000 produktów i więcej. Ktoś wie jak?

Chętnie zatrudnię taką osobę. ;)

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej dostosować skrypt niż zlecić od nowa. Łatwo się mówi, że trzeba zainwestować - trzeba najpierw przeanalizować co będzie bardziej opłacalne. Zawsze z czasem można przenieść sklep na dedykowane rozwiązanie.

Tylko oprogramowanie pisane pod klienta według jego instrukcji, daje szanse na sukces. Dobrze zaprojektowane linkowanie wewnętrzne to podstawa.

Nie ma przeszkód, aby darmowe oprogramowanie dostosować do własnych potrzeb.

Jeśli chodzi o opisy - zależy czy się opłaca i ile ich jest. Zmiana opisów na unikalne nie gwarantuje nam od razu odwiedzających i sprzedaży. Dlatego moim zdaniem warto spróbować na np. 100 czy 500 produktach - porównać pewien okres przed zmiana, i pewien dłuższy po zmianie. Jeśli wzrost sprzedaży będzie na tyle zadowalający to stopniowo uzupełnimy wszystkie.

Co do opisów produktów, nikt jeszcze nie odpowiedział jak zmienić opisy przy 50 000 produktów i więcej. Ktoś wie jak?

Zatrudnić kilku/kilkunastu copywriterów, podzielić dla nich produkty, opłacić ich, po kilku miesiącach będzie gotowe? To przecież tylko kwestia pieniędzy i czasu. Wykonalne - na pewno, opłacalne - nie wiem.

Księgarnia medyczna - Książki i literatura medyczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrudnić kilku/kilkunastu copywriterów, podzielić dla nich produkty, opłacić ich, po kilku miesiącach będzie gotowe? To przecież tylko kwestia pieniędzy i czasu. Wykonalne - na pewno, opłacalne - nie wiem.

:) Przy aktualizacji stanów magazynowych 2 razy w tygodniu? Możesz się bawić w takie pierdoły jak masz 100 czy 200 produktów.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jednego rozwiązania dla wszystkich :)

A wracając do tematu:

Jak wygląda wasza taktyka linkowania? Oprócz strony głównej linkujecie także kategorie i produkty?

Obecnie linkuje zarówno główna jak i kategorie (ok. 70) - uważam, że linkując do kategorii m.in. szybciej indeksowane są poszczególne produkty. Ze względu na ilość, obecnie nie linkuje do poszczególnych produktów, lecz zastanawiam się nad wybraniem 50 i sprawdzeniem efektów.

Księgarnia medyczna - Książki i literatura medyczna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że trzeba linkować produkty oraz kategorie.

Chociaż największy nacisk zawsze kładziemy na stronę główną oraz na to, aby każdy produkt/kategoria był dostępny z poziomu "dwóch kliknięć". Optymalizacja sklepu z wieloma produktami sprowadza się do baaardzo wielu elementów optymalizacji.

Podglądajcie najlepszych i rozkminiajcie dlaczego tak a nie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż. Zajrzyjmy do tyłu strony, zamiast na content (text/HTML: 20.8%)

Jak na stronę z 2009 roku, to i tak słaby PR: 1.

Zbadajmy meta tagi

- tytuł jest za długi i zdecydowanie nietrafiony

- opis strony jest za długi (skróć z 219 znaków na około 150)

- słowa kluczowe w porządku

Zbadajmy nagłówki

- na stronie głównej nazwa sklepu

- na stronach produktu nazwy oferowanej książki

pod tym względem wydaje się być w porządku ;-)

Inne:

- niezadeklarowany język strony

Znaleziono Google Analytics. Może podzielisz się informacją skąd masz największy ruch jak do tej pory? Czy dodawałaś się do jakiś porównywarek cen (ceneo, skąpiec, nokaut)? Czy prowadzisz sprzedaż na allegro? Jak to wygląda? :-)

No i co jest Twoim głównym celem: zwiększenie ruchu na stronie czy bezpośrednie zwiększenie sprzedaży? Bo jeśli to drugie to może czas pomyśleć o jakiejś kampanii AdWords?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności