Skocz do zawartości

Dwie firmy - ta sama optymalizacja Adwords


tomasz_gdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

z racji trochę innego problemu, zakładam nowy temat.

Mój projekt składa się z dwóch "szyldów(marek)" które promują ten sam produkt(usługę).

Istnieją również dwie strony internetowe. Oczywiście, ta sama tematyka.

Teraz pytanie:

Chcę wystartować kampanię AdWords na obie strony internetowe w tym samym czasie,

co się stanie, jeżeli użyje tych samych słów kluczowych, podobne (ale nie te same) hasła reklamowe oraz w podobny sposób wszystko zoptymalizuję ?

Czy google uzna to jako spam ? Może są inne konsekwencje tego ?

Planuję doprowadzić do sytuacji, gdzie obie strony będą w pierwszej trójce.

Na co muszę uważać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co muszę uważać ?

1. na zachowanie różnic w witrynach i prezentacji towarów/usług

2. na możliwość identyfikacji dwóch stron jako jednego właściciela

3. na konkurencję

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem, że użycie tych samych słów kluczowych wpłynie negatywnie na wyświetlanie AdWords

Strony nie mogą się identyfikować tym samym właścicielem, w tym cały trick :-)

Chcę stworzyć u klienta poczucie, że oprócz tych dwóch marek, nic innego nie istnieje.

Tak robi np. Saturn i Media Markt - zwalczają siebie nawzajem, a jest to ten sam właściciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milo ze doradzacie Tomaszowi kwestie onpage (zwiazane ze strona www)

ale Google (w przypadku AdWords) najpierw parzy na strukture kont!

Jesli zamierza Pan ustawic 2 x kampanie na 1 koncie na 2 rozne domeny na takie same slowa kluczowe to juz Panu powiem ze to nie przejdie i koniec kropka. Slowa kluczowe zaczna ze soba rywalizowac w aukcjach i tym samym 1 reklama nie bedzie wyswietlana - ta gorsza (nizszy QS).

Najpierw wiec sugeruje rozwiazac kwestie podzialu na 2 konta i osobno poprowadzenia kampanii na rozne domeny, zroznicowania treci reklam itd. a Pozniej wrocenie do tematu ulozenia wszystkiego na stronach WWW.

"JAKOŚĆ PAMIĘTA SIĘ O WIELE DŁUŻEJ NIŻ CENĘ."

https://devdoit.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DFAG bardzo dobre radzisz, ale ja już na tym etapie mimo Twojej uwagi zacząłbym rozmyślać o pozostałych zasadach AdWords.

Padło pytanie

Co Google ma do tego jeśli chodzi o adwords?

Ma to ogromne znaczenie bo jeśli byłaby to jedna firma to Google zbanuje oba konta.

Dla każdej firmy/strony musisz założyć odrębne konta AdWords. Nawet jeśli będą one podobnie zbudowane - zapewne teksty reklamowe będą się różnily, ale jeśli to Twoje marki to możesz właśnei jak saturn i mediamartk w tekstach bawić się słowem i rywalizować jawnie z tą drugą marką.

Jednak pamiętaj, że muszą to być dwie odrębne firmy. Oba konta muszą być na zupełnie inne dane rozliczeniowe jak i dane firmowe na stronach www. Jeśli oto nie zadbasz to jest szansa, że google połączy fakty i znowu ban.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DFAG bardzo dobre radzisz, ale ja już na tym etapie mimo Twojej uwagi zacząłbym rozmyślać o pozostałych zasadach AdWords.

Padło pytanie

Co Google ma do tego jeśli chodzi o adwords?

Ma to ogromne znaczenie bo jeśli byłaby to jedna firma to Google zbanuje oba konta.

Dla każdej firmy/strony musisz założyć odrębne konta AdWords. Nawet jeśli będą one podobnie zbudowane - zapewne teksty reklamowe będą się różnily, ale jeśli to Twoje marki to możesz właśnei jak saturn i mediamartk w tekstach bawić się słowem i rywalizować jawnie z tą drugą marką.

Jednak pamiętaj, że muszą to być dwie odrębne firmy. Oba konta muszą być na zupełnie inne dane rozliczeniowe jak i dane firmowe na stronach www. Jeśli oto nie zadbasz to jest szansa, że google połączy fakty i znowu ban.

Potwierdzam - tak jak pisalem - 2 konta zdecydowanie i roznicowanie wszystkiego, doslownie - wszystkiego :)

Inaczej szkoda obu kont bo moga stac sie bezwartosciowe po miesiacu :)

Potwierdzam wpis kolegi.

"JAKOŚĆ PAMIĘTA SIĘ O WIELE DŁUŻEJ NIŻ CENĘ."

https://devdoit.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zrozumiałem, czy chcesz promować dwie marki w ramach tej samej firmy, czy masz już dwie firmy, które pozwolą ci unilnąć wielu kłopotów. Generalnie zalecam dużą ostrożność, bo nawet jeśli sam Google nie zwietrzy podstępu, to konkurencja zapewne mu o tym chętnie doniesie. Znalazłem rozmówkę tematycznie związaną z twoim pomysłem: https://productforums...lam/8hc__5Fk3XI

Zastanawia mnie natomiast inna kwestia: po co chcesz zwiększać swoje wydadki na adwords tworząc sam sobie konkurencję? Jeśli dobrze rozumiem, koszt słów kluczowych zależy m. in. od tego ile firm chce się reklamować na dane frazy. Pozycje ustalane są na zasadzie licytacji. Dokładając kolejnego "gracza" powodujesz, że ogólna wartość za kliknięcie wzrasta, bo licytujesz się nie tylko z konkurencją, ale także sam ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Zróżnicowanie wszystkiego, jest w moim wypadku możliwe tylko w połączeniu - konto firmowe + konto prywatne (niekomercyjne). Tak też zamierzam postąpić. Nie mogę pozwolić sobie na "bana". Niestety, nie mam też dwóch firm - tylko dwie "marki" jednej firmy reklamujące to samo.

Jak w przypadku Saturn-Media Markt chcę stworzyć u klienta poczucie, że oprócz tych dwóch marek, nic innego nie istnieje. Jestem o tym zabiegu marketingowym tak bardzo przekonany, że wkalkulowałem zwiększenie wydatków na Adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomasz_gdy wlicz również bana na dwa konta - niestety odpowiedziałeś na najważniejsze pytanie. Czy masz dwie firmy, czy tylko jedną. To, że jedną konto poprowadzisz komercyjnie a drugie na firmę google wyłapie, że obie strony należą do tej samej firmy - ban na dwa konta.

Gra niewarta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności