Skocz do zawartości

Opisy produktów w sklepie internetowym


pasibrzuch

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy więc witam wszystkich, początkujący więc prosze o wyrozumiałość.

otwieram sklep internetowy z artykułami dekoracyjnymi około 3000 pozycji i mam pytanie co do opisu produktów. Najlepiej gdy opisy produktów są unikalne, nie powielane ze stron dostawców czy konkurencji. Stworzenie takiego opisu nie będzie problemem jednak co zrobić gdy w sklepie posiadam 150 produktów różniących się tylko kolorem. Stworzenie unikalnego opisu dla każdego z nich jest raczej niewykonalne.

Czy jeżeli opisy produktu będą się różniły tylko kolorem, nie będzie to powielanie treści?

A może bardziej opłacalne byłoby nie dodawanie opisu do prduktu tylko bardziej rozbudowany opis podkategorii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odpowiedź, jest to rozwiązanie. Co prawda znacząco zmniejszy to liczbę produktów w sklepie ale rozwiązaniem jest.

A jeszcze zapytam, czy dublowanie tego rodzaju treści, jak to opisałem w pierwszym poście jest bardzo dużym przestępstwem z punktu widzenia pozycjonowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już googla zapytaj :) Są sklepy co mają pokopiowane wszystko i jakoś żyją. Ja bym zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt rozwiązania, które zaproponowałem. Mniejsza ilość produktów w założeniu powinna mniej obciążyć maszynę choćby przez fakt, ze ludzie nie będą oglądali każdego koloru z osobna aż trafią na właściwy. Mniej zapytań do bazy, mniejsze zużycie transferu ogólnie same plusy.

Integracja Sensoryczna | Góra Kalwaria | Integracja Sensoryczna Piaseczno

"Mam wielką łatwość w mówieniu innym co mają robić" - król Julian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wezmę Twoje cenne wskazówki pod uwagę przy dodawaniu produktów. Jednak najgorsze jest w tym to, że stosując rozwiązanie z cechami produktów, mój sklep będzie wyglądał dość blado na tle konkurencji. Ja będe miał produktów 200 a konkurencja o jedno zero więcej.

Z drugiej strony mniejsze zużycie transferu no i brak powielania treści na stronie. Jak piszesz sklepy kopiują wszystko z hurtowni i jakoś funkcjonują, może nia ma co panikować..

domoweseo i Tuja, szybko rozwialiście moje wątpliwośći. Będę unikał dublowania treści. Mam tylko nadzieję że mojemu sklepowi nie stanie sie krzywda wszak dwa dni zdublowana treść na stronie była. Dzięki za cenne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domoweseo i Tuja, szybko rozwialiście moje wątpliwośći. Będę unikał dublowania treści. Mam tylko nadzieję że mojemu sklepowi nie stanie sie krzywda wszak dwa dni zdublowana treść na stronie była. Dzięki za cenne rady.

Usunięcie DC pomaga - ale jeszcze jedna uwaga - jak będziesz miał unikalne opisy to walcz z plagiatorami jak się da - niestety Google nie zawsze przejmuje się kto od kogo skopiował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, podane wyżej rozwiązanie jest bardzo celne, gdybyś nie mógł tak jednak zrobić, możesz zróżnicować treść wstawiając na przykład emocjonalne opisy kolorów. Będzie to wówczas różnicowało treść, a może też być ciekawe dla klienta który nie zna znaczenia kolorów. Dla przykładu kolor jasno zielony to kolor nowości, może kojarzyć się z wiosną. Jeżeli jesteś programistą to możesz sobie zakodować znaczenie poszczególnych kolorów w bazie, i tylko z listy wybierać przypisy.

Innym sposobem, może być dodanie własnej opinii na temat produktu lub opinii użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m.michalski dzięki za podpowiedź z opisami kolorów. Skupię sie jednak na dodawaniu cech do produktów, sklep w modelu saas ale na szczęści posiada zarówno funkcję cech produktów jak i opinii.

domoweseo janpos - dzięki raz jeszcze za info

nie spodziewałem sie tak szybkich odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własne doświadczenie : Opisy unikalne, nie producenta bądź konkurencji. Mam po kilka opisów na sklepie tych samych (w obrębie sklepu) i google aż tak źle tego nie traktuje. Za to mam w każdym produkcie unikalny meta opis i tytuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro krzys86 poruszył temat meta tagów. Korzystam z oprogramowania sklepu redcart. W zakładce seo dla produktu mam możliwość dodania tytułu strony produktu, opisu strony produktu oraz słów kluczowych - to jest dla mnie jasne.

Jednak mam jeszcze pole "dodatkowe meta tagi dla produktu". Co to meta tagi odpowiedź znalazłem, ale może podpowiecie co wpisać w pole "dodatkowe meta tagi dla produktu". Ewentualnie może jakieś linki gdzie mógłbym o tym poczytać. Jak widzicie w temacie jestem zielony, ale kiedyś nauczyć się trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak najgorsze jest w tym to, że stosując rozwiązanie z cechami produktów, mój sklep będzie wyglądał dość blado na tle konkurencji. Ja będe miał produktów 200 a konkurencja o jedno zero więcej.

To jest zaleta nie wada.

Lepiej mieć 200 pozycji i wiedzieć co się sprzedaje niż 10 tys. z czego 90 procent niedostępna.

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się całkowicie z Mariuszem. Co z tego, że ktoś ma tysiące produktów, skoro klient szuka jednego-kilku i jak nie znajdzie w kilkanaście sekund, to szybko opuści stronę :)

Ludzie zwracają większą uwagę na usability strony - czytelność, łatwość nawigacji i dotarcia do informacji.

A szczerze mówiąc, jakbym znalazł sklep, gdzie po każdy kolor musiałbym klikać na nowy produkt... to mógłbym z niego zrezygnować.

@pasibrzuch - może zapytaj bezpośrednio u dostawcy redcarta - https://redcart.pl/kontakt/klienci/napisz_do_nas.html - zakładam, że ich pracownicy powinni Ci wyjaśnić funkcjonalności usługi.

Czasem u źródła najszybciej i najłatwiej :)

Ahh - chodzi Ci o porządne teksty na strony www? Pewnie, zapraszam. Wybierasz te bardziej informacyjne czy z soczystą dawką perswazji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności