Skocz do zawartości

Tagi: <b> kontra <strong>


KodIT

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczytałem gdzieś, że z punktu widzenia seo lepiej używać tagów <strong> zamiast <b>.

Z drugiej strony przeczytałem też kilka poradników, w których mówią tylko o <b> a o <strong> nawet nie wspominają.

Jakie jest Wasze zdanie i doświadczenia w tej sprawie?

W Poznaniu mieszka wielotysięczna rzecza użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów. Wiele osób, które miało problem z komputerem, wie jak trudno znaleźć profesjonalny serwis komputerowy w Poznaniu, któremu można zufać i powierzyć bez obaw swój sprzęt i dane.
Jeśli zdarzyło się Wam np. skasować przez przypadek bezcenne zdjęcia albo dysk nagle przestał działać, zapewne wiecie, że odzyskiwanie danych z dysków odzyskiwanie danych z dysków twardych jest możliwe i przynosi tym lepsze efekty im prędzej zabezpieczycie dany nośnik przed dalszym uszkodzeniem (nadpisaniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - zróbcie test i opis dowolnej kategorii w sklepie (cały opis) strongiem portaktujcie. a potem zobaczcie co się dzieje i jak strona leeeci :)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strong jest dużo lepszy. Tutaj masz artykół na ten temat z diagramem to potwierdzającym.

"Przykładami znaczników semantycznych: STRONG,EM, H1 – H6,KBD, CODE, SAMP Q, BLOCKQUOTE, CITE.

Najczęściej stosuje się tytuły nagłówków, wyróżnienia strong oraz em. Znaczniki te dają podobne wizualnie efekty jak znaczniki B, I czy ostylowanie przy użyciu CSS odpowiednie cech wyglądu nagłówków. Jednak dla wyszukiwarek liczy się efekt semantyczny, nie wizualny.

Treści objęte zwykłymi znacznikami, odpowiedzialnymi za aspektami wizualnymi, są jak zwykły tekst. Dlatego tak ważne są różnice pomiędzy stosowanie znaczników semantycznych a wizualnych.

Treść ujęta w znaczniki wizualne, może mieć taki sam wygląd jak ta objęta znacznikami semantycznymi. Jednak znaczenie jakie przekazują robotom wyszukiwarek jest znacząco różne. Aby ułatwić zrozumienie semantyki znaczników, zapoznaj się z poniższym punktem."

źródło: poradnik-seo.pl/optymalizacja/semantyka-kodu,slowa-kluczowe.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie strong - znacznik b jest elementem specyfikacji HTML 4.01 Transitional, czyli pozostałością po HTML w wersji 3. Od dawna powinni wszyscy używać HTML w wersji 5 bądź 4.01 Strict - i w żadnej z nich tagi nie istnieją. Znacznik ten jest rozpowszechniony tylko i wyłącznie przez głupotę autorów starych artykułów na temat HTML które istnieją do dziś (i są czytane).

Więcej informacji tu -> https://pornel.net/transitional

W kwestii SEO:

  • jeżeli chcesz po prostu pogrubić tekst, użyj styli css - czyli np. <span style="font-weight:bold;">tekst pogrubiony</span>
  • jeżeli chcesz wyróżnić ważny tekst, użyj znacznika <strong>wyróżniony tekst</strong> - a zarazem nie wolno przesadzać z tym, o czym przypomina @Zgred

Nie można mylić "b" ze "strongiem" - to zupełnie odmienne znaczniki HTML, a jedyne co je upodabnia to... właśnie to, że przeglądarki interpretują je jako pogrubiony tekst. I nic więcej.

Webmastering, kodowanie & programowanie

Więcej informacji na moim profilu

Zapraszam na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności