Skocz do zawartości

Wybór firmy pozycjonującej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem tu nowy i słabo znam się na pozycjonowaniu, więc prosze o wyrozumiałość.

Potrzebuję wypozycjonować swoją (firmową) stronę.

Na co powinienem zwracać uwagę przy wyborze firmy pozycjonującej?

Jako laik wybrałem sobie dwie firmy, ale pnieważ nic nie kupuje bez wcześniejszego rozeznania, zainteresowałem sie Waszym forum.

I przeczytałem o tych firmach nieciekawe rzeczy.

Od razu zaznaczę, że koszty są raczej drugorzędna sprawą, natomiast liczy sie dla mnie efekt. Przez efekt rozumiem zwiększenie obrotów mojej firmy. Jak zdążyłem wyczytać, niektóre firmy pozycjonujące podsuwają klientom frazy wygodne (łatwe) do wypozycjonowania dla nich, ale niewiele warte dla klienta.

Nie szukam najtańszej możliwości wypozycjonowania, ale dobrej. Nie stać mne na eksperymenty.

Nie chciałbym, jak niektórzy "żalący" się tutaj na forum, kupić usługi, której nie rozumiem i nie wiem, jakie zapisy w umowie moga byc dla mnie niekorzystne.

Najpierw chciałbym trochę "liznąć" temat ;) , żeby wiedzieć, o czym mówię w rozmowie z firmą pozycjonująca i jakie zagadnienia są ważne przy wyborze.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na to, jak sprecyzowane jest spełnienie warunków umowy. Jeśli na firmie pozycjonującej nie ma żadnego ciśnienia (płacisz tylko za pozycje), wtedy mogą podchodzić do sprawy mało skrupulatnie. Motywujące są takie zapisy, które uzależniają płatność od dodatkowych konkretów, np. płatność za pozycje, ale tylko wówczas, gdy co najmniej połowa fraz znalazła się w top10.

Popularne jest przymusowe wciskanie klientowi łatwych fraz w pakiecie z trudną. Wówczas trudna fraza wyceniana jest bardzo nisko, gdyż i tak nie będzie pozycjonowana. Firma zadowoli się zyskami z fraz pobocznych. Dobrze jest zawrzeć w umowie rozróżnienie fraz na główne i dodatkowe i uzależnić płatność za dodatkowe od pozycji głównych.

Warto zwrócić uwagę na to, czy wymienione są techniki pozycjonowania, jakich używać będzie firma. Jeśli nie - wtedy dobrze jest zawrzeć w umowie zapis o ewentualnym odszkodowaniu za wpędzenie domeny firmowej w filtr lub ban.

Sam sprawdzaj pozycje w wyszukiwarce, jeśli to firma chce Ci je wcisnąć. Czasami nieświadomy klient zgadza się na płacenie za frazę, na którą i tak jest na 1 pozycji.

Pożądany dla klienta jest również zapis w umowie który zabrania firmie pozycjonującej umieszczania jakichkolwiek linków wychodzących ze strony klienta. Chodzi tutaj o to, aby Twoja strona nie była używana jako zaplecze do pozycjonowania stron konkurencji. Jest to dziwne, ale czasami się zdarza.

Czas w końcu zagospodarować sygnaturkę. Zajmuję się pozycjonowaniem. Kontakt przez PW na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zwrócić uwagę na to, czy wymienione są techniki pozycjonowania, jakich używać będzie firma.

:D normalnie tekst miesiąca

eśli nie - wtedy dobrze jest zawrzeć w umowie zapis o ewentualnym odszkodowaniu za wpędzenie domeny firmowej w filtr lub ban.

a jesli konkurencja doprowadzi do tego? To firma SEO ma za to zapłacić ??? Człowieku ty jesteś oderwany całkowicie od realów...., przestań udzielać całkowicie bezsensownych rad

Już białe bractwo przyznaje że stronie można zaszkodzić linkami, można dzialac na szkodę innej stronie, a ty wyskakujesz z jakimiś odszkodowaniami.... litości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D nie jestem twoim kolega to po pierwsze, a po drugie w życiu nie podpisałem by takiej umowy, ale na ZUSY i wypłaty dla pracowników jakoś mi nie brakuje, wiec nie opowiadaj farmazony bo niewiesz co negocjuje, a co nie.

Można działać na szkodę innej stronie to jest już oficjalnie przyznane, wiec jeśli ty chcesz odpowiadać finansowo za nieuczciwie działania konkrecji to twoja sprawa, ale nie opowiadaj ze to jest czymś powszednio stosowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że jest to powszechnie stosowane. Na 3 ostatnich klientów jednak 2 chciało mieć jakąś formę zabezpieczenia - w końcu dogadaliśmy się inaczej, zapis w umowie się nie pojawił, ale mam wrażenie, że klienci są coraz bardziej świadomi. Przynajmniej ja na takich trafiam.

"kolega" to zwrot grzecznościowy.

Czas w końcu zagospodarować sygnaturkę. Zajmuję się pozycjonowaniem. Kontakt przez PW na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin powtórzę to po raz 3 ci, Google oficjalnie przyznaje ża można zaszkodzić stronie linkami, wiec powiedz jak można opowiadać za stronę finansowo jeśli każdy może jej zaszkodzić - każdy.

Teraz odwracasz kota ogonem pisze ze klienci chcą ale ty już niby nie chcesz a napisałeś co?

Warto zwrócić uwagę na to, czy wymienione są techniki pozycjonowania, jakich używać będzie firma. Jeśli nie - wtedy dobrze jest zawrzeć w umowie zapis o ewentualnym odszkodowaniu za wpędzenie domeny firmowej w filtr lub ban.

Napisałeś że warto starać się o taki zapis, kogo ty uczysz potencjalnych swoich klientów i co ze firma SEO ma odpowiadać finansowo za to co może zrobić każdy inny użytkownik internetu.

A tekst

warto zwrócić uwagę na to, czy wymienione są techniki pozycjonowania

, to w ogóle poniżej progu do dyskusji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto powiedział ze chce doradzać autorowi tematu?

Lepiej nic nie mówić , jak mówić że ma obciążać firmy SEO za stan strony w wyszukiwarce, czy żądać ujawnienie technik pozycjonowania.

To dziwnie, bo raz uczysz że tzreba zadbać o taki zapis w umowie a później piszesz

Na 3 ostatnich klientów jednak 2 chciało mieć jakąś formę zabezpieczenia - w końcu dogadaliśmy się inaczej,

to tzreba było podpisać, zgodzić się na kary finansowe, tak jak uczysz autora tego tematu, a nie "dogadywać się inaczej".... kupy to się nie trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mogę Ci poradzić to poszukaj po znajomych albo znajomych znajomych czy ktoś nie korzysta z czyichś usług pozycjonerskich. Żeby pozycjonować nie trzeba mieć wielkiej firmy. Freelancer, jeśli tylko zna się na rzeczy, to podejdzie do Twojej firmy indywidualnie i na pewno bardziej będzie mu zależeć na Tobie jako kliencie niż jakiejś wielkiej korpo-firmie. Dla niego będziesz ważnym klientem, jednym z kilku a dla takiej firmy jednym z setki klientów - jak nie będzie efektu i odejdziesz to mała dla nich strata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co powinienem zwracać uwagę przy wyborze firmy pozycjonującej?

Zwróć uwagę na to jak duża jest ta firma. Jeżeli zlecasz pozycjonowanie jednej z największych agencji wątpliwe że zostaniesz potraktowany indywidualnie. Poza tym część Twoich opłat za seo musi pokryć wynagrodzenia dyrektorów, działu sprzedażowego itp. - na prawdziwe "seowanie" niewiele zostanie.

Załóżmy że w sumie płacisz miesięcznie za kilka fraz 1000zł - dla dużej agencji będzie to tyle co nic, dla jedno lub kilko osobowej firmy będziesz klientem o którego warto dbać.

koszty są raczej drugorzędna sprawą, natomiast liczy sie dla mnie efekt. Przez efekt rozumiem zwiększenie obrotów mojej firmy

Żaden pozycjoner nie zapewni Ci zwiększenia obrotów - może tylko poprzez pozycjonowanie ilość osób odwiedzających Twoją stronę, co niekoniecznie musi się przełożyć na zyski. W zależności od branży w jakiej działasz i cech charakteryzujących potencjalnych odbiorców można zoptymalizować stronę sprzedażową i wdrożyć inne działania niż pozycjonowanie.

Jak zdążyłem wyczytać, niektóre firmy pozycjonujące podsuwają klientom frazy wygodne (łatwe) do wypozycjonowania dla nich, ale niewiele warte dla klienta.

Piszesz, że kasa nie gra większej roli. W takim razie proponuje zlecić research fraz które powinny być dla Twojej firmy atrakcyjne. Zapłacisz za to niewiele, a będziesz miał porównanie z frazami jakie zaproponuje firma, która będzie Cie pozycjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jakich konstruktywnych porad udzielisz autorowi tematu?

Ja bym poradził aby nie wierzył w żadne gwarancje oprócz gwarancji wykonania tego, tamtego i owamtego. No i nie wierzył w cuda na kiju i zapewniania o 100% skuteczności ...

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mało danych aby cokolwiek doradzić czy chociaż pomóc odsiać ziarno od plew :) to zależy co autor topiku ma za firmową stronę: serwis? sklep? filmy porno? może viagrą handluje? wizytówka prawnika? czy może zawodowo zbiera szyszki w lesie? Wtedy dopiero można rozmawiać o umowach, technikach etc.

laska.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat fakycznie poruszany pare razy nawet google zna juz odpowiedz: jak znaleźć firmę pozycjonującą nie mniej wybieraj wg następujących czynników:

  • z polecenia, szukamy po znajomych czy nie mogą nam polecić jakiś firm SEO/SEM może już korzystają z ich usług i są zadowoleni a może chcą nas przestrzec przez jakąś firmą jakimś pozycjonerem
  • wiek firmy w seo/sem branży - jest to jeden z najważniejszych czynników
  • wizerunek - skoro ktoś nie dba o swój skąd mamy pewność ze zadba o nasz?
  • marka - skoro pozycjoner nie potrafi wypromować swojej marki jaką mamy pewność ze wypromuje naszą?
  • umowa - zwracamy uwagę na umowę jaką mamy podpisać z firmą - jeżeli jest zbyt skomplikowana lepiej omijać zawczasu taką firmę

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności