Skocz do zawartości

Nieodebrane Przesyłki - Sklep Internetowy


Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, które zaprząta mi ostatnio głowę. Chodzi o to że zajmuję się dużym sklepem internetowym. Często zdarza się że ktoś nie odbierze czy też odmówi odebrania przesyłki.

Jak u was jest to rozwiązane?

Próbujecie egzekwować zwrot kosztów za przesyłkę? Jeśli tak to w jaki sposób? Czy też olewacie to i wliczacie coś takiego w koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się to oczywiście. Raczej wrzucam to w koszty i nie bawię się z klientami. Niektórzy nie wiedzą co to znaczy zamówić towar kurierem i chcą aby kurier był o 17:15 pod blokiem w Pipkach Krętych bo oni akurat kończą pracę.

Zbyt dużo wymagają od ludzi a zbyt mało od siebie. Nie nauczysz ich. Wydaje im się, że MAJĄ PRAWO, niestety mają.

Wyślesz im fakturę na koszty wysyłki? Wyrzucą do kosza... Oddasz 20 zł do komornika - masz na to czas?

Druga sprawa to zwrot towaru i fakt, że musisz im oddać nawet koszt transportu - czyli de facto koszt usługi która w ich imieniu została WYKONANA przez kogoś.... Masakra. Chroni się kupujących, a sprzedających?

Przykro tak powiedzieć, bo przecież dzięki ludziom żyjesz, ale są tacy, którym wysyła się z przyjemnością - i wystarczy 20 sekund rozmowy tel a są i tacy gdzie nie wiesz czy wysłać, bo jakiś numer wykręcą. Ludzie i ludziska.

Jak już to czytasz to zobacz moje PUFY, może coś dla siebie wybierzesz ;)

Napisz, że jesteś z PIO a wysyłkę masz gratis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi mi też o to czy ja mam prawo egzekwować te koszty wysyłki?

np. wysyłając wezwanie do zapłaty na e-mail, czy coś w tym stylu

Czy też będzie to nadużycie z mojej strony?

Czy dodanie do regulaminu sklepu, tekstu typu że kupujący w przypadku nie odebrania przesyłki zobowiązany jest pokryć koszty wysyłki w dwie strony jest zgodne z prawem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie klauzulą zakazaną przez UOKiK.

Najgorsze czasy e-handlu jednak przed nami. w przyszłym roku wejdzie nowa ustawa.

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zapoznać się z :

Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm. – powoływana jako ustawa o sprzedaży konsumenckiej)

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm. - powoływana jako ustawa o ochronie konsumentów)

lub też

rt. 535. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Obowiązkiem sprzedającego jest przeniesienie praw i wydanie rzeczy kupującemu, a obowiązkiem kupującego jest zapłacenie ceny i odebranie rzeczy. Kluczowym w sprawie jest określenie miejsca spełnienia świadczenia, w którym sprzedający był obowiązany wydać rzecz.

Dług (świadczenie) sprzedającego jest niepieniężne ponieważ polega na wydaniu rzeczy, takie świadczenia są świadczeniami odbiorczymi, czyli powinny być spełnione w miejscu zamieszkania lub siedziby dłużnika (sprzedawcy) jeżeli strony się umówiły, że przedmiot sprzedaży zostanie przesłany do innego miejsca niż miejsce spełnienia świadczenia, zastosowanie ma przepis art. 544 KC

Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

§ 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.

Ponadto, koszt ubezpieczenia rzeczy przesyłanej do innego miejsca niż miejsce spełnienia świadczenia pokrywa, zgodnie z art. 547 KC, kupujący:

§ 2. Jeżeli rzecz ma być przesłana do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, koszty ubezpieczenia i przesłania ponosi kupujący.

Co do kurierów, to niestety, w 40% przypadkach, potrafią nie dostarczyć przesyłki ;) bo im się nie chce, ile razy siódemka w te sposób mnie potraktowała

co innego poczta polska, do tej mam szacunek, jak i pana listonosza, którego znam od kilku lat, wystarczy wypełnić deklarację, i zostawia przesyłki, paczki itd, wraz z gazetką w skrzynce ;)

no i nie rozumiem, jeżeli ktoś nie odstąpił od umowy (a taką zawarł ) to w takiej sytuacji proponuje :

1) wezwanie do dobrowolnej zaplaty 2) jak nie zaplaci - pozew

3) po uprawomocnieniu nakazu/wyroku - przymusowa egzekucja

Najlepszy Warsztat samochodowy Goleniów

Najlepsze i sprawdzone typy bukmacherskie

Poznaj najlepszy serwis samochodowy Kraków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam te doświadczenia z siódemką, wole DHL - kurier dzwoni jak mnie nie ma kiedy będą a siódemka olewa

odnośnie pytania = nic nei zrobisz klient może odstąpić od umowy a takim odstąpieniem będzie nie odebranie przesyłki

Oferuje miejsce na kilku stronach internetowym, gdzie możesz umieścić:
BANERY REKLAMOWE
ARTYKUŁY PROMOCYJNE, REKLAMOWE, INFORMACYJNE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstąpieniem od umowy będzie jej odebranie o odesłanie. Klient ma prawo zwrócić towar w ciagu tych 10 dni, ale nie odebranie paczki nie jest wg mnie jego zwróceniem.

Tu macie info: https://blog.sukcesaukcjonera.pl/nieodebrane-pobrania-jak-z-tym-walczyc/

Ale generalnie wg mnie warto po prostu założyć w biznesplanie pare % takich paczek i tyle, nic się z tym nie zrobi :(. Klient w ten sposób "postraszony" narobi potem szumu w necie i tyle.

A co do kurierów - każda firma jest na takim samym poziomie, to jak ich odbieracie zależy akurat od ludzi pracujących w danym miejscu. U mnie dhl wypada przeciętnie, a siódemka znów najlepiej i najbardziej elastycznie. Nie ma sensu oceniać całej firmy przez pryzmat humorzastego kuriera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłanie wezwań do zapłaty za nieodebraną przesyłkę jest złym pomysłem. Koszty przesyłki nie są duże, więc jeśli wliczymy to w koszty sklepu to jest duża szansa, że klient wróci. Zadowolony klient powraca.

Ja osobiście nie mam z tym problemu, nieodebrane przesyłki u mnie to znikomy promil.

Straty jednak należy uwzględnić w budżecie.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z Ustawą o ochronie niektórych praw konsumnetów .... przy zakupie na odległość, KONSUMENT (osoba nie prowadząca w swoim imieniu DG / zawodowej i dokonująca zakupu poza prowadzoną DG / zawodową), ma prawo w terminie 10 dni do odstyąpienia od umowy - nieodebranie przesyłki jest prawnie interpretowane jako odstąpienie (dorozumiane) - przejaw woli o chęci odstąpienia od umowy ... mimo iż ustawa wskazuje wymóg zachowania informacji w formie pisemnej.

Nie ma sensu się bić o zwrot kosztów przesyłki, ponieważ odstąpienie daje takie skutki prawne jakby do zawarcia umowy nigdy nie doszło, więc nie było żadnego zobowiązania.

Polecam natomiast dokładnie zapoznać się z Ustawą, ponieważ są w niej wyjątki towarów, które spod tego prawa są wyłączone i nieodebranie przesyłki można egzekwować na zwykłej drodze postępowania cywilnego -> egzekucyjnego, ponieważ będzie to niewykonanie zobowiązania po stronie kupującego.

Pozdrawiam :dirol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności