Skocz do zawartości

Jak Google czyta nagłówki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Wiadomo jest, że G. czyta strony i że znaczenie mają nagłówki.

Sytuacja. Style css w osobnym pliku. Tytuł na stronie jako największy ma kod:

wersja A

<div style="h1">nagłówek</div>

wersja B

<div style="tytul">naglówek</div>

Pytania:

Czy G. "czyta" kod i rozpoznaje znaczniki <h1></h1>.

Czy ma jakieś znaczenie nazwa w stylach css nagłówka (tekstu wyróżnionego)?

Czy używając divów i styli w pliku zewnętrznym nie tracimy wartości znacznika h1?

Czy powyższe wersje A i B czymkolwiek się różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w powyższym przykładzie nie ma <h1>. google olewa style, więc możesz sobie całe akapity powsadzać do <h1> i zmienić czcionkę na normalną za pomocą stylów.

ps. <h1> jest elementem blokowym - nie ma sensu wkładanie go do <diva>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość w3master

wersja A

<div style="h1">nagłówek</div>

twoja propozycja, wersja A - 18 znakow niesemantycznego kodu, moja <h1>naglowek</h1> - 5 znakow tego, co google lubi najbardziej.

programisci, koderzy html, pozycjonerzy z zalozenia sa leniwi [daza do celu jak najkrotsza, najefektywniejsza droga], dlaczego chcesz sie wylamac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz sobie całe akapity powsadzać do <h1> i zmienić czcionkę

<h1>Tylko jak wtedy dasz robotom znać, które elementy są na stronie kluczowe skoro wszystkie będę. A informacje i frazy które są dla Ciebie ważne stracą swoją wartość przez to że cała masa niepotrzebnego tektsu znajdzie się w znaczniku który w największym stopniu ma wskazywac na kategorię strony.</h1>

Pozdr,

Radek

Polecam nieruchomości Białystok

Nie tylko cv list motywacyjny na zamówienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu wtrące swoje trzy grosze. Bowiem jak zwykle zapędzamy się w pozycjonowanie dla samego pozycjonowania a nie dla zwiększenia efektywności serwisu.

Hierahia nagłówków jeest elementem treści ułatwiającym jej zrozumienie i objęcie wzrokiem. Pozwala odczytać interesujące treści. Daltego też w <h1> dajemy zwzwyczaj to co nawywamy tytułem strony/podstrony, a przy okazji definijemy główny klucz-tytuł dla niej. W praktyce można znależć zastosowanie jeszcze dla nagłówka <h2> i <h3> (więcej się nie da ładnie umieścić). Dlatego też przy optymalizacji treści nie ma potrzeba nadawania nagłówkom styli zbliżających ich wyglądem do zwykłego tekstu.

Oczywiście to co "proponuje" przeglądarka nie może zostac pozostawione samo sobie i przy np.: 11px czcionce może się okazać że 13px i pogrubione <h1> w zupełności wystarcza.

Nie wiemy jak dokładnie google czyta nagłówki - ale algorytm może się zmieniać - ustawienie ich w sposób naturalny i zgodny z treścią - gwarantuje nam w dużej cześci prawidłowe zrozumienie jej nie tylko przez dzisiejsze Google, ale tez przyszłe i inne wyszukiwarki anlizujące treść i hierarchię ważności w tekscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy danie H1 wielkości czcionki np. 12 za pomocą styli będzie traktowane żle przez G ?

Patrz parę postów wyżej: Google nie czyta styli. Są one stworzone dla ludzi, żeby strona wyglądała jak tako :) i miło się ją oglądała.

Znaczniki nagłówków są także stworzone dla ludzi, ale te z kolei Google - raczej - wyłapuje. Ale mrtn ma rację: nie ma sensu oznaczać nagłówkami zwykłego tekstu dla samego faktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności