Skocz do zawartości

monitorowanie pozycji a narzędzie słów kluczowych


FancyFactory

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie ameryki dla większości nie odkrywam, lecz zastanawia następująca rzecz... Otóż monitorując pozycje fraz kluczowych w Google w taki czy inny sposób kierujemy zapytania do szukajki w postaci tychże fraz, co przecież wpływa na statystyki wyszukiwań w narzędziu propozycji słów kluczowych AdWords. Im więcej osób monitorujących daną frazę, tym dane w AdWords bardziej zakłamane.

Dla przykładu, fraza "biuro rachunkowe Warszawa"

Narzędzie propozycji słów kluczowych AdWOrds wskazuje w dopasowaniu ścisłym: 6600 wyszukiwań

Przy założeniu, że co najmniej 30 podmiotów w jakimś stopniu pozycjonuje się i monitoruje tą frazę w trybie codziennego sprawdzania pozycji, daje to + 900 wyszukiwań wskazywanych przez owe narzędzie.

Realna liczba wyszukiwań będzie więc wynosiła 5700 a nie 6600. Niby różnica nieduża, ale jednak. Myślę, że realne odchylenie w narzędziu propozycji słów kluczowych AdWords waha się w granicach 2%-15% w zależności od frazy.

Co o tym myślicie? Ma to sens? Czy Google AdWords jest może w stanie odsiać zapytania prowadzone przez automaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to tak nie działa. Zresztą wyniki adwords wydają mi się często zaniżone.

Gdyby tak by się dało, byłby to sposób na "odblokowanie" frazy w adwordsach która jest wyłączona z powodu małej liczby zapytań.

Marketing Internetowy - SEO/SEM - km-web.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności