Skocz do zawartości

Fenomen Google


sir nimek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ostatnio zdałem sobie sprawę że G jest niesamowitą szukajka. Dlaczego?

Przykładowo szukajki wp i onet w Polsce zdobyły i mają jeszcze popularność tylko

dla tego, że są integralną częścią portali ogólnopolskich.

Tymczasem na stronie G nie ma nic poza szukajką i co zabrała lwiom część rynku naszym

szukajkom.

Podobnie w USA rywale G to też duże portale yahoo.com msn.com a G to nadal zwykła szukajka

i tez z nimi wygrywa.

To jest fenomen bo nie madrugiej szukajki, która moglaby rywalizować z G nie wspierając

się innymi atrakcjami(portalami), które przyciągną użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zaden fenomen. ja pamietam jak sie szukalo w altaviscie albo hotbocie, a w polsce w onecie (tak!). Ale te wyniki to była jakas loteria. Szukałeś jednego dostawałes drugie.

i nagle pojawiła sie jakas nowa wyszukiwarka gdzie wpisywałes co chcesz a trafnośc wyszukiwanych stron była ogromna w stosunku do konkurencji. i tyle tego fenomenu. stara prawda: zaoferuj lepszy produkt niz konkurencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenomenem Google jest to że od początku było można łatwo manipulować jej wynikami. W interesie "manipulatorów" było to aby stała się tak popularna :D

Tak sobie wymyśliłem. Dowodów nie mam :)

Daj grupie krytyków sztuki na własność kilkanaście/kilkadziesiąt obrazów umierającego nieznanego malarza. Zobaczysz jak nagle stanie się on mistrzem malarstwa.

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenomen Google to zupełnie coś innego.

Budujesz wyszukiwarkę przez wiele lat z niej nie zarabiasz!:D!:)!:)!;)!:)

Jest darmowa pozbawiona reklam i komercji (w pierwszych latach pracujesz nad jej algorytmem)

Po kilku latach gdy masz gotowe dzieło zaczynasz komercję.

Czyli reklamy ,projekty komercyjne płatne aż po wejscie na giełde.

Nie ma tu zadnego fenomenu pieniązki na wyszukiwarkę zapłacili Aniołowie Biznesu i oni zasponsorowali prace nad mechanizmem Google

Natomiast róznica pomiedzy naszymi wyszukiwarkami jest jedna i prosta.

Nasi Panowie zamiast rozwijać wyszukiwarki to zrobili natychmiastowy skok na kasę.

Potęzny bład marketingowy ,nie wytrzymali ciśnienia już musieli zarabiać.

A kiedy mieli jeszcze dobre staty zanim Google chapneło rynek to trzeba było natychmiast inwestować cała kase w engine wyszukiwarki i jej promocje a nie boksy reklamowe.

Teraz to mogą sobie na ptaszku pofiukać :) i to do czasu aż się Yahoo np nie zachcę wejść do Europy Wschodniej i zajadać resztki po Google

I tyle :)

Firmę w Polsce utrzymuje czynną od 1997 roku w Hamburgu od 2008 Roku więc nie robią na mnie wrażenia awatary i linki w stopce. Zajmuje się od zarania początków Black Hat Seo. Mam prawo do zapomnienia. Niech się firma Google zajmie sztuczną inteligencją zanim  Sam Altman ich wyprzedzi :) Moje stare konto https://www.forum.optymalizacja.com/profile/21-kill-bill/  :( boże jaki młody byłem i głupi. Wróciłem i wchodzę z drzwiami nie drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenomen Google to trzy rzeczy:

1. Technologia wyszukiwania -- która w czasie pojawienia się była rzeczywiście bezkonkurencyjna. Nie trzeba było żadnego marketingu (poza wirusowym czy szeptanym), żeby zdobyć miliony użytkoników.

Ludzi z kasą wiedzieli, że na tym będzie mozna zaraobić, wieć wrzucili w Google miliony dolarów -- nigdy w tej firmie nie brakowało pieniędzy.

2. Model biznesowy finansowania, który zawsze musi się pojawić, żeby był sukces. Ten model to zarabianie na reklamie w szczególnej formie -- reklamie nie inwazyjnej w opłatach PPC. Do tego udostępnienie narzędzi dla każdego, nie ważne czy z milionowym budżetem reklamowym czy z paroma dolcami. To samo z AdSense, tylko w drugą stronę. To samo można zaobserwować także na inncych rynkach, na które Google wchodzi, m.in. video.google.com.

Co szczególnie ciekawe, nie od razu istnial pomysł zarabiania na reklamie -- wpadli na to i postawili wzystko na jednej karcie dość póżno.

3. Opierane reklamy na kilku fundamentach: zaawansopwane metody kierowania reklamy, promowanie mierzenia efektywności na każdym kroku (nazywają to sobie ROI Marketing) i modele rozliczeń za reklamę.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast róznica pomiedzy naszymi wyszukiwarkami jest jedna i prosta.
Gogle pozwalało zarabiać pozycjonerom i dostawało od nich darmową rekalmę.

Polskie wyszukiwarki na siłę walczyły z pozycjonerami.

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie rozumiem dwóch wypowiedzi:

1)Do dziś w Onecie wiszą moje spamerskie 132 blogi wysoko wiec czemu Onet ma walczyć z pozycjonerami :D

poprostu niekt nie zdążył mnie podklablować .

2)Google od 2000 roku miało dokładny plan biznesowy to nie było spóznienie z reklamami tylko celowe wprowadzanie biznesplanu w życie.

Polecam wycinki prasowe z 2000roku

Firmę w Polsce utrzymuje czynną od 1997 roku w Hamburgu od 2008 Roku więc nie robią na mnie wrażenia awatary i linki w stopce. Zajmuje się od zarania początków Black Hat Seo. Mam prawo do zapomnienia. Niech się firma Google zajmie sztuczną inteligencją zanim  Sam Altman ich wyprzedzi :) Moje stare konto https://www.forum.optymalizacja.com/profile/21-kill-bill/  :( boże jaki młody byłem i głupi. Wróciłem i wchodzę z drzwiami nie drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kill:

punkt 2:

nie do końca tak było. Teraz może tak chcą, żeby mieć takie wrażenie, że od zawsze chcieli być firmą medialna

Cytat:

Jeszcze w 2002 roku Eric Schmidt, dyrektor zarządzający Google, w rozmowie z dziennikarzem Johnem Battelle’em (autorem książki The Search) na sugestię o tym, że Google może stać się korporacją medialną, odpowiedział: Szukamy następnego rynku o wartości miliarda dolarów w technologii. Rok później, na początku rozmowy Eric Schmidt spytał retorycznie: Czyż biznes medialny nie jest wspaniały?

Teraz Schmidt mówi, że szukją 100-milardowego (sic!) biznesu, oczywiśćie w reklamie i niekoniecznie reklamie online.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dziś w Onecie wiszą moje spamerskie 132 blogi wysoko wiec czemu Onet ma walczyć z pozycjonerami
Czy gdyby spadły z pozycji, to wykupiłbyś reklamę w Onecie ? Coś musi pokazywać się w wynikach wyszukiwania.

Nie znam się na pozycjonowaniu, ja tu tylko zużywam transfer i miejsce w sql.

Roman Kluska ujawnia: nadchodzi INFLACYJNY ARMAGEDON!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności