Luktoja Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Witam Mam pytanie, jak wygląda prowadzenie kampanii dla dużego sklepu internetowego, gdzie jest kilka tysięcy produktów? Jak wygląda tworzenie takiej kampanii a także rotacja tych produktów jak i cen bo wiadomo, że asortyment się zmienia i ceny także. Jest jakaś automatyzacja tego? Czy jedna osoba jest w stanie obsłużyć taką kampanię? Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sniver Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 W dniu 2.11.2012 o 23:15, Luktoja napisał(a): Mam pytanie, jak wygląda prowadzenie kampanii dla dużego sklepu internetowego, gdzie jest kilka tysięcy produktów? Normalnie :-) W dniu 2.11.2012 o 23:15, Luktoja napisał(a): Jak wygląda tworzenie takiej kampanii a także rotacja tych produktów jak i cen bo wiadomo, że asortyment się zmienia i ceny także. Mo zna zrobić mechanizmy połączone z "automatyzacją". W dniu 2.11.2012 o 23:15, Luktoja napisał(a): Jest jakaś automatyzacja tego? Jest W dniu 2.11.2012 o 23:15, Luktoja napisał(a): Czy jedna osoba jest w stanie obsłużyć taką kampanię? Tak. A na serio, najlepiej zaaplikować api adwords - chodź uzyskanie dostępu graniczy z cudem, no i trzeba mieć adwords mck. W przypadku uzyskania takowego dostępu, można zintegrować sklep tak mocno jak się chce. Np. Włączać reklamę produktu o konkretnej porze (chodź to da sie też podobno z poziomu adwords'a - tego mi sie nie udło nigdy wykonać ), albo wyłączać reklamę produktu gdy zostanie on sprzedany, a stany magazynowe wskazywać będą brak dostępności. Ponad to wtedy można różne inne rzeczy zrobić - wiadome, własna fantazja i inwencja twórcza to podstawa. Niestety nie jest tak kolorowo jak opisałem powyżej - istnieje bogata dokumentacja api adwords'a. Są dostępne także biblioteki które pozwalają na swobodną integrację z adwords - niestety, adwords api to jedno z najawaryjniejszych mechanizmów od google. Wystarczy wejść na oficjalny kanał dyskusyjny i dziennie odchaczyć kilka dziesiąt wiadomości że coś tam nie działa. Kolejną wadą jest fakt że jest to dość trudne zadanie nawet dla doświadczonego programisty. Wymaga nie tylko wiedzy o servletach ale i o samym adwordsie, tak by uzyskać pożądany efekt. No i na koniec Adwords Api jest płatne - a więc do budżetu kampani trzeba też doliczyć troche groszy na same api. Dla symbiozy dodam że co miesiąc do wykorzystania jest troche jednostek adwords api, co często wystarcza na proste działania - ale uwaga - szybko sie kończą. W razie czego służe pomocą.... ..:: Strony WWW ::....:: Nowe technologie ::....:: Hurtownie ::....:: Reszte znajdziesz w google.pl ::.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luktoja Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Rozumiem, a API AdWords od strony programistycznej najczęściej obsługuje Specjalista AdWords czy oddzielny programista? Pytam o duże firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Overs Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Obecnie istnieje możliwość implementacji skryptów w panelu google adwords tak aby w pełni dostosować prowadzone kampanie do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo wymienione wcześniej funkcje automatyzacyjne pomagają w optymalizacji nawet bardzo rozbudowanych kampanii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filemandzowy Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Wystarczy mieć budżet na Adwords jak booking.com i wszystko staje się prostsze API może obsługiwać ktokolwiek, choć przydaje się osoba co zna zasady działania Adwords - w dużych firmach najczęściej jest taka osoba lub nawet dział. A co do możliwości bez API to jest sporo tylko potem trzeba pamiętać co gdzie się poustawiało i na jakich regułach. W sumie im więcej optymalizacji tym mniejsza kontrola na efektywnością kampanii, choć można też zaufać Google i oddać optymalizację np. stawek w ich ręce. Cognitive-it.pl - usługi SEO i SEM. Cognitive-it.org - do poczytania blog o SEO i Adwords. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sniver Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 W dniu 4.11.2012 o 17:03, Filemandzowy napisał(a): [...] choć można też zaufać Google i oddać optymalizację np. stawek w ich ręce. Haha - dobre ;} ..:: Strony WWW ::....:: Nowe technologie ::....:: Hurtownie ::....:: Reszte znajdziesz w google.pl ::.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malachm Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 W dniu 4.11.2012 o 17:03, Filemandzowy napisał(a): choć można też zaufać Google i oddać optymalizację np. stawek w ich ręce. Nie można! Pozycjonowanie stron i sklepów na rynki zagraniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_25 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Cytat choć można też zaufać Google i oddać optymalizację np. stawek w ich ręce. jestem zdenerwowany od rana ale poprawiłeś mi humor,dzieki :) hahaha barankiewicz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Analityk Internetowy Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 W dniu 2.11.2012 o 23:15, Luktoja napisał(a): Czy jedna osoba jest w stanie obsłużyć taką kampanię? Zdecydowanie tak. Jeżeli zamierzasz brać się za taką kampanię to radzę Ci najpierw trochę poczytać o tym i potestować, bo z dużym budżetem i małym doświadczeniem, zrobisz jeszcze większy bałagan (z punktu widzenia ROI takiej kampanii i wykorzystanych środków) https://analitykinternetowy.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redjasper Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 temat panowie już pewnie nie jest aktualny... ale można to zrobić na kilka sposobów. Po pierwsze skorzystać z jakiegoś programu, ale musisz mieć pewność, żę jest dobry i w odpowiedni sposób zaciągnie pewne informacje, czyli nazwa produktu, link do tego produktu, czy też kategorii produktów, cenę oraz inne parametry jakie sobie chcesz. Druga sprawa to dobrze napisane teksty, które zaciągną Ci Twoje zmienne, a jeśli długość linii zostanie przekroczona to zastąpią dany tekst jakimś "zastępczym" Druga sytuacja to po prostu wybranie konkretnych produktów (najwazniejszych) i skupienie się tylko na nich - na kategoriach tych produktów. Taka sytuacja pozwoli Ci stopniowo rozbudowywać kampanię o kolejne produkty - na poczatku mniej pracochłonne, ale wymagające ciągłej rozbudowy i pracy. Trzecia sytuacja to zrobienie wszystkiego od samego początku, czyli masa pracy i wielka niewiadoma czy zadziała, ale... według mnie czym więcej słów czy produktów to tym większy budżet jaki warto przeznaczyć na kampanię. Jeśli tutaj już Twoje założenie kuleje bo budżet jest zbyt niski to zalecam wariant drugi. Wraz z przychodami rozbudowujesz kamapnie o nowe produkty. Prowadzenie kampanii Google Ads - Audyt kampanii Google AdWords - Wdrożenia Google Analytics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.