Skocz do zawartości

Kolejne wnioski z wdrożenia adkontekst


mchrapka

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się :D Mam już adkontekst 16 dni na stronie.

Oto konkretne wnioski:

---edit---

Miało być dokładniej, ale podam tylko tak:

W analogicznych warunkach liczba odsłon reklam adkontekstu jest wyższa o 31%, CPC jest nieco wyższy, CTR niestety sporo niższy, ogólnie zyski są niższe o ok. 18% niż w adsense.

----------

Obliczenia przeprowadzałem przy dzisiejszej cenie dolara w kantorze koło mnie (3,16zł=1$)

Więc nie jest źle :)

Acha - eCPM cały czas rośnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dla serwisu na którym zainstalowałem adkontekst - okazał się nie wypałem w porównaniu do AS. Spadek w zarobkach o 40% w skali dziennej przy 6-8k Unik. dziennie.

Test tylko 7-dniowy. - z przyczyn dla mnie oczywistych. [$]

Z wdrożeniem systemu na "pełen etat" - wstrzymuje się do czasu nabrania rozpędu przez adkontekst.

Największą głupotą jest uczenie się tego, co potem trzeba zapomnieć [...]
- Miarą mówcy nie jest ten kto mówi, lecz ten co słucha [...] / Platon (ok. 437 - 347 p.n.e.)

Drogi wszechświecie, przestań no lecieć w kulki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - dopóki nie okaże się, że ktoś naklikał i brak odzewu supportu wtedy będzie większym problemem :D

Dla mniej to akurat jest ważne.

A adkontekst może nabrać rozpędu dopiero wtedy gdy będzie więcej wydawców, więc ja daję adkontekstowi czas (tym bardziej, że tendencja jest całkiem niezła) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo zadowolony z AK i raczej do Adsense nie powróce ponieważ:

- w AK są większe możliwości personalizacji reklam

- jest wspaniały support - piszę maila za parę minut mam odpowiedź

- nie trzeba w danym miesiącu mieć minimalniej zarobionej kwoty aby pieniądze znalazły się w kieszeni publishera

- pieniądze przelewane są co miesiąc na konto w PLN - nie trzeba się męczyć z kantorami i nerwowo oczekiwać czy dolar wzrośnie czy spadnie

- możliwości koniguracyjne i statystyki lepsze moim zdaniem niż w Adsense

- łatwiejsze rozliczanie się z podatku niż w Adsense

- wyższe CPC niż w Adsense

Z pewnością jeżeli będzie więcej publisherów to: wzrośnie liczba reklamodawców > zwiększy się CTR > zwiększą się zarobki.

Wolę wspierać netsprinta i WP niż wspierać amerykanów którzy webmasterów mają w czterech literach. Pozdrawiam

P.S AK wprowadził w końcu nazewnictwo Forma a więc niczego już w AK nie brakuje :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeraża mnie CTR. Po kilkudziesięciu tysiącach

odsłonięć reklam (wczoraj, dziś), CTR mam...

pięciokrotnie niższy niż w AdSense.

*edit*

A zastanawiając się nad przyczynami, to pewnie:

- i wizualna: brak pogrubienia odnośnika, który

powoduje że imho reklamy giną w treści strony,

- i techniczna: linkiem jest tylko link, a nie cały

div reklamy - a przecież, co tu kryć, wiele klików

można zarobić zupełnie przypadkowo,

- i na końcu 'merytoryczna': ciągle niewielu

reklamodawców, skoro na tysiącach moich...

doorwayów ;] mam... te same 6-8 reklam,

dostosowanych do tematyki serwisu, a nie danej

podstrony.

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Mój CTR jest tragiczny - wynosi około 0,15 % :) mimo, że reklamy rozmieszczone są w bardzo dobrych miejscach. Niestety winą takiego stanu rzeczy:

- mała liczba reklamodawców

- brak linka w całej treści reklamy tylko w tytule

- brak pogrubienia tytułu w niektórych jednostkach reklamy

2) Również podpisuję się pod tym aby pogrubić odnośnik i jestem również za tym aby linkiem była cała treść reklamy nie tylko tytuł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ostatnio pisałem, że brak mozliwości kliknięcia w cała powierzchnie reklamy a nie tylko w title to duze nieporozumienie to mi odpisaliscie, ze "tak jest bardziej intuicyjnie" (?!?!?!?!) a teraz wszyscy sie żalą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wcześniej, że ciekawie jak by było gdyby cała reklama była linkiem, ale tak sobie myślę, że z drugiej strony również w interesie wydawców jest to, aby klikali zainteresowani - ceny klików będą wtedy wyższe (reklamodawcy też myślą). A jak ktoś się zainteresuje to znajdzie miejsce do kliknięcia, a jak linkiem jest całość to łatwiej kliknąć przypadkowo itp.

I faktycznie ludzie są przyzwyczajeni do klikania w tytuł artykułu, linka "czytaj dalej..." itp, a nie gdzie popadnie w treść np. streszczenia artykułu. Stąd chyba zgadzam się z tymi którzy twierdzą, że tak jest bardziej intuicyjnie.

Wydaje mi się, że w ten sposób dość naturalnie wyrównuje się CPC i CTR dając razem eCPM na podobnym poziomie.

Oczywiście to gdybanie, które jednak znajduje u mnie potwierdzenie - CTR jest niższy za to CPC wyższy. eCPM zdąża w szybkim tempie do tego z adsense.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mchrapka: w zasadzie to co piszesz to prawda ale imho nie powinno sie rownac do tresci artykuly tylko do adsense :) to w koncu te reklamy sa wszedzie, to do nich user sie juz przyzwyczail i na nich nauczyl sie klikac w powierzchnie a nie w linka :)

tu by sie przydaly takie badania jak np:

https://www.oreillynet.com/xml/blog/2006/02...y_coordina.html

czy

https://www.crazyegg.com/

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności