Skocz do zawartości

Rozliczanie pozycjonowania z klientem


richti007

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja bym tak to widział: Klient liczy ile średnio do tej pory zarabia na tysiącu wejść, zakładając, że ma większość (+80%) wejść z wyszukiwarek. Na tej podstawie wylicza jaki % z zarobku jest w stanie wydać na pozyskanie ruchu i jeśli kwota jest zaakceptowana przez pozycjonera to zaczyna się zlecenie. Na podstawie statystyk miesięcznych strony rozliczają się za każdy 1000 wejść ponad stan jaki był przed zleceniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strony rozliczają się za każdy 1000 wejść ponad stan jaki był przed zleceniem

Utrzymanie pozycji też kosztuje (jeśli strona przed zleceniem już jest w top). Rozliczając się za efekt też nie liczy się liczba oczek o ile był skok, ale pozycja, którą zajmuje strona w serpach.

Moje skromne przemyślenia na temat pozycjonowania próbuję przedstawiać na blogu -> https://blog.karlosky.pl
Osoby zainteresowane współpracą w zakresie SEO zapraszam na stronę www.topmaker.pl oraz https://pozycjonowanie-bialystok.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wszystko będzie zmierzać w kierunku rozliczeń za ruch na podstawie statystyk odwiedzin ...

Tylko jak udowadniać, że ruch ten wynika właśnie z pozycjonowania ? Co jeśli przejmiesz pozycjonowanie po kimś albo ktoś ma domene mp3.tw i chce się pozycjonować pod "mp3" ? Albo pozycjonujemy np. "imprezy sylwestrowe" i jest kupa wejść tylko pod koniec roku? Gdzieś w internecie znalazłem strone, która "wycenia słowa kluczowe" a jej celem jest ujednolicenie rynku. Tyle tylko, że ceny jakie tam się pojawiały nie mialy wiele wspolnego z rzeczywistością.

spis stron PR2 bezpłatny, moderowany katalog, za 3 komentarze wpis PREMIUM gratis

ciekawy katalog stron z PR1 - darmowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beerbant, dzięki Tobie teraz będę milionerem! Kupuję punkty, odpalam autosurfa i biorę wolne :D

Odpal i sprawdź statystyki ;)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strony rozliczają się za każdy 1000 wejść ponad stan jaki był przed zleceniem

Utrzymanie pozycji też kosztuje (jeśli strona przed zleceniem już jest w top). Rozliczając się za efekt też nie liczy się liczba oczek o ile był skok, ale pozycja, którą zajmuje strona w serpach.

Z pkt widzenia zleceniodawcy jeśli mam 5k odwiedzin od dłuższego czasu i chcę mieć 10k zlecając podniesienie pozycji w serpach, to mam płacić od momentu podjęcia współpracy 6 x stawka jeśli efektem pozycjonowania jest 6k wejść/mc i brak progesu w czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak udowadniać, że ruch ten wynika właśnie z pozycjonowania ? Co jeśli przejmiesz pozycjonowanie po kimś albo ktoś ma domene mp3.tw i chce się pozycjonować pod "mp3" ?

Ustalasz stałą stawkę na określonym poziomie, punkt 0, stawka zawierająca X odwiedzin. Przy nowej, nieruszanej stronie będzie niska, przy przejęciu będzie wyższa. Od tego poziomu wyceniasz już jak chcesz, albo pojedyncze odwiedziny, albo 1k odwiedzin itd, najlepiej z google chyba.

Albo pozycjonujemy np. "imprezy sylwestrowe" i jest kupa wejść tylko pod koniec roku?

Tak samo - jeśli klient chce żebyś działał przez cały rok, to ustalenie stawki stałej pozwoli Ci działać cały rok. To, że odwiedziny będą przez większość roku poniżej umówionego X jest specyfiką tej frazy.

Jeśli chodzi o filtrowanie fraz, których klient sobie nie życzy, to jest to trochę problematyczne, ale do zrobienia. Liczysz, jaki % wszystkich odwiedzin branych pod uwagę i ze znanych fraz stanowią odwiedziny z fraz, które klienta nie interesują. Taki sam % odwiedzin odejmujesz od np. (chyba nie przekręciłem :D ), ale to już jest głupia robota. To wszystko (pozycje, ruch, konwersje) tylko wskaźniki, ten z nich jest lepszy, który w lepszy sposób odzwierciedla zarobki klienta z naszej roboty. Dla różnych branż, stron mogą być różne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że problem jest bagatelizowany a jest problemem w moim przekonaniu bardzo poważnym. Dzisiaj przysiadłem do analizy pozycjonowanych przez nas stron. 80% wszystich pozycjonowanych fraz to frazy ogólne, które przy zmianie lokalizacji szaleją. Czasami dla wszystkich większych miast stałe jest tylko top3-4, zmienia się reszta wyników. W niektórych przypadkach zmianie ulegają wszystkie wyniki. Czasami stałe jest top3 i pozycje 8-10. Zmienia się tylko przedział 4-7. Ogólnie jest masakra i jest to tylko kwestia czasu jak wszyscy klienci zaczną wydzwaniać z pretencjami i podejżeniami o oszustwo. Myślę, że model rozliczeń za efekt przy frazach ogólnych to już przeszłość. Tutaj nie ma na co czekać i trzeba poszukiwać sensownego rozwiązania tego problemu nie opierając rozliczenia w zależności o pozycje... chyba, że ustalane będzie, że rozliczamy się za pozycje wg miasta, w którym zlokalizowana jest siedziba klienta.

Takie rozwiązanie jednak będzie działało na niekorzyść klienta, który będąc na czołowych pozychach w Pcimiu Dolnym nie będzie zarabiał na wysokich pozycjach na ogólne frazy. Ogólnie robi się niezła kupa i Google jak zwykle wdrożyło rozwiązanie, które skutecznie zmusza ludzi do wykupienia Adwordsa.

Można też przebudowywać strony klientów optymalizując je pod regionalizację. Jak widać w wynikach często pojawia się podstrona zumi, czy Panoramy Firm dot. ogólnej frazy z miastem pokrywającym się z lokalizacją. To jednak również podraża koszty i wymaga pewnie kilku godzin tłumaczenia klientowi, że musi przebudować stronę. Macie jakieś sugestie? Myślę, że akurat w tym temacie wypadałoby się wspólnie zastanowić na przyszłością rozliczeń i wypracować jakiś wspólny sensowny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że można ale jak to kontrolować? Jak przygotować wycenę, która da Ci przynajmniej 90% szans na to, że nie Dołożysz do tego interesu? Każda z opcji ma jakieś słabe punkty? Mierzenie ruchu nie wyglądałoby tak jak opisał to Bart... Tu nie chodzi o włączenie autosurfa i mierzenie odwiedzin strony, tylko zliczanie wyłącznie ruchu kierowanego z Google na stronę, biorąc pod uwagę unikalne wejścia na stronę. Można dodatkowo filtrować to pod kątem fraz, na które Podpisujesz umowę. W przypadku long-taila dla nowych tematów można brać pod uwagę cały ruch kierowany z Google, przy odpowiedni niższych stawkach za klika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@san, weź pod uwagę, że nie zawsze Klienta ma ładną i przejrzystą stronę. Pewnie są i tacy u których współczynnik odrzuceń sięga 80% i więcej właśnie przez - lekko mówiąc - niezbyt przyjemną/zachęcającą stronę.

Jeżeli konwersja = zdobyty Klient lub sprzedana usługa/produkt, to takie rozliczanie się również nie jest odpowiednie.

Kody na tanie VPSy i hostingi SEO: 2KT7-JFNM-63E8 , EK6B-1JUJ-M9T6 , R3J5-RCNE-SPH4 , E8NR-U9N3-1TU7 , 3TEH-47B3-2HM6 = rabat 25%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@san jak chcesz rozliczać się za konwersję do zapisz się do PP :) Pozycjoner może dostarczyć ruch, ale zwykle to co się z nim dalej dzieje to już inna bajka. Dodatkowo jeśli konwersją jest np. wykonanie telefonu/wizyta osobista to jak to sprawdzisz?

Rozliczanie za ruch to także ogromne pole do manipulacji. Na teraz chyba frazy ogólne najlepiej sprawdzać w lokalizacji "Polska" z czystą historią, bez logowania. Jeśli to firma lokalna to można ustalić to dla danego miasta/regionu. Kwestia dogadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qazy Masz rację... myślę, że można też nieco zmodyfikować ofertę, uświadamiając klientów o tym, jak w tej chwili działa pozycjonowanie oraz wyświetlanie wyników na ogólne frazy, proponując im tworzenie podstron dot. miast, w których klient chce sprzedawać swoje produkty, następnie pozycjonując stronę tak, aby te podstrony pojawiały się w danych lokalizacjach na frazy ogólne. Oczywiście podraża to nieco koszty pozycjonowania ale nie pozostaje nam nic innego jak dopasować się do tego, jak działa obecnie algorytm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności