Skocz do zawartości

Googlemaps a wyniki naturalne


endriu321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zgłaszam się z problemem, a mianowicie pozycjonuje mnie firma na różne frazy i z rozliczeniem za wyniki, i w tym miesiącu doszła do mnie faktura i stąd pytanie takie jak w temacie. Zaraz pokażę analogiczny screenshot:

przypadekanalogiczny.png

Czy firma, która mnie pozycjonuje ma prawo za to wystawić mi fakturę? Przecież to nie jest wynik naturalny tylko googlemaps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak byłeś dogadany z firmą. Skądś w tych mapach się wynik wziął. Do tego są to wyniki najwyżej z darmowych.

Obecnie wynik z Map Google zastępuje wynik w naturalnych wynikach (jeżeli firma wskoczy w mapy to nie ma jej na 1 stronie w "normalnych").

Jeżeli oni stworzyli mapkę, optymalizowali ją i pozycjonowali to jak najbardziej.

Ogólnie w dzisiejszych czasach trzeba liczyć mapki do wyników rozliczanych. Bo co z tego że ktoś jest 1 w naturalnych, skoro go widać dopiero po przeskrollowaniu wyników?

Marketing Internetowy - SEO/SEM - km-web.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli to my robiliśmy mapki? Przy podpisywaniu umowy nie było nic o mapkach czy są wliczane w naturalne czy nie, ale to my zajmowaliśmy się optymalizacją mapek,

fraza przy podpisywaniu umowy była na 4 miejscu, następnie skoczyła na 1 pozycję i zmieniła się w mapkę. Czy to znaczy że działaliśmy na szkodę firmy pozycjonerskiej? lub też jej pomogliśmy wypozycjonować stronę pod tę frazę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcecie płacić, to może nie szkodzicie formalnie, ale na pewno jest to nie fair. Winą firmy nie jest to że Google zmieniło wynik w mapkę. Przy odpowiednio skonstruowanej umowie mogliby zarządzać usunięcia mapki zrobionej przez was.

Ale to nie jest opłacalne dla żadnej ze stron.

Czy pomogliście... jeżeli fraza najpierw weszła na pierwsze miejsce, to nie. Wtedy raczej odwrotnie - pozycjonowanie pomogło mapce być na 1 miejscu, w innym przypadku znaleźlibyście się na 1 organicznym, czyli gdzieś na 3-7 w zależności od frazy.

Wg mnie warto się rozliczać w tym wypadku, korzystają na tym obie strony. poza tym strony lubią z mapek "znikać" na jakiś czas (widzimisię Google) i wtedy pojawia się z powrotem wynik organiczny. Więc dobrze, żeby w tym wypadku strona pojawiła się jak najwyżej. A jeśli płacić nie będziecie, to firmie nie opłaca się was pozycjonować dalej na tę frazę:-)

Generalnie to kwestia dogadania się, aby wszyscy byli zadowoleni teraz i w przyszłości.

Marketing Internetowy - SEO/SEM - km-web.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojęcie wyników naturalnych=organicznych powstało jeszcze przed stworzeniem przez Google mapek. Obecnie wchodzą one jak najbardziej w pozycjonowanie naturalne. Co prawda kierują się trochę innymi zasadami, ale to dalej naturalne wyniki wyszukiwania.

Podobnie ma się sytuacja z pojęciem SERP, czyli wyniki wyszukiwań. Wiele osób uważa, że dotyczy ono jedynie wyników organicznych. Jednak płatne wyniki (linki sponsorowane) wchodzą również w to pojęcie - to też wyniki wyszukiwań.

Zapytania lokalne stanowią 97% pytań o usługi, pozycjonowanie regionalne jest więc rzeczą konieczną. Np. zamiast frazy pozycjonowanie, warto użyć: pozycjonowanie Zielona Góra lub pozycjonowanie Koszalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności