Skocz do zawartości

Reklamowanie produktu pod slowem kluczowym produktu-marki konkurencji


colca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Reklamuje produkt dopisujac do grupy reklam nazwy slow kluczowych produktow-marki konkurencji

np. moja nazwa produkt-marka "skuter Honda" i wbijam sie do pierwszej 3 na slowo "skuter Suzuki"

co o tym sadzicie z punktu widzenia swojego i doswiadczenia - podzielacie to?

czy jest na to jakis limit? czy moge bez ograniczen "skuter Honda" podpinac pod inne marki skuterow?

co na to google ;) ktos sie juz przekonal na wlasnej skorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj colca:) pytasz jak już zrobiiłeś??:) Nie sądzisz, że najpierw wypadało zapytać, żeby nie mieć nieprzyjeności?

Na szczęście możliwe, że krzywdy sobie nie zrobiłeś :) Poczytaj https://support.google.com/adwordspolicy/bin/answer.py?hl=pl&answer=176033&topic=1626336&path=1316546&ctx=leftnav - nie tylko o nazwach własnych ale całe lewe menu

Jak to działa w praktyce? Możesz używać w kampanii słów kluczowych, które są nazwą marki itp. Gorzej wygląda sytuacja z pokazywaniem tych słów w reklamie. Kiedyś nie można było, a podesłany przeze mnie link wręcz daje do myślenia i na pierwszy rzut oka mówi - można...

Jak dla mnie byłoby to już nieuczciwą konkurencją i tu zaczynają sięproblemy bo taka firma może zrobić screeny i jest to podstawa do sprawy w sądzie. Google na prośbę tej firmy może Ci zablokować te reklamy. Taka firma wręcz może zadbać o to, że ich nazwa marki/produktu itp nie będzie możliwa by generowała wyświetlenia reklam - słowa zastrzeżone.

Możesz używać słów kluczowych w reklamie, ale nie w tekstach reklamowych - niech w tekście reklamowym będą Twoje nazwy marki jaką reprezentujesz - wiem, że to wpłynie na wynik jakości, ale będą to minimalne wartości, a Wy jako firma nie narazicie się konkurencji bo to jej się narażacie, a nie google adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej nie zrobilem tego z reka na klatce! przygotowalem opisy reklam i stram sie byc jak najbardziej fairplay (z tego slyne) w stosunku do reklamodawcow i wujka googla - poza tym juk kilka razy zbyt pochopnie mnie oceniles :P tak sobie mysle w zyciu jak masz taka mentalnosc to musi Ci byc ciezko ;)

zamiast dzwonic do googla jestem zdania ze ciekawe tematy powinny znalesc sie w sieci dla ogolu ;) a to co mowi w regulaminie google nie odzwierciedla tej metody :P ktora nie podzielam, ale muszem jesli mozna zastosowac bo nie jest znany produkt niz inne :( i branza jest niszowa pod ogolnym slowem i rzadko szukana :P

czasmi sie zastanwiam czy w tym dziale na forum poza toba "Redjasper" sa jacys inni ludzie, a moze ja zadaje jakies trudne, dziwne pytania w postach:P hehe

Reasumujac dzieki poraz kolejny za pomocne info! milego wieczoru :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@colca zobacz ile buziek Ci wstawiłem w mój wpis :) - to bardziej Ty go odczytałeś jako kolejne skarcenie, a tak nie jest. Gdybyś popełnił poważny błąd to pewnie wpis byłby karcący. Tu Ci się upiekło :)

Sam się dziwie, że nikt inny się nie wypowiada w temacie adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chcesz się promować na hasła konkurencji - nie ma problemu, ale musisz wiedzieć że:

- Google pozwala na promowanie się za pośrednictwem słów kluczowych na nazwy marek - czyli to co Redjasper napisał - używaj fraz na liście słów kluczowych, ale nie koniecznie w treści reklam.

- jeśli reklamujesz się na polskim rynku to pamiętaj, że polskie prawo jest nad prawem google wiec jeśli firma zauważy reklamy (a ta forma promocji podchodzi pod nieuczciwą konkurencję) wówczas mogą być nieprzyjemności

- z drugiej strony nikt nie udowodni Ci, że promowałeś się akurat na markę danej firmy bo dopasowania słów kluczowych potrafią płatać figle, a do konta Adwords Ci zaglądać nie bedą.

Temat jest problematyczny. Jeśli zależy ci na danej marke bo np. masz sklep z ich produktami to warto rozważyć taką strategię promocji. Ale jeśli chcesz się promować na markę danej firmy bo są znani i może Tobie zamiast im wpadnie klient do kieszeni to nie warto (przytaczam ten przykład bo i tacy sie zdarzali:)).

Były różne sprawy w sądzie wytaczane. Ale problem stanowi również to, że marki nie zastrzegają w google znaków towarowych, a potem się procesują.

Podsumowując: możesz korzystać z nazw marek, ale rób to rozsądnie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się może podepnę, wprawdzie problem inny, ale dotyczy marek. Robię kampanię promującą konkurs, w ktorym do wygrania jest produkt Apple.

I jak to jest z używaniem jego nazwy w treści reklam i w wyświetlaniu na reklamy na frazy kluczowe związane z produktami Apple?

Co do reklam, to zgłosiłem prośbę o wyjątek, bo jest taka opcja. Jest szansa na zaakceptowanie?

A co do fraz, to grozi to zawieszeniem konta?

Marketing Internetowy - SEO/SEM - km-web.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znak jest zastrzeżony, a w tym przypadku Apple o to zadbało to:

możesz wystąpić do Apple z prośbą o wykorzystanie nazwy ich produktu/marki w konkursie jeśli koniecznie ma pojawiać się w treści reklamy. Jak dostaniesz takie pozwolenie to przekierowujesz je do google, następnie oni kontaktują się z Apple żeby to potwierdzić i dostajesz dla swojego konta Adwords akcepta. DO otrzymania potwierdzenia jest specjalny formularz, który się wypełnia na stronie Google.

Produkty Apple mają na tyle specyficzne nazwy że może wystarczy jak użyjesz samej nazwy produktu bez słowa apple - chyba, że ipad czy iphone też zostały zastrzeżone.

Tutaj masz wszystkie informacje: https://support.google.com/adwordspolicy/bin/answer.py?hl=pl&answer=2562645&topic=1346940&path=1308252-2585946&ctx=leftnav

co do słów kluczowych to możesz spokojnie hasła typu apple wykorzystać na liście fraz. problem dotyczy głównie pojawiania się znaków handlowych w reklamach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej dzieki za info

teraz przymierzam sie do kampanii konkursowej i u mnie problemu nie ma bo firma jest autoryzowanym dystrybutorem marki i maja pelne zezwolenie na umieszczanie nazw zastrzezonych w opisach reklam

wiec mysle ze dobrym rozwiazniem jest skontaktowac sie z firma ktorej chcemy uzywac nazw wlasnych z zapytaniem o udzielenie zgody do czasu az nie wkraczamy z moim przypadkiem :P

natomiast co do mojego przypadku z HONDA to sprawa jest jasna :P google bardzo dobrze nas przed tym chroni i do czasu az nie ma w opisach nazw marek itp. to raczej nic nam nie grozi jak ktos ma inne doswiadczenie to niech sie wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności